Zou dit haalbaar zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Even iets wat erg of de feiten vooruit lopen is maar wat ik me toch afvraag

Stel dat mijn vriend en ik een kindje krijgen( willen we wel heel graag maar eerst maar eens samenwonen en tijd nemen dat de andere kids weer rustig op hun plekje zitten enzo, we latten nu)

Maar zou t dan haalbaar zijn om dan ons kindje bv te geven? Ik heb zelf al twee kinderen die tegen die tijd alletwee op school zitten en mijn vriend heeft ook een dochter die bij hem woont

Dat zou dus betekenen met een baby'tje dat we dan 4 kids zouden hebben

Het is me bij mijn andere twee kinderen nooit gelukt om een tijdje bv te kunnen geven terwijl dit altijd een droom van mij was ( klinkt lekker zweverig haha) en ik me heel erg heb ingelezen en er alles voor geprobeerd heb

Ik had ook veel melk in het begin echt t spoot overal handoeken helemaal nat enal haha maar ik had twee huilbabys die heel erg onrustig waren en waar bij wel gedacht aan koemelk allergie en die ook reflex hadden en alles

Hierdoor lukte het me niet om ze rustig aan de borst te kunnen laten drinken want ze waren hier zelf echt te onrustig voor, was met mijn zoontje een uur bezig om hem proberen te laten aanhappen en te laten drinken dit terwijl hij hongerig was en daardoor natuurlijk nog onrustiger werd

Ook heb ik erg vlakke tepels wat bij t aanleggen niet erg hielp en heb ik wel geprobeerd met een tepelhoedje te voeden maar die liep altijd gelijk helemaal vol en dan viel hij er weer af zeGmaar

Heel gedoe en veel stress bij mij en bij de kindjes

Maar nog steeds zou t een droom
    Van me zijn om een kindje rustig aan de borst te kunnen laten drinken

Maarja met dan dus nog 3 andere kinderen erbij lijkt het me dat je alleen nog maar meer je aandacht moet verdelen

Dus mijn vraag is dit realistisch of heeft iemand hier ervaring mee?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Tuurlijk kan dat! Oudere kinderen kan je uitleggen dat een voedingsmoment een rust moment is of je nou de borst geeft of de fles, je bent even lang bezig.
    Tijdens het voeden zou je eventueel een boekje voor kunnen lezen of gewoon een verhaaltje kunnen vertellen

Het klinkt alsof je overproductie had, dit is met wat hulp van een lactatiekundige zo opgelost.
    Je kan het hoe dan ook gewoon weer proberen, sla alvast het nummer van een lactatiekundige op in je telefoon en bel zodra het nodig is. De meeste verzekeringen vergoed lactatiekundigen in hun aanvullende pakketten, goed om naar te kijken en eventueel over te stappen naar een verzekeraar die betere vergoedingen heeft.

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ik denk ook zeker dat het moet lukken hoor!
    je moet er gewoon 100% voor gaan;)
    Volgens mij zijn de andere kinderen allemaal wel op wel leeftijd dat je ze kunt uitleggen dat je de baby een paar keer per dag even rustig moet voeden.
    Ik heb zelf nooit zoveel kinderen in huis gehad, maar wel een drukke (puber)peuter die nog nét niet in mn nek zit of andere stoute dingen uithaalt, maar ik geen wel al 3 maanden bv.
    Als het echt te druk is, dan ga ik gewoon even op de babykamer zitten:)

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hoop ook dat t zou lukken maar omdat ik met die andere twee soms een uur bezig was en dan nog een kindje wat niet gedronken had en onrustig was is heel lastig natuurlijk, de jongste z dan ws rond de 4 jaar zijn de middelste 6 en de oudste 7 of miss zijn ze allemaal nog wel iets ouder

Hoop gewoon heel erg dat als we een kindje krijgen het dan niet weer een huilbabytje zal worden ( al twee keer gehad) ik ga er dan zeker voor de 100% voor en hoop heel erg dat t zal lukken en zal ook wel meer tijd hebben als de kindjes op school zitten natuurlijk, ze hebben dan een continu rooster dis hoef er tussen de middag ook niet om, dat scheelt natuurlijk ook wel een hele hoop

Bij de jongste was m'n oudste 21 maanden dus dat is natuurlijk veel drukker

Maar goed eerst maar eens settelen en dan op t gemakje zien of er ons een baby'tje gegund is

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat van die overproductie zou goed kunnen, het lastige was wel dat ik daarna uit een borst ( die waar het beste uit gedronken werd omdat die andere te vol was, ookal na een keer helemaal leeg kolven) helemaal geen Melk meer uit kwam die was gewoon helemaal leeg? En aan die andere kreeg ik hem totaal niet aangelegd omdat deze gewoon continu te vol bleef zodat hij niet eens kon aanhappen?

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Een te volle borst is inderdaad niet aan te happen veel te gespannen. Echt volgende keer in zo'n situatie meteen een lactatiekundige bellen.
    Het kan opgelost worden en daar hebben zowel jij als je kindje veel baat bij.
    Kraamzorg en bijvoorbeeld het consultatiebureau kunnen vaak ook tips geven, maar sta er wel bij stil dat die in de meeste gevallen te weinig kennis hebben en in veel gevallen zelfs informatie geven die funest zijn voor borstvoeding op de lange termijn.

Ik heb veel mazzel met Lotte volgens mij, die dronk al vanaf het begin hooguit 15 minuten en dan had ze rond de 80cc gehad, nu drinkt ze tussen de 6 en 12 minuten.

De eerste weken is het op zich wel normaal dat een voeding wat langer duurt maar hoe groter ze worden hoe effectiever ze gaan drinken.

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de reactiea trouwens, ja had toen ook een lk ingeschakeld en ze zei een x goed leeg kolven maar dat hielp helemaal niet en ergens anders hoorde ik weer dat ik daardoor juist de productie alleen maar nog hoger zou maken heel tegenstrijdig allemaal en toen trok ik t gewoon allemaal niet meer ook omdat hij alleen maar huilde en bijna niet sliep en zo onrustig was en overstrekte en alles

Mocht t zo ver zijn zal ik zeker nog een keer een lk langs laten komen maar t was toen ook gewoon alles wat speelde wist was ook bang dat hij zo huilde omdat hij miss niets binnen kreeg of koemelkallergie of wat dan ook, was t allemaal uit eindelijk niet gewoon een echte huilbaby met reflex maar goed dat wist ik toen allemaal nog niet haha

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb nu vier kindjes en de jongste krijgt alweer bijna een jaar borstvoeding. Moet ik wel eerlijk er bij zeggen dat ik thuis werk. Als ik moest kolven weet ik niet of ik het gered had.

En inderdaad op tijd een lactatiekundige inschakelen.

Deel Deze Pagina