Bijna 40 weken en hoofdpijn + misselijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maysa86, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben morgen 40 weken zwanger en kamp al twee weken met hoofdpijn.
    Ik sta er mee op en ga ermee naar bed. Het varieert per uur hoe intens het is: soms heel mild en soms hevig.
    Ook ben ik af en toe misselijk.
    Verder heb ik de gebruikelijke klachten: rug- en buikpijn etc.

Ik heb gister nog een controle gehad waarbij mijn bloeddruk op 100/60 werd gemeten. Voor mijn doen is dit normaal.
    Ook heb ik een vlugge echo gehad waarbij Werd gezegd dat alles oké is met de kleine.

Ik woon in het buitenland en had met een taalbariere te maken dus kon geen verdere vragen stellen. Het is dus ook niet zo dat ik de vk kan bellen om advies te vragen.

Mij is gezegd de bevalling af te wachten en weer langs t ziekenhuis te komen als ik bloed of vruchtwater verlies of de weeën beginnen .

Heb ik redenen om mij zorgen te
    Maken of hoeft dat niet mbt de hoofdpijn.
    Kan het zwangerschapsvergiftiging zijn terwijl mijn bloeddruk laag is ?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je hoofdpijn hebt in combinatie met misselijkheid, tintelingen in je handen, sterretjes zien en pijn in bovenbuik, alsof er een band om je buik wordt getrokken, dan moet je contact opnemen met je arts. Ook als je twijfelt. Bel gewoon even en leg het uit.

Mirjam

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Het probleem is dat ik geen arts heb die ik even kan bellen. Hier ga je met het spreekuur naar t ziekenhuis en wacht je je beurt af. Ze doen een echo, wegen je en meten je bloeddruk.
    Gister toen ik er was heb ik al aangegeven last te hebben van hoofdpijn maar dat wordt afgedaan als normaal .

Sterretjes zie ik soms, tintelende handen heb ik zo nu en dan.
    Pijn in bovenbuik gelukkig niet.

Bestaat zwangerschapsvergifiting icm
    Lage bloeddruk dan?

4. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Daar ben ik weer:
    Gisteravond toch maar even naar de spoedeisende hulp geweest.
    Temperatuur en bloeddruk zijn gemeten.
    Hoewel eergister in een ander ziekenhuis mijn bloeddruk 100/60 was was deze nu 142/78.

Er is getest op eiwitten in mijn urine en niks gevonden.
    Ook heb ik inwendig onderzoek gehad en zat het nog dicht .
    Een halfuur aan de ctg wees ook uit dat het goed ging met de baby.

Ik vraag mij af hoe mijn bloeddruk ineens zo gestegen kon zijn en of
    Het mogelijk is dat ik een valse negatief heb gekregen vanwege de lichte urine?

Alvast bedankt

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Aan het eind van de zwangerschap stijgt je bloeddruk. Een bloeddruk varieert constant onder invloed van verschillende factoren.
    Hou je klachten in de gaten en nemen deze toe dan weer naar het ziekenhuis gaan.
    Je mag er vanuit gaan dat je urine goed was ook al was het lichte urine.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina