Hoi meiden, Ik ben nu bijna 40 weken zwanger en eigenlijk kijk ik nu wel erg uit naar ons kindje. Maar..Tot nu toe heb ik helemaal geen 'symptomen' van een naderende bevalling. Ik lees vaak dat vrouwen meer last krijgen van harde buiken of dat er oefenweeën zijn in de weken ervoor. Ik heb helemaal nergens last van! Harde buiken nemen ietsje toe, maar het zijn er nog steeds niet veel, zo'n 10 per dag. Oefenweeën heb ik al helemaal niet gehad. Slijmprop ben ik nog niet tegengekomen. Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die dit herkennen. Want ik wil bevallen!
Ik had dat bij de eerste ook niet. Dan las ik hier over 'rommelen', ik heb nog steeds geen idee wat daarmee bedoeld wordt. Bevallen met 40+3. De enige aanwijzing die ik kreeg was dat de avond ervoor mijn darmen leegliepen.
Nah... ik ben bij de eerste met 40+3 bevallen, zonder enig gerommel of signalen oid in de dagen voor mijn uitgerekende datum.
Hier ook geen enkel signaal. Dacht ik. Het schoot met 41+1 een paar keer in mijn onderrug, keer of 10 die dag. Dacht dat ik verkeerd had gelegen tijdens het slapen ofzo. Vriend vroeg nog of het geen weeën waren. Neeeeeee joh, die herken je meteen zeggen ze! En ja hoor, een paar uur later, bij 41+2, werd ik wakker met rugweeën.
Gelukkig dat het herkenbaar is! Hopelijk komt ze volgende week. Begon me wel zorgen te maken, omdat iedereen zegt 'en voel je al iets?'. Nou nee helaas niet..
Joh je kan ook weken rommelen zoals bij mij, en hier ook nog geen baby, ben morgen 41 weken.. Valt weinig over te zeggen! Geduld is een schone zaak! Maar komt echt goed hoor meis! Succes met het wachten, kan nooit meer veel langer duren dan twee weekjes als je bijna 40 weken bent!
Hier met 40 weken ook niets. Ik was 40.5 toen het begon te rommelen weeënn om de 7-8 minuten. Het ziekenhuis noemde het voor weeën, dit heeft 1,5 dag aangehouden en toen kwamen ze om de 2-3 minuten. Onze zoon is met 41 weken geboren.
Ik ben morgen 40 weken en heb ook nog totaal geen signalen gehad. Bij de eerste met 41+5 ingeleid en toen ook geen signalen, voorween, oefenweeen gehad. Op de monitor konden ze wel zien dat ik weeen had en harde buiken. Dus het zegt niets.
Ook ik had geen voorwerk gemerkt. Uiteindelijk met 40.5 bevallen net voor de afspraak voor het strippen later die dag. Mocht je je trouwens afvragen of geen voorwerk ook automatisch betekent dat het een lange zit zal worden, dat is niet het geval. Ongeveer 6.5 uur na de eerste wee lag mijn zoon op mijn buik. Succes nog even met wachten!
Ik had tussen week 34 en 37 heel veel harde buiken en voor weeen. Sinds ik mag bevallen is het echt compleet stil. Lijkt erop alsof hij wacht tot hij gehaald gaat worden lol.
Rommelen wat is dat? Hier zijn allebei mijn bevallingen zonder enige voorweeen o.i.d begonnen De eerste met 40+4 en de 2e met 40+3.
Toch grappig te lezen dat het dus per se hoeft. Vandaag m'n uitgerekende datum en dan let je op elk krampje (lijkt wel begin van de zwangerschap). Heb nu wel idee dat ik meer last heb van m'n onderbuik en wat lichte krampjes heb. Ik wacht maar ongeduldig verder..
Hier ook twee keer spontaan zonder voorwerk bevallen, eerste met 37 en de tweede met 41 weken. Beide bevallingen overigens ook vlot gegaan, dus daarvoor ook niet persee voorwerk nodig ☺️ De eerste begon met breken van vliezen en 5 uur later geboren en de tweede vanaf eerste buikkrampen 4 uur.
Hier ook geen enkele voorwee gehad.. Op de uitgerekende ochtend nog controle gehad bij de VK, alles prima.. Boodschapje gedaan, 's middags dutje op bed en uit het niets ineens gebroken vliezen.. Uiteindelijk volgende ochtend bevallen.. Voortekenen hoeven dus niet altijd
Ik heb ook nooit enig teken van een naderende bevalling gehad tot het zover was. Niet erg toch, de onzekerheid van "is dit het?" lijkt me vreselijk irritant