kletsmuis (ik kan me niet afsluiten)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piri piri, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb een dochter van 2 en een van 8mnd. Prachtige meisjes... De oudste is nogal een kletsmuis... Alles wat ze doet, iedere handeling, wat ze ziet, wat ze doet, wat ik doe, wat haar zusje doet, wat de katten doen.... Alkes benoemd ze... Maw t klept, t klept, t klept. En natuurlijk vind ik dat gezellig... Maar ik word er ook hooorendol van...
    Ik heb nou eenmaal gevoelig hoofd/oren.. ik hoor alles... Zelfs van 2 huizen verderop, wc doorspoelen ik noem maar een voorbeeld...
    Ik kan me heel slecht afsluiten en heb dan ook vrij snel iedere dag hoofdpijn. Dit is erger geworden sinds miep kwebbel zoooveel praat... Ik 'moet' ook altijd reageren.. ze klept net zolang tot ik een reactie geef... Soms zeg ik wel eens, even niet... Maar ja, das ook maar heel even effectief
    'gelukkig'.. gaat ze nu een ochtend in de week naar peuterspeelzaal, en binnenkort 2x maar ja, komt ze terug hihi.. praat ze hondert uit... Eerder sliep ze smiddags nog wel eens maar dat lijkt ze niet meer te willen.
    Iemand tips om mij beter te kunnen afsluiten. Het is een prachtig kind met hele verhalen, mensen om me heen begrijpen me niet, want oh ze is zo lief.. ja dat is ze ook, en ook gezellig. Maar ik als thuismama word het soms best moe.

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Als jij je moeilijk kan afsluiten, zal je moeten proberen je dochter wat bij te schaven ;)

Kan je niet met haar wat afspraken maken? Dat ze een bepaalde tijd even niet kletst maar dat ze daarna alles aan jou mag vertellen?

Leg haar in ieder geval uit wat er met jou aan de hand is, eigenlijk wat je hier zelf noemt. Dat je heel gevoelig bent met geluid bent en dat je af en toe even rust aan je hoofd nodig hebt. Als ze de achterliggende gedachte erachter weet, zal ze misschien wat meer rekening met je houden.

En niet vergeten te belonen als ze een tijdje stil is geweest hé? :D

Kan ze niet buiten (in de tuin) spelen? Meestal zijn ze dan zo druk met spelen dat ze niet veel zeggen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#3 MMarianne, 30 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2014
    Hier een mannetje waar de mond niet van stil staat en zeg gerust dat ie even z'n mond moet houden. Als ie een rollenspel speelt met z'n autootjes of knuffels dan heb ik er geen 'last' van maar als ie constant aan me trekt en antwoord eist dan ben ik er ook wel eens klaar mee. Gewoon uitleggen en dan bijvoorbeeld zeggen dat je later weer gezellig met d'r gaat doen maar nu even niet...

(Gister zei ik wat tegen zoontje maar meneer was met commandant Staal van Brandweerman Sam aan het bellen en ik moest even stil zijn, inclusief de vinger voor de mond...sssst ben aan het bellen was het op fluistertoon :D)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    hier heeft dl de neiging om dat te doen wanneer ik met anderen n gesprek ben ;) Heel duidelijk aangeven dat ze nu even stil moeten zijn. Negeren helpt hier niet dus meer kun je denk ik niet doen.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Herkenbaar... Ik vraag soms echt gewoon even of ze kan stoppen, leg daarbij uit dat ik zoveel geklets niet kan verwerken. Ze mag na school bv best vertellen maar als het maar doorgaat vraag ik af en toe om een paar minuuten stilte..

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier 2 kletskousen in huis. Als ze niet tegen mij praten, spelen ze met veel geklets. ze praten zelfs in hun slaap ;).
    Ook ik kan me er slecht voor afsluiten. Soms ratelen ze aan één stuk door, dat beperk ik wel en dan zeg ik dat ze zoveel gekletst hebben dat mijn oren het niet meer horen. Dat ze vol zitten met alles wat ze hebben gezegd :D.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier de oudste ook maar zeg gerust dat ze af en toe even dr mond moet houden hoor.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Op die leeftijd zou ik zelf nog niet zeggen dat ze even stil moet zijn. Ja, als ik in gesprek ben met een ander moet ze wachten, maar verder? Nee. Zou haar bijv af en toe even lekker buiten laten spelen of op haar eigen kamertje terwijl jij wel in de buurt bent, maar niet direct in het geluid zit. Of misschien eens een middagje naar een familielid?

9. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    Hier een zoon die zijn mond ook niet kan houden en de hele dag praat. Wat bij mij uiteindelijk geweldig heeft geholpen is een luisterboek opzetten (spotify.... luisterverhalen van woezel en pip om precies te zijn) Hij zit dan echt rustig een half uur lekker te luisteren naar de verhaaltjes en dan is het verder gewoon helemaal STIL in huis....misschien voor jou ook een tip!

10. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Op die leeftijd is is het denk ik moeilijk te begrijpen dat ze stil moeten zijn.
    Misschien kun je het aangever met iets: bv het opzetten van een pet of het opdoen van een button??(misschien stom voorbeeld, thuis kun je vast wat anders verzinnen). Als mama de pet op heeft, mag er even niet tegen mama gesproken worden.
    Of maak er een spelletje van met de kookwekker.

Deel Deze Pagina