Ik bedoel eigenlijk dat hij dan van 8 tot 8 slaapt. Ik maak m wel wakker om 23.00 en snachts komt hij ook.. Maar als hij wakker is van 20.00 - 23.00 dan weet ik zeker dat hij snachts slaapt. Maar als hij al vanaf 20.00 slaapt, is hij dan snachts niet klaarwakker?? xxx
Tot wanneer maak je kindjes wakker voor de laatste fles van 23.00u? Of tot welk gewicht? Als we ons meisje niet wakker maken, dan komt ze 's nachts nog eens en als we haar rond 23.00/00.00u nog een flesje geven, dan pas rond 06.00u/06.30u. Wanneer ongeveer zal ze het laatste flesje niet meer hoeven (en dus van 6 naar 5 flesjes gaan) en hoe merk je dat? @ Jannn; wat weegt jouw zoontje? Hij drinkt namelijk evenveel als mijn dochtertje, dus daar ben ik even benieuwd naar. Ik geef mijn meisje rond 23.00u/23.30u de laatste fles en dan slaapt ze doorgaans tot de volgende morgen (vroeg). Ze slaapt soms wel tussen 20.00u en 23.00u en soms heeft ze mopperavondje. Het maakt geen verschil hoe ze dan de nacht slaapt. EDIT; ik zie in een ander topic dat jouw zoontje 5 of 6 flessen van 120+4 krijgt? Dan is het toch niet evenveel als mijn dochtertje, die krijgt 6 flessen van 120+4, maar drinkt niet altijd de fles leeg, ze drinkt dan tussen de 100 en 120 ml.
@ Jann Het is bij ons een beetje afhankelijk van Jasmine zelf. Soms wordt zij zelf wakker zodat wij haar de laatste fles kunnen geven. Wanneer zij niet uit zichzelf wakker wordt dan maak ik haar zelf wakker om de laatste fles te geven. ( dit is overigens de enige fles waar ik haar zelf voor wakker maak) Ik zou haar in ieder geval niet wakker houden tussen de een na laatste en laatste voeding. Ik heb ergens gelezen dat kindjes hier juist slechter van gaan slapen 's nachts. Enne, ik heb er geen problemen mee dat die kleine van mij dan midden in de nacht wakker is. Ze slaapt na de nachtvoeding zo weer in. Ik houd er wel rekening mee dat ik 's nachts in het donker voedt en zo weinig mogelijk contact maak met Jasmine. Het blijft lastig he? Je hoort ook zoveel verschillende dingen; wel/geen schema aanhouden, wel/niet wakker maken...pffff
@Kikibo: Ons zoontje weeg 4400 gram.. En drinkt 7 flessen op een dag van 120/4. Hij mag max 900 ml drinken op een dag. @Mariska: Ja het blijft echt latsig! Soms weet je niet echt waar je goed aan doet. Iedereen doet het weer anders.
@Jann Hoi, Mijn zoontje is bijna 4 weken, weegt zo'n 4500 gram en drinkt ongeveer 6 à 7 flessen van 120/4. Niet altijd helemaal leeg, al lijkt het er op dat hij daar nu meer aan toe is. Wij hebben ook nog niet echt een schema hoor. Meestal zit er overdag zo'n 3 uur tussen de voedingen en 's nachts meestal rond de 4 uur (soms 4,5 uur) Afhankelijk van hoe de dag is gelopen, krijgt hij zijn laatste fles tussen 23.00 - 0.30 uur. Hiervoor maak ik hem niet speciaal wakker, maar laat ik het moment van hem zelf afhangen. Slapen doet hij overdag sinds kort in zijn wiegje boven, maar dat is nog een beetje puzzelen. Het kost hem wat moeite om zelf in slaap te komen, dus vaak lopen we nog even met hem en ligt hij wat te jengelen in zijn bedje. Even er uit pakken, troosten en terugleggen werkt meestal wel. Zelf vind ik het lastig om te bepalen hoeveel hij eigenlijk mag drinken/eten. Ik kan het niet zo goed terugvinden. Volgens de dame van het cb is 7 flessen best veel... maar meer in minder flessen krijg ik nog niet voor elkaar. Dan gaat hij echt spugen.
@Kroepie, He, Bedankt voor je reactie. Mijn zoontje is vandaag precies 1 maand De tijd gaat het snel! Opzich hebben wij wel een schema, dat hij om de 3 uur wel honger aangeeft en snachts is het niet echt standaard.. De ene keer om 3.15 maar ook wel is 5.30. De laatste fles krijgt hij meestal ook om 23.00, het hant er vanaf hoe laat hij 'sochtends komt en vanaf dan ga ik rekenen. Maar omdat wij hem voor de laatste fles in bad doen is het soms best lastig als dat half 12 of 12 uur wordt, want dan leggen wij ook erg laat op bed. Maar het werkt wel want hij gaat dan gelijk slapen! Nu hoor ik soms van dat je voor de een a laatste fles in bad moet doen. Maar hij slaapt meestal nooit tussen 8 en 23.00, en als hij dan wel gaat slapen ben ik bang dat hij om 5.00 klaar wakker is en dan echt niet meer wil ga slapen, terwijl mamma nog wel even terug wil Hoe doe jij dat? Kvind het nog wel lastig om een ritme in mn huishouding te krijgen. Je weet nog niet goed waar je aan toe bent! Mijn zoontje heeft nog geen ritme dat hij bijv standaard van 11.00 - 14.00 slaapt.. Heeft jou zoontje wel standaard tijden al dat hij weer ga slapen of hebben jullie die zelf gemaakt? Liefs
Mijn zoontje komt ook ongeveer om de 3 uur. Nu hij boven slaapt, zit er ook al wat meer tijd tussen, en krijgt hij dus meer in zijn fles dan de 120/4. Ik probeer nl. wat af te bouwen met het aantal flessen en op te bouwen met de inhoud. Wij doen hem niet elke dag in bad, maar als hij in bad gaat, dan is dat vaak voor of na de 1 na laatste fles inderdaad. Het is niet zo dat hij dan na het badje als een blok in slaap valt of zo. Eigenlijk hetzelfde als bij de andere voedingen. Eerst even wakker, dan wat jengelen en dan slapen. Ik merk wel dat hij na de fles van rond 5.00 uur inderdaad wat moeilijk in slaap komt, maar dat komt denk ik ook omdat onze slaapkamer heel erg licht is (wij hebben geen overgordijnen) Ik ga deze week eens proberen of hij dan in zijn ledikantje wil slapen op zijn eigen kamertje. Hij heeft verduisterende gordijnen... Slapen na de voeding doet hij wel, maar het is niet zo dat hij direct in slaap valt. Vanochtend bijv. ben ik bijna 3 kwartier met 'm bezig geweest. Hij was echt heel erg moe, maar vecht dan tegen de slaap. Dus dan is het wegleggen, even stil, huilen, oppakken, troosten/rondlopen en weer wegleggen. Dat kost even tijd, maar hij valt dan uiteindelijk wel in slaap. Hij slaapt dus nu al vanaf 10.00 uur in zijn eigen ledikantje met de gordijnen dicht. Het huishouden vind ik ook lastig om te plannen, maar dat heb ik zelfs al met eten. Ik moet echt een momentje vinden om een broodje naar binnen te werken. Dit schiet er regelmatig bijna bij in! Ach, ik ben sowieso niet zo'n ster in het huishouden, dus ik ben al blij als er gestofzuigd en gedweild is. Gelukkig hebben we elke vrijdag een schoonmaakster!
Heej, Ik geef ook 120/4 maar hij drinkt het niet altijd op.. Wel als hij een tijd niet heeft gedronken dus ik kan het ook nog niet opbouwen.. Ik moet as donderdag naar cb dus kben benieuwd wat ze ervan gaan zeggen. Als ik merk dat hij vanaf de ene laatste fles steeds in slaap ga vallen dan ga ik m dan denk ik ook in bad doen. Maar nu is hij toch steeds van 8 tot 23 wakker dus dan hou ik het nu maar hoe we het gedaan hebben. We kunnen altijd nog zien Ons zoontje leg al vanaf de eerste dag in zn ledikantje op zijn eigen slaapkamertje.. Dat gaat prima.. Alleen de eerste dagen had ik m het liefst wel meer bij mij omdat ik moeilijk mn bed uit kon komen ivm hechtingen etc.. Is het bij jullie ook de eerste? Heel je leven staat op zn kop vind ik.. Alles is anders en hij bepaal wat ik wel/niet kan doen. O ik ben juist wel heel stipt in huishouden.. Soms te erg. En daar moet ik best wel aan wennen dat dat nu niet echt meer gaat... Liefs
Toen Daan nog zo jong was hadden wij een heel strak schema. Maar dit kwam ook door het ziekenhuis. Hij heeft daar een week gelegen na de bevalling en zij gaven hem om 2.00, 5.00, 8.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00 en 23.00 uur een fles. Dit wilde hij dus eerst ook. Vrij snel kregen we de fles van 2.00 uur ertussen uit. Nu, bij 14 weken krijgt hij op de volgende tijden een fles van 180 met 6 scheppen zonder weggieten, dus eigenlijk 200: 8.30, 12.00, 15.30, 18.30 en 21.30. Hij drinkt alleen de laatste fles niet leeg, omdat we hem daarvoor wakker maken. Rest drinkt hij wel leeg.
