Meiden hoe was jullie dag? Wel even komen melden hier he anders denk ik straks nog dat jullie liggen te bevallen Ik nog niet in elk geval, maar wel een futloze dag vandaag. Heule slechte nacht gehad en de baby drukt als een gek van onder, blergh. Begin er nu toch wel een beetje klaar mee te geraken.
Loop ook nog rond hoor Had vanmorgen CTG, met meer activiteit dan normaal.... terwijl ik het zelf eigenlijk geen weëen oid kon noemen. Ik meende dat frummel aan het bewegen/draaien was, maar zag ineens ook de meting uitslaan naar ver boven de 60 en uitschieters naar 90. NOrmaliter kom ik met CTG niet boven de 35 uit. En de laatste CTG ivm opname (2, 3 weken terug) toen had ik er welgeteld eentje tussen zitten van 43.... de gyn noemde dat een "wee" Naja, was weer goed goedgekeurd en moest maar lekker gaan genieten van t mooie weer.... en we zien je maandag wel MOet wel zeggen dat ik de hele dag regelmatig harde buiken heb gehad (what else..... ben niet anders gewend... maar dus niet/nooit pijnlijk) en heb ook nu weer wat ongigevoel. Maar dat kan ook gewoon komen omdat frummel besluit te geen indalen ofzo. Ik maak me niet druk en zie wel wat er gebeurt.
Hey, Hier ook nog niet aan het bevallen. Leuke dag gehad vandaag. Vanmorgen bij een vriendin op verjaardag geweest, kindjes lekker samen gespeeld. Toen lekker even in bad en daarna uurtje op bed gelegen. Toen zijn we even naar het dorp geweest waar het koninginnemarkt was en daar lekker een ijsje gegeten bij de ijssalon. Daarna met de kleine man naar Mc geweest en nu dus even internetten en lekker op de bank hangen. Hier nog alles rustig in het buikje. Als er maandag nog niets is gebeurd ga ik naar een vriendin. Zij geeft voetreflexmassages en ze zeggen dat dat de weeen op kan wekken dus ach is het proberen waard!!!! Ben er wel van overtuigd dat de kleine pas komt als het er klaar voor is, maar mss kan het wat stimuleren!! Je weet maar nooit.
Hoi! Ook hier is het nog stilletjes. Heb wat buikpijn gehad, maar dat leek meer op darmklachten dan weeen ofzo Ik moet maandag weer naar de verloskundige. Toch eens vragen of strippen misschien zin heeft. Ik had begrepen dat dat alleen gaat als je al onsluiting hebt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Verder van deze heerlijke dag genoten. Toch nog een stukje gewandeld met een tussenstop op een bankje waar we lekker in het zonnetje hebben gezeten. Voor de rest is het eigenlijk echt een luie dag geweest. Veel in de tuin gezeten en tv gekeken. Ook weleens lekker Het is toch raar om iets te gaan doen terwijl je weet dat het elk moment kan gebeuren. Ik begrijp eigenlijk iets niet helemaal. De menstruatiepijn die we voelen, zijn dit nou voorweeen? Of is het toch de indaling? Mijn kleine blijkt al helemaal vast te liggen in m'n bekken, maar toch heb ik nog regelmatig menstrutiepijn . Toch voorweeen dan?
@Yvon Toevallig heb ik vandaag op internet zitten zoeken naar tips om de bevalling op te wekken, daar stond inderdaad bij om je voeten en handen te laten masseren. Mocht het niet helpen dan heb je in ieder geval een lekkere massage gehad
Hopmarjanneke, hhmm wel apart van die uitschieters. Je zou denken het gevoel wel te herkennen van weeën toch? Yvon, ben benieuwd wat het voor je gaat doen die massage. Foofer, fijn dat je er toch nog even uit bent geweest. Oh en menstruatiepijn heb ik echt alleen gehad toen ik weeën kreeg. Het kan ook zijn dat als je een harde buik hebt dat het aan je banden trekt. Dat voelt ook een beetje zo. Nemen jullie ook iets van maandverband mee als je van huis gaat? Ik sinds vandaag en heb al wel een paar weken een celstof matje in de auto liggen voor het geval dat.
