Bijna 40 bezig voor 3e, wie kan me moet inpraten!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door joho31, 25 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joho31

joho31 Actief lid

17 aug 2014
    129
    1
    18
    Hoi dames,

Ik word in september 40 jaar en wij hebben een wens voor een derde kindje. Mijn menstruatie is regelmatig. Eisprong goed te voelen, we hebben gemeenschap wanneer heb 'moet' en gelukkig ook daarbuiten. 7 rondes verder en elke maand wordt de teleurstelling groter en de angst dat ik of mijn man niet meer vruchtbaar zijn.

Wie heeft er positieve verhalen met betrekking tot latere leeftijd zwanger raken en hoe lang je er dan over hebt gedaan. Heb gewoon wat bemoediging nodig om mijn schouders er weer even onder te zetten.

Liefs José

2. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ikke!

Vorig jaar maart gestopt met de pil, toen was ik 40, bijna 41. Ook altijd een hele regelmatige cyclus, geen ovulatietesten gebruikt wel een app om een beetje in te schatten wanneer mijn ovulatie ongeveer zou zijn. En ik ken hetvteleurgestelde gevoel maar al te goed van de negatieve testen. Zeker wanneer de symptomen afwijken van je normale (naderende) menstruatiesymptomen.

Afgelopen maart positieve test in handen en we verwachten de kleine meid in november. Dus een jaartje over gedaan.

Had trouwens niet verwacht een positive test te hebben hoor, maar heel stom...mijn navel voelde/was anders. En ik zat nog 7 dagen voor nodo_O Toch maar getest, met een kruidvat 2v5 nota bene.
    En dit kreeg ik te zien:

Bijgevoegde bestanden:

3. joho31

joho31 Actief lid

17 aug 2014
    129
    1
    18
    Kijk dit is hoopvol! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Heerlijk dat het gegund is.

Doordat je wat ouder bent en er altijd gezegd wordt dat het rond een bepaalde leeftijd lastiger wordt of zelfs helemaal niet meer kan, heb ik het idee dat er een houdbaarheidsdatum aan mij zit. Dus elke maand een negatieve test is weer een stapje dichterbij. Is miss een stukje doemdenken maar ik moet zeggen dat het steeds lastiger vind om met de teleurstelling om te gaan.

Bedankt voor je verhaal! Dit is erg bemoedigend...

Liefs

Frun vindt dit leuk.
  4. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Dankjewel!

Ik snap je helemaal hoor, daarom waren wij er maar gewoon voor gegaan.
    Bij de jongste had ik dat gevoel al van een klein venster.

En ook ik had bij elke negatieve test zoiets van, het is op. En heel stom bij deze en de vorige zwangerschap, had ik net daarvoor zoiets van dit wordt het niet meer... en tadaaa:rolleyes:
    Bij de jongste hadden we al een afspraak staan voor start traject (alle vruchtbaarheidsonderzoeken waren goed toen), maar die konden we afzeggen hahaha.

Er is volgens mij ook een groep hier met 40+ met kinderwens.

Jullie heel veel succes, ik duim voor jullie!

5. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Ik was 39 toen ik zwanger was van de derde. Mijn ervaring is dat het bij elke zwangerschap langer duurde voordat ik zwanger was, maar dat het dus uiteindelijk wel kan lukken. Ik zou de hoop dus nog niet opgeven.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.039
    113
    R. kwam voorbij toen ik net 36 was. Lijkt dan nog een wereld van verschil met 40, maar in onze familie is t ongekend.

Wel getracht maar ging eigenlijk altijd mis, zelfde hoe M. ook mis ging. Vandaar dat we na M. (T21) en de opvolgende mk en vmk besloten het maar te laten voor wat het was. Mijn "tijdspanne" zal dan inderdaad ook wel gekomen zijn.

R. was eigenlijk t gevolg van een "gekke kolder bui" die gelijk raak was en tegen onze verwachting in ook bleef.

Testte positief vlak voordat ik de zolder op ging ruimen en ontdoen van babyspul.

Laat ik toch maar ff testen, je zal net zien...
    ohw...
    schaaaaaaat het wordt zolder opruimen, maar wel iets anders dan verwacht. De werkplek gaat weer terug naar zolder... (waren net klaar met ombouwen van babykamer naar werkplek/naaikamer).

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.287
    5.881
    113
    Vrouw
    Wij hebben er helaas 4 jaar over gedaan en 2 missed abortions en 2 miskramen verder is het dan toch gelukt op mijn 42e. Maar een kennis was met 41 direct goed zwanger. Je hebt maar 1 goed eitje nodig!

8. joho31

joho31 Actief lid

17 aug 2014
    129
    1
    18
    Dank jullie voor al jullie reacties. Helaas ook deze maand weer ongesteld geworden. Dus weer door naar de volgende ronde.

Zijn er nog bijzondere dingen die jullie eventueel gedaan hebben om zwanger te worden?

9. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    Oh ik was 37 en we gingen voor de tweede, 15 rondes verder was het eindelijk raak…gevoelsmatig een eeuwigheid! Nu is onze zoon 8 maanden en wordt ik begin volgend jaar 40 (mijn man is al 50+) maar mocht het spontaan nog eens lukken is het welkom.

Ik herken je teleurstelling helemaal! Maar ik leeftijd heeft er minder mee te maken dan leefstijl, je hebt maar 1 goed ei nodig (en een beetje goddelijke timing). Een goed ei gaat 3 maanden voor je eisprong in ontwikkeling en dus kan je 3 maanden voorlooptijd rekenen.

Vooral dus letten op vermeiden van stress, koffie en ongezonde zut. Ik heb wel veel gehad aan de website fitforfertility, misschien meer om het gevoel te hebben dat ik íets kon doen….

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier nog lang geen 40, maar waar ik van de eerste 2 zwanger was binnen de 6 maanden heeft het nu 13 rondes geduurd. En waarom? Geen idee... Verder geen ovulatietesten gebruikt (bij de andere 2 ook niet gedaan). Heb een vrij regelmatige cyclus dus kan mijn vruchtbare periode vrij goed inschatten. Verder niks anders gedaan dan ik al die tijd gedaan heb, nu nog hopen dat het goed blijft gaan (in april ook een positieve test gehad en toen werd ik na 1 week toch ongesteld).

11. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier op m'n 41e m'n eerste kindje gekregen. Lange weg, maar uiteindelijk na bijna 3 jaar en 3 IVF pogingen toch spontaan zwanger geworden.

12. Mvhopelijksnel2

11 jul 2021
    6
    1
    3
    Vrouw
    Vorig jaar net voor mijn 38e gestopt met anticonceptie. Meerdere pogingen gedaan,maar telkens enkele dagen na ovulatie bloedverlies tot aan menstruatie. Voelde letterlijk alsof ik niet eens een kans had. Ook iedere keer late eisprong, gemiddeld dag 27. Ivm mijn gezondheid korte pauze genomen. In juni dit jaar doorverwezen naar gynaecoloog. 19 juli 2e afspraak. Hij zag (op dag 11!) een follikel van 17mm. Utrogestan voorgeschreven gekregen voor het bloedverlies. Als ik weer ongesteld zou worden mocht ik bellen voor een HSG. Zaterdag 23 juli eisprong en nu 4 weken en 2 dagen zwanger
    Uitgerekend 9 dagen voor mijn 40e verjaardag.

Ally2020 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina