Bijna 40 weken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foofer, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    rieanne, wat een verhaal zeg en wat een mooi kereltje heb je op de wereld gezet!!! Heftige bevalling maar het klinkt alsof jij je er als een topvrouw doorheen hebt gewerkt! Super hoor.

Foofer, lijkt me echt moeilijk proberen te ontspannen terwijl je "iets" verwacht hihihi. Weet ook niet of ik het zou kunnen hoor ;)
    Ja k had gister best laat nog zitten snoepen, niet erg handig... Heb rennies suikervrij maar na een half uurtje kreeg ik toch telkens weer last.

Yvon, ik heb vanmiddag ook een dutje gedaan. Gastouder is vrij deze week dus het is best pittig alle dagen mijn dochtertje thuis. Respect voor thuismama's!

Morgen is het volle maan, als er nog niks begonnen is dan gaat het morgen wel beginnen! (ookal is het niet waar ik zeg het toch, we blijven optimistisch!)

2. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey,

Wat een prachtig mannetje Rieanne, daar mag je trots op zijn.

Krijg net goed nieuws, heb een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek!!! JOEPIE, ben helemaal blij. Moet het even van me afschrijven. Toen ik bij mijn vorige werkgever vertelde dat ik zwanger was kreeg ik 1,5 week later te horen dat mijn jaarcontract niet verlengd werd.......
    Enorm balen dus, tja dan ben je eerlijk zullen we maar zeggen.

Ben nu dus ondertussen toch maar aan het solliciteren, want je weet maar nooit. En nu mag ik dus op gesprek, volgende week vrijdag...... Tja ga dus nu morgen echt vragen of ze willen proberen het op gang te brengen. Ik weet dat het niets wil zeggen en dat het dan echt niet hoeft te gebeuren, maar als ik nu deze week nog zou bevallen (en hopelijk gaat het net zo goed als bij Tim) zou ik toch wel heeel graag op gesprek gaan. Het is op het moment zooo moeilijk op een parttime baan te vinden. Heb al zoveel brieven weggedaan dat ik dit toch echt wel als een kans zie die ik moet pakken. Dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. En tja als het echt niet kan omdat ik nog niet bevallen ben of omdat ik er lichamelijk nog niet aan toe ben dan is het natuurlijk zo en hoop ik dat ze mijn gesprek uit zouden willen stellen.

Nou ja we zullen het wel zien, het loopt zoals het loopt.

@ Deelight, Ja is idd wel zwaar zo met zo'n kleine uk er al bij zeker als hij zijn streken heeft haha

@ Foofer, Maagzuur heb ik ook af en toe last van, maar gelukkig niet al te vaak. het enige zwangerschapskwaaltje welke ik heb is vermoeidheid, maar dat komt voornamelijk omdat er al 1 rondloopt.

Spreek jullie morgen weer, Lfs

3. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Het is hier wel stil hoor in 1 keer!!
    Zou dat een goed teken zijn??? Ik hoop het wel voor jullie.
    Bij mij alles nog rustig. Ga vanmiddag vragen voor een inwendig onderzoek en eventueel strippen, ben benieuwd.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yvon, wat goed dat je op gesprek mag komen! Hopelijk komt het allemaal een beetje gunstig uit voor je.
    Hoe laat moet je naar de vk?

Die dreumes van mij heeft inderdaad wel streken. Ze is 21 maanden en begonnen aan de "NEE" fase.... en plots ook oostindisch doof. Weet ineens niet meer wat opruimen is enzo.

Hopmarjanneke, al nieuws?

Inderdaad stilletjes hier... Foofer waar ben je?

5. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

@Yvon wat leuk dat je op gesprek mag komen, hopelijk kan het doorgaan en is er een klik! Ik ben toch ook altijd wel voor de eerlijkheid. Zelf ben ik leidinggevende en heb jou situatie meegemaakt aan de andere kant. Wij hadden de dame in kwestie wel aangenomen. Ik vond het juist iets over de persoonlijkheid vertellen. In deze tijd blijft het toch lastig om met dit soort situaties erdoor te komen. Bedrijven worden kritischer en hebben een groot aanbod natuurlijk.
    In ieder geval alvast heel veel succes en ook met het strippen!

@Hopmarjanneke Wie weet zijn ze al begonnen met inleiden, dan heel veel succes!! Anders horen we het graag natuurlijk :D

@DeelighT nog geen krampjes ofzo?

Hier een hele rare nacht gehad.. ik werd om 01.00 wakker omdat ik naar de wc moest en had wat buikpijn. Opeens voelde ik iets opkomen wat na ongeveer een minuutje afnam. Na 3 keer viel het me op dat er ongeveer 5 minuten tussen zaten. Ik de klok in de gaten houden en na een half uur was het nog steeds om de 5 minuten een wee. M'n vriend wakker gemaakt en hem mee laten kijken op de klok. Na een uur gingen de weeen over naar om de 3 minuten!! Ik helemaal happy natuurlijk want nou konden we de verloskundige gaan bellen. Ze was er binnen een half uur en deed een inwendig onderzoek. 2 cm ontsluiting. Er is dus 1 cm bijgekomen. De verloskundige vertelde wel dat het kan afnemen omdat de weeen niet precies een minuut waren maar eerder 40 sec. Een gevolg van het strippen dus. Afgesproken met haar om nog even wat rust te pakken en later weer te bellen. Kon gelukkig weer wat slapen en de weeen namen inderdaad af. Erg balen natuurlijk!! Toch opnieuw de verloskundige om 07:30 laten komen om af te spreken hoe en wat. De baby was wel wat verder ingedaald maar er was geen cm bijgekomen. Weer het advies om wat te slapen en aan te kijken. De weeen bleven weg.. wel goed kunnen slapen maar behoorlijk balen als je lekker wordt gemaakt met een eventuele bevalling. Aan de andere kant moet ik het positief bekijken en beseffen dat ik nu toch al 2 cm te pakken heb.
    Nu is het afgelopen half uur toch weer wat aan het rommelen. Weer krampen van nog geen minuut, maar nog niet consequent.
    Ga het goed in de gaten houden en echt hopen dat het vanavond of vanacht toch nog door gaat zetten :D :)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Foofer het rommelt echt flink bij jou he. Dat het maar snel echt mag beginnen joh! Wat moet dat spannend zijn geweest vannacht...
    Mijn eerste bevalling begon ook ongeveer zo.

Hier is het rustig. Alleen 's avonds heb ik veel harde buiken en ook een onprettig gevoel onderin, maar dat lijkt meer te voelen alsof de baby hard op mijn blaas drukt. Neem aan dat bij een tweede ik de weeën wel zal herkennen. Wel weer goed geslapen gelukkig, scheelt een stuk overdag!

Net heel het huis geveegd (stofzuiger sjouwen begin ik niet meer aan) en de vloer beneden gedweild. Verder zal ik niet veel meer doen denk ik.

Donderdag moet ik weer naar de VK, zouden ze dan beginnen over strippen? Doen ze dan dan al zomaar? Ben beniewd.

7. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey,

Ik ben net bij de VK geweest. Heb het uitgelegd en ze begrepen mijn rede. Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan. Heb 2 cm ontsluiting dus ze kon strippen!! Nu is het dus afwachten.... Zoontje is lekker even bij oma en mocht daar ook blijven eten, dus kan me lekker even thuis ontspannen en hopen dat het iets doet.
    In principe strippen ze bij ons niet rond deze tijd, vanaf 41 weken geloof ik, maar omdat ik al wel ontsluiting heb hebben ze het wel gedaan.

@ Foofer, Balen dat het nog niet ver genoeg doorzet, maar alles wat er al gebeurd daar binnen is al mooi meegenomen!! Hopelijk heb je snel beter nieuws.

@ Deelight, Ja ik doe ook niet al te veel meer hoor, beetje dweilen en bijhouden, maar daar blijft het ook bij. Heb er ook niet zo heel veel zin meer in haha..... (hmm ooit gehad dan!?!?!?)

Maar ja wil het toch wel een beetje netjes hebben als straks de kraamzorg komt. Doe alles beetje bij beetje.

8. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @Yvon Wow wat netjes, al 2 cm!! Hopelijk heeft het strippen snel effect bij je. Spannend :)

Hier vanaf 13:00 om de 6 minuten weeen. Ik kijk het nog even aan en dan ga ik m'n verloskundige maar weer bellen. Wie weet heeft het toch wel wat gedaan. En anders nog maar een keer strippen, misschien zet het dan in de nacht nu wel door. Als ze dat wil doen tenminste.
    Raar allemaal hoor, dat het niet echt wil doorzetten.
    @Deelight Hoe lang bleef het bij jou rommelen bij je eerste zwangerschap?
    Als ik jou was zou ik er zelf over beginnen bij de verloskundige als zij dat niet doen.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Foofer, regelmatige weeën vanaf 13 uur al wat goed. Zet 'm op he!! Is het te doen qua pijn? Kun je ze goed opvangen?
    Bij mijn eerste zwangerschap werd ik net als jij wakker 's nachts en begonnen de weeën meteen regelmatig (elke 3-4 minuten 1 minuut) en de bevalling zette daarmee door. Kan me niet herinneren dat het daarvoor lang heeft gerommeld.

Yvon, jij dus ook al gestript.... dit topic wordt echt te spannend.
    Kan dalijk niet achterblijven he :p
    Ja ik denk ook de hele tijd aan die kraamhulp en dan komt toch die drang weer om schoon te maken....

10. rieanne

rieanne Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.138
    0
    0
    deventer
    Oef meiden wat maken jullie het spannend!!!
    Rommelen is iig voorwerk wat wordt gedaan en als er regelmaat in komt dan komt het vast goed!!
    Ben wel erg benieuwd wie er nu eerder bevalt.... mmmm ik blij dat ik vanaf vandaag een paar uurtjes per dag naar benenden mag haha.

Dank jullie wel voor de lieve complimentjes, ben natuurlijk ook beretrots op mijn kanjers!
    Vandaag had Cas gelukkig een normale temp en hij is alweer aangekomen ondanks dat hij gister alleen maar bv heeft gehad.
    Hij weegt nu precies zes pond dus nog een halve kilo te gaan tot aan zijn geboorte gewicht.

Ik hoop dat we aan het eind van deze week allemaal een mooi kleintje in onze armen mogen houden, ik vind het dan ook wel heel erg spannend worden hoor!!!!!

Ik blijf jullie volgen alleen de namen onthouden bij elk stukje....pfffffff echt ik ga al duizelen als er twee mensen tegen mij praten wat dat betreft ben ik wel wat minder fit dan bij Tom maar he.... het is het me dubbel en dwars waard!!!!!

ik hoop dat jullie ook snel op die geweldige roze wolk kunnen klimmen!
    liefs Rieanne

11. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Op zich vind