De verloskundige had al gezegd dat het allemaal voorwerk is. Daardoor kan de bmm verweken en soms zelfs al wat ontsluiting geven. Morgen moet ik weer op controle, dan vraag ik wel om een inwendig onderzoek. Ben heel benieuwd hoe het ervoor staat Eigenlijk heel stom van mezelf, maar ik neem helemaal niks mee als ik ergens naar toe ga. Als ik nu ergens naar toe ga dan is het toch familie/vrienden bezoek dus als er daar iets gebeurd dan hebben hun wel iets voor mij. En ach, ik ben toch niet heel veel meer van huis. Als het gebeurd dan gebeurd het maar. Het enige wat afgedekt is, is m'n matras @Rieanne, hoe gaat het met je? En hoe gaat het met kleine Cas?
Hey dames, Hier ook nog alles rustig, morgen de uitgerekende datum. Spannend hoor!! Hier eigenlijk ook alleen het matras afgedekt..... tja mss wel een idee om iets mee te nemen, je weet maar nooit. Ik ben ook benieuwd of de massage iets doet, kan het altijd proberen. @Foofer, hopen dat dat voorwerk eens echt doorzet!!! @Hopmarjanneke, spannend hoor, ben benieuwd morgen.
Hhm, hier lijkt het vanavond wat onrustig. Veel harde buiken en druk van onder. Redelijk aan de pijnlijke kant. Maar weeën kan ik het niet noemen. Ook last van mijn onderrug. T is voor jullie allemaal een spannende dag morgen he. Foofer op controle, Yvon de massage en Hopmarjanneke weer aan de CTG (toch?).
@Deelight, hopelijk heeft het vannacht doorgezet. Toch elke keer weer spannend als het onrustig is. Hier alles nog steeds rustig, de uitgerekende datum vandaag zullen we wel niet halen (of het moet in een keer heeeeel snel gaan haha). Heb mijn vriendin gebeld en omdat ze eind van deze week op vakantie gaat, zit ze al heel erg vol met klantjes, dus kan helaas vrijdagochtend pas terecht. Hoop eigenlijk dat dat dan niet meer nodig is!! En anders gaan we het toch proberen!! Vandaag rustig dagje, lekker niets in de planning!! Succes op de controle Foofer en Hopmarjanneke ben benieuwd hoe het weer in het ziekenhuis is gegaan. Lfs Yvonne
Goedemorgen allemaal! Gisteravond en vannacht weer veel menstruatiekrampen gehad. Vanochtend stond ik op met buikpijn. En dan bedoel krampen rondom m'n navel. De buikpijn zit dus vrij hoog. Het lijkt wel op spastische darm buikpijn mocht iemand daar bekent mee zijn Gelukkig mag ik straks naar de verloskundige. Ben echt nieuwsgierig! Hoop zo dat in ieder geval m'n bmm verstreken is. @hopmarjanneke Succes vandaag!! @Yvon jammer dat je geen massage kunt krijgen vandaag. Hopelijk is het vrijdag niet meer nodig @Deelight hoe gaat het nu met je? Goed kunnen slapen? Gaan jullie vandaag nog iets speciaals doen? Ik zal me de komende dagen moeten gaan vermaken met internet/tv/huishoudelijk werk. Alles wat ik wilde doen voor de geboorte is nu gedaan. Afwachten dus..
Hey.... nou er heeft niks doorgezet. Redelijk geslapen. 4-5 keer wakker geworden van maagzuur. :x Mijn maag is weer van streek ook vandaag. Verder heb ik het gevoel dat ik geen ruimte meer heb. DE baby drukt zo hard van onder als ze beweegt dat het echt heel zeer doet. Niet zo leuk . Yvon, hopelijk is het idd niet nodig voor vrijdag.... Foofer, weet je al iets?
