Bijna 4 maanden.. help! (Persgeluiden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineAva, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat een prachtige naam!

Wat persen betreft, wordt ze rustiger als je haar buikje zachtjes masseert?

En misschien een tip voor haar hoofdje, onze oudste vertikte het ook, totdat ze een keer op de bank lag en de tv opmerkte.. Hop ging dat hoofdje. Dus elke keer met oefenen op de bank met tv op ooghoogte en toen kon mevrouw snel haar hoofdje overeind houden :)

2. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Dankjewel!!!

Ha! Wat dat is met tv's ? Wat is toch die aantrekking van een scherm op kinderen? Hypnotiserend! Ja dat trucje is inderdaad bekend, en werkt ook de helft van de tijd. Ik denk dat ze gewoon een bepaalde karakter eigenschap van me heeft, nl. eigenwijs. (en niet zo'n beetje ook )

Buikje aaien vind ze altijd wel lekker, maar als ze jengelt / perst / kreunt, dan help dat eventjes maar gaat op een gegeven moment gewoon weer verder. Meestal helpt het omdat ze dus even afgeleid word. Maar goed we zijn weer een dag verder, en begint steeds beter te gaan naar mijn idee... Ze maakt ook langere slaapjes overdag, kraait en brabbelt weer een hoop om zich heen, af en toe een uitschietertje, maar we worden er niet meer zenuwachtig van.
    Afkloppen!

3. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Ik ben alleen maar fan van het feit dat onze zorg en kennis van het lichaam alleen maar beter is geworden!
    Maar ik doelde niet zo zeer op "vroeger" als dat alles beter was. Integendeel! We weten nu meer, en kunnen meer behandelen en levens redden als vroeger, helemaal mee eens!
    Maar vroeger waren er wel degelijk dingen beter. Vroeger speelden de kinderen allemaal buiten. Tegenwoordig is het social doen op internet.
    (help! wat doe ik nu!? )

Ik bedoel niet alles was vroeger beter. Maar tegenwoordig is ook niet alles beter dan vroeger. Bepaalde dingen wel, bepaalde dingen niet.
    Reflux is een beetje hetzelfde als toen met ADHD. Het werd een hype. Word het kind te druk? Dan word er door een dokter gauw een voorschrift geschreven voor ritalin. Soms zijn die benamingen en stickertjes naar mijn idee een makkelijke uitvlucht voor een arts die het even niet weet.

En even offtopic: in IEDER beroep, zelfs hoogopgeleiden, kan een arts niet altijd weten wat het is. Ooit wel eens een arts eerlijk horen toegeven dat hij het niet weet? En het eventueel even opzoekt, of navraagt? Ik niet... mijn vrouw ook niet, familie ook niet... Die ene arts die dat wel doet, is tenminste een eerlijke arts. Een "gewiekste", dus slimme huisarts lost het op door tijd te rekken / verkeerde diagnose te stellen. Ritalin was in die zin ook veilig. Zelfs gezonde drukke kinderen werden erg rustiger van. Pappa en mamma ook weer blij...

Ontopic:
    Reflux is in mijn ogen een beetje hetzelfde. En tuurlijk, liever dat je weet wat het is, en dat de medicijnen werken, dan te laat zijn.
    Maar of huisartsen (los van jou hoor) in de praktijk echt zo vaak reflux vermelden? Denk eerder dat het door het google doktoren komt. Nouja goed in ieder om jou ook te vermelden dat Ava opknapt. Ze lijkt zich weer supergoed te voelen, dus denk dat het misschien wel meevalt. De eerste beste keer dat het weer raak is de hele dag, is het een afspraak met de HA.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik begrijp waar je heen wilt en ben het dan ook met je eens.

wat fijn dat Ava het goed doet, zo mooi om je kindje blij en tevreden te zien.
    Het blijft soms ook wel gissen waarom ze onrustig zijn, is zo vaak iets met de kleintjes zoals vverkouden, tandjes zijn ook allemaal zaken die oprispingen /spugen kunnen verergeren.

5. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien heeft iemand het al benoemd maar ik ben superfan van de osteopaat.
    Hij/Zij voelt aan de organen, botten, wervels etc etc... of er ergens een blokkade zit.
    Als er nog geen verbetering is, is dit echt de moeite waard om te overwegen om een bezoekje te brengen.

6. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Inmiddels al het idee dat het om een fase gaat, aangezien ze nu erg rustig is weer, al anderhalf week ongeveer..

Ik ben zelf juist absoluut GEEN fan van een osteopaat, daarin verschillen onze mening. Een baby is naar mijn idee te broos om al "gemasseerd" en zelfs "gekraakt" te worden om vastzittende delen los te krijgen... Noem mij maar ouderwets, maar het voelt echt niet goed als iemand dat doet bij mijn kind die nog maar net de wereld ziet.

Een osteopaat mag dan wel getraind en geleerd zijn, ik ben gewoon niet zo van de alternatieve geneeskunde / . Ik ben van het aankijken en advies vragen van lotgenoten. (word iets erger? of minder? wat zeggen anderen die hetzelfde hebben gehad? etc etc. ) Te snel conclusies trekken en actie ondernemen zit niet in mijn bloed. Mijn gevoel en instict vertellen me wel wanneer er iets ECHTS fouts is. Als baby pijn heeft, dan hoor je echt wel een ander soort huiltje. Of ze huilt juist niet terwijl er duidelijk iets aan de hand is.. Dan gaan alarmbellen rinkelen en gaan er instanties gebeld worden.

Gelukkig ben ik goed geholpen, en heeft mijn wachten dus vruchten afgeworpen :) Ieder geval iedereen erg bedankt!

Deel Deze Pagina