@Jann Het is mijn 2e, maar voor mijn vriend de 1e. Mijn oudste is 13... dus het was al even geleden hahhahaha Ik weet nog wel dat mijn meissie ook opeens een ritme had. Maar toen was ik zelf een beetje makkelijker dan nu. Doordat je meer weet, ben je sneller onzeker, tenminste dat ervaar ik. @Mo Ja, in het ziekenhuis is de regelmaat veel strenger. Moet ook wel. Jij zat dus ook op 7 flessen (zonder die van 2 uur)
Ik probeer ook altijd om op 23:00 de laatste fles te geven. Ze slaapt dan nl. door tot 06:00 uur. We komen alleen regelmatig uit op 22:00 en dan komt ze om 04:00 uur. Een uur uitstellen gaat niet lukken. Ik probeer wel om er minimaal 3 uur tussen de flessen te laten zitten. Vanaf 10:00 's ochtends komt ze echt om de 3 uur voor voeding en soms, als het dan weer beter uitkomt voor de volgende fles en dus dan ook weer voor haar laatste fles, probeer ik een half uur te rekken. Het is mijn tweede, maar toch is het weer een ander kind en vraag ik mezelf ook wel af of we het zo wel goed doen. Onzekerheid zal waarschijnlijk wel blijven
He Jann, Sorry voor mijn late reactie was een tijdje niet wezen lezen. Marissa ging slapen als ze moe was, wanneer ze de tekenen liet zien. Maar we hebben haar in het begin ook beneden in de wandelwagen gehad te slapen, dan ging ze echt naar boven na de laatste fles. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niet kan herinneren wanneer we daarvan afgestapt zijn (en dat terwijl het toch echt nog niet zo heel erg lang geleden is). Ik was in het begin ook bang dat ze dan op een gegeven moment klaarwakker zou zijn, maar als ik haar terug legde in haar bedje sliep ze gewoon verder. Wat betreft het doorslapen, marissa begon daarmee toen ze zo'n 6 weken was, en dan niet gelijk elke nacht, maar zo nu en dan. Toen ging ze dus van 6 naar 5 flessen. Dit geven ze vanzelf wel aan, je wordt dan wakker en denkt....he......het is al ochtend. Wij hebben ook nog een tijdje gestoeid met halve flessen, maar dat accepteerde ze niet . Nu wordt ze over het algemeen om 5/6 uur wakker, dan krijgt ze een fles, leg ik haar weer in bed en slaapt ze tot half 9. Daarna speelt ze lekker en om 11 uur krijgt ze weer de fles . Het afgelopen weekend sliep ze tot 7 uur en daarna ook nog rustig tot half 10! Nogmaals, hij is nog heel klein, hij hoeft nog niet perse in een ritme, en wat ze ook zeggen, ritme is meer de volgorde van dingen dan de tijden van dingen . Als je duidelijk onderscheid maakt tussen een "nacht" fles en een "dag" fles, dan slaapt hij waarschijnlijk wel verder. Hoop dat je er wat aan hebt
marin krijgt de laatste fles tussen 21.00 en 00.30 uur. Ze drinkt heel onregelmatig, soms moet ik om 00.30 nog een 8e fles geven om op de 750 uit te komen (ze is 10 wk en weegt 5,7 kg). Maar ze heeft er ook dagen tussen dat ze om 21.00 al op de 850 zit en dan maak ik haar niet meer wakker om 00.00. Want als ik haar dan een flesje geef ligt ze vervolgens wel een uur met haar lichaam te vechten tegen de voeding.
beeb krijgt hier tussen 23:00 en 0:00 laatste fles.. en dan slaapt ze of door tot 7 uur, of komt snachts nog keer rond half 5 dan krijgt ze om 8, 11, 14, 17 en 20 een fles.. tussendoor slaapt ze naar behoefte. voor laatste fles gaat ze in bad, valt dan ook probleemloos in slaap hierna.
Zo doen wij het dus ook en het gaat prima!! Dus ik hou het maar zo.. Nu gaat hij een ritme krijgen dat als ik m sochtends om 8 uur een fles direct weer in bed terug leg dat hij dan weer gaat slapen.. Dus eindelijk gaat hij toch een beetje een ritme krijgen