wie ook nauwelijks aankomen in de zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieke1989, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zijn hier ook meer vrouwen die nauwelijks aankomen in de zwangerschap?
    Die is mijn 2e zwangerschap en ik ben vrijdag 30 weken.en tot nu toe ben ik lichter dan op het begin.ik was 4 kilo afgevallen en daar zijn er nu nog maar 2 1/2 bijgekomen.moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk te zwaar ben (100kg bij ongeveer 179).
    In de vorige zwangerschap was dit ook al weinig,uiteindelijk 10 kg aangekomen waarvan veel vocht op het einde.
    Volgens de gynaecoloog hoef ik me geen zorgen te maken maar dat doe ik toch.
    Onze dochter was ook licht bij de geboorte,2555 bij 40+5.
    Het kan toch niet gezond zijn om maar ze weinig aan te komen ook al eet ik de hele dag door vanalles!?

2. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou zeggen wees blij zolang je maar gezond en verantwoord blijft eten
    en niet voor 2 hahah komt je kindje niks te kort.

Tot nu toe ben ik ben ik bij me vorige zwangerschappen niet meer bijgekomen dan 7 kg....
    Nu ben ik deze zwangerchap begonnen met 73 kg en nu 2 kg aangekomen ben 20 wk

3. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Ik sta met 34 weken weer op 0 kilo gewichtsverandering. Ik ben eerst afgevallen en inmiddels kom ik langzaam wat aan. Wel prima. Ik heb overigens ook zwaar overgewicht, dus dat scheelt. Mijn kindje is overigens juist erg groot, volgens mij zegt wat dat betreft de gewichtstoename dus niks.

4. Lieke1989

Dat ik blij er mee moet zijn wordt vaak gezegd,en dan heb ik toch zoiets van.als je gewicht ( bijna) stilstaat maar je wel meer bloed aanmaakt,het vruchtwater,de baarmoeder en natuurlijk ook de baby bij elkaar opgeteld ben je eigenlijk aan het afvallen,en dat is niet goed door de afvalstoffen die vrij komen.
    Ja het is fijn dat je het er niet allemaal weer af moet,maar gezond voor de baby lijkt het me niet.

5. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Ik ben nu bijna 31 weken .
    168 cm - begon bij 83,5
    Toen afgevallen tot 81,5
    Nu zit ik op 86,5

3 kilo, ik ben er blij mee haha hopelijk komt in de komende weken er niet al teveel bij nog...

6. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt precies hetzelfde. Ik ben ook te zwaar maar ben nu iets meer dan 4 kilo afgevallen... En dan te bedenken dat je kindje wat weegt en de rest wat erbij komt.
    Ik had ook hetzelfde gevoel. Dat kan toch niet goed zijn. Maar mijn vk vertelde dat het ook niet goed zou zijn als ik afval en het kindje extra zwaar wordt. Dus zij mij weg eet. Maar onze meid doet dat niet en ligt onder de gemiddelde lijn qua gewicht!
    Mij is verteld dat het ook kan omdat je misschien onbewust toch bewuster eet. Ik denk dat dat bij mij een beetje het geval is. En dat het anders is dan als je steeds overgeeft en daarom afvalt.
    Ik heb nu na al die weken en dat de kleine het zo goed doet wat meer van me af kunnen zetten. Ik hoop dat jij die rust ook nog krijgt!

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het is heel gezond dat, als je voor de zwangerschap een te hoge bmi hebt, je relatief weinig aankomt. De vuistregel van "12 kg aankomen" is gelinkt aan een gezond startgewicht.

Heb je ondergewicht, dan is het ideaal om meer aan te komen. Heb je overgewicht, dan wordt juist aangeraden veel minder aan te komen.

Hier staat bijvoorbeeld meer informatie, en kan je berekenen wat voor jou van toepassing is: Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven

8. Lieke1989

Bedankt voor de reacties,hoop dat ik die rust kan vinden.krijg vanaf volgende week elke keer een groeiecho omdat de vorige keer de placenta klein was en onze dochter ook veel lichter was dan ze dachten,dus vind het heel moeilijk om het los te laten.met eten gaat eigenlijk best goed.zit behoorlijk in en ritme omdat mn dochter dat natuurlijk nodig heeft en ik probeer naast de normale dingen s'avonds ook wat extra te eten.die zijn dan wat minder gezond want overdag wil ik mn dochter toch het goede voorbeeld geven.

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn schoonzusje woog 120 kilo aan t begin van haar zwangerschap en was rond de 1.87 en die mocht niets aankomen omdat het anders gevaarlijk werd, dus die moest heel gezond eten en daardoor viel ze af maar als ze aankwam kreeg ze een dieet. Doordat ze goed dronk ( water) had ze geen afval stoffen.

Hier 20 kilo aangekomen bij de eerste. Van 55 kilo naar 75 en na de bevalling 60 en nu nog niks aangekomen, alleen afgevallen maar dat was bij de eerste ook. Na 25 weken ging t opeens hard.

10. Lieke1989

Micera,veel bijkomen hoeft ook niet,maar helemaal niks lijkt me ook niet echt gezond.

11. Luja

Luja Niet meer actief

Ik was bij mijn tweelingzwangerschap 7 kilo aangekomen.
    Ze wogen 2 en 2,5 kilo.

Bij ons zoontje woog ik op de dag voor de bevalling 2,3 kilo meer dan mijn startgewicht. Wel ben ik door de waterpokken tijdens mn zwangerschap heeeel veel afgevallen. Ons zoontje woog 3,5 kilo.

12. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Hier ook nog weinig aangekomen. 1,7 kg op dit moment. Eerst 3 kilo afgevallen. Bij mijn zoontje was ik nu al het driedubbele.
    Ons kindje bleek uit de echo wel een dikkertje te zijn. Dikker dan zijn/haar broer, maar wel iets kleiner weer. Het zegt dus helemaal niks.
    Als je wat zwaarder bent, mag je ook minder aankomen. Hier had ik een gezond BMI dus daar ligt het bij mij niet aan. Ach iedere zwangerschap is anders. Zou er niet al te veel zorgen om maken als ik jou was. ;)

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Volgens mij is het normaal inderdaad, om weinig aan te komen als je al te zwaar bent.
    Dit omdat je al genoeg reserves hebt.
    Het zou juist ongezond zijn als je veel zou aankomen.

Ik daarentegen ben vrij slank (BMI 18,7) en moet de VK tussen de 10 en 12 kilo aankomen in totaal.

Deel Deze Pagina