Ik ben net terug van de verloskundige. Ik heb 1 cm ontsluiting!! Ook heeft ze me gestript. Hopelijk heeft het effect. Vind het zo spannend dat ik nu helemaal hyper ben. Heb ik toch niet voor niks al 2,5 week voorweeen Wie weet gaat het vandaag of morgen wel doorzetten!! Leuk leuk leuk
Ik moet zeggen dat het me meeviel ja. Had gelezen en gehoord dat het best pijnlijk was. Heb me gewoon goed ontspannen en het voelde een beetje zeurderig aan. ben nu heel erg benieuwd of het daardoor deze nacht of morgen door gaat zetten. @Deelight heb je iets te gekruid gegeten of met een volle maag naar bed gegaan? Ik moet ook nog steeds opletten met wat ik eet en dat ik met een lege maag naar bed ga anders krijg ik zeker maagzuur in de nacht. Heel irritant. Werken de rennies nog wel bij jou of heb je iets anders? Bij mij liggen de rennies standaard naast m'n bed
@ Deelight, hier ook een onrustige nacht gehad, veel wakker geweest. Baby heeft idd niet veel ruimte meer en dat begin ik ook te merken. Ohhhhh laat het eens beginnen. Vanmiddag samen met met kleine mannetje maar weer even in bed gedoken, anders houd ik het niet zo makkelijk meer vol. @ Foofer, spannend hoor. Ik zal voor je duimen, laten we hopen dat het dan nu ook doorzet en dat het niet voor niets is geweest. Ik moet morgen weer naar de VK, ben benieuwd of ze er bij mij iets over zeggen. Of dat het gewoon weer controle is en weer naar huis. Geen idee of ze dat bij onze praktijk snel doen of echt pas bij 42 weken?? Nou manlief heeft net gebeld is weer onderweg naar huis dus gaan we straks maar weer eens iets te eten maken. Iets waar ik de laatste dagen al helemaal geen zin meer in heb, maarja moet toch een beetje gezond eten, zeker met een klein manneke thuis. We wachten maar weer in spanning af wie de volgende is!! Lfs
hey meiden, jullie maken het wel spannend zeg!! Ik ga even proberen te reageren maar met een kraamhoofd valt dat niet mee haha. Ik had op de ctg ook beginnende weeen rond de 60 vanaf 100 zijn het weeen die ontsluiting geven maar je lijf is iig bezig... hopen dat het doorzet!! @Foofer.... spannend... hopen dat het snel doorzet en wie weet ben je nu al aan het bevallen!!!!! Hier gaat alles heel erg goed, mijn lijf is redelijk hersteld van de bevalling en ik voel me echt prima. Cas is echt een superbeeb en sinds vandaag hoef ik niet meer te kolven maar kan hij weer heerlijk uit de borst drinken, mijn tepels waren helemaal kapot dus borstvoeding zat er de afgelopen twee dagen even niet in maar nu gaat het echt prima. Mijn bevalling....... Het was een heftige maar hele korte bevalling, achteraf gezien is het me reuze meegevallen maar op het moment zelf. Ik had om half zeven het ctg waarop ze konden zien dat mijn lijf echt niks deed met het feit dat mijn vliezen gebroken waren en half acht hebben ze het infuus aangezet.... eigenlijk direct begonnen de weeen en die gingen in snel tempo omhoog. De verpleegkundige die ons begeleide was verbaasd dat mijn lichaam het zo snel oppakte op standje een dus gyn werd gebeld en jeeuj 8.54 had ik rond de 4 a 5 cm onsluiting.... toen hij de kamer uitwas volgde er een weeenstorm die echt niet bij te benen was, zat ik voor die tijd nog blij te kleppen omdat de weeen goed te doen waren en ik ervan uit ging nog wel even bezig te zijn zo lag ik ineens dubbel en wist niet meer hoe ik alles moest opvangen. Verpleegkundige was er gelukkig meteen en heeft me even op weg geholpen met puffen want het was niet meer te overzien. Opeens werd ik ontzettend misselijk, blij dat ik niks gegeten had en dat was het moment dat zij de gyn terughaalde en toen hij keek hoe ik ervoor stond had ik al volledige onsluiting en dat alles binnen een klein kwartier. Op het moment dat hij klaar was met toucheren zakte de hartslag van Cas van 155 naar 50 dus er werd haast geboden. Andere gyn erbij die stelde zich voor dook in een short en binnen no time had ik een baby op mijn buik, twee persweeen en een knip was er nodig om het mannetje geboren te laten worden. Zijn schoudertje zat vast en hij had de navelstreng om zijn nekje maar hij deed het meteen prima. Na een goed half uur hebben we Tom gebeld en verteld dat zijn babybroertje er eindelijk was, na een uurtje hebben ze Cas gewassen en aangekleed en toen was Tom er om zijn broertje te bewonderen en wat was hij trots!!!!! Iedereen die binnen kwam op de kraamsuite werd uitgenodigd voor koffie met beschuit met muisjes en gelijk werd er bij verteld dat Cas was geboren. Hoe rijk kan je je voelen???? Nu ook nog steeds word de foto van Cas aan iedereen laten zien en word er bij verteld dat hij het mooiste kindje is die er bestaat haha. Meiden ikhoop echt dat jullie niet lang meer hoeven te wachten en dat jullie snel een mooi klein gezond kindje in jullie armen hebben!!! liefs Rieanne View attachment 147828
Oh Rieanne wat een mooie foto's!! Echt super zeg Zo zie je maar weer dat een snelle bevalling niet altijd soepel verloopt. Lijkt me wel heftig om te horen dat de hartslag van je kleine omlaag gaat. Dan maar een knip, als die kleine er maar gezond uitkomt. En wow binnen 15 minuten naar volledige ontsluiting, dan kan ik me wel voorstellen dat die weeen niet op te vangen zijn!!! Wat goed dat je nog hebt doorgezet met de borstvoeding ondanks je kapotte tepels! Ik hoop dat ik de kleine ook borstvoeding kan gaan geven. Vind het best spannend Het is gelukkig achter de rug voor jou en je kunt heerlijk genieten van je 2 kleine mannen Hier voel ik nog niet veel, de kleine beweegt om een of andere reden wel wat meer na het strippen (normaal is hij vrij stil in de middag). Ik probeer ook niet al te hyper te zijn want de adrenaline gaat het aanmaken van de stof tegen die de weeen opwekt. Vanavond dus goed ontspannen, lekker in bad liggen, wat tv kijken en proberen m'n gedachte te verzetten . @Yvon ik had er niet naar gevraagd bij de verloskundige, ze kwam er zelf mee. Eerlijk gezegd verwacht ik dat bij jou ook wel. Dat is toch het eerste wat ze proberen. En anders gewoon naar vragen. Wat grappig, ook ik heb minder zin om te koken. M'n eetpatroon is nu ook zo anders sinds ik thuis ben. Je bent toch later wakker etc. Ik heb nu ook nog geen honger. Normaal eten we al rond 18:00, dat mag van mij wel 19:00 ofzo zijn. Maar ja, als we dat doen dan ga ik weer met een volle maag naar bed wat weer maagzuur op kan leveren. Tja je moet er allemaal wat voor over hebben he Wat is eigenlijk jullie vervelendste kwaaltje tijdens de zwangerschap geweest? Of hebben jullie nergens last van gehad? Ik ben echt blij dat ik straks geen maagzuur meer heb. Ik heb al vanaf week 20 (!!) enorme maagzuur, degene met overgeven en waarbij niks hielp. Dat is eigenlijk het ergste van mijn zwangerschap geweest. Uiteindelijk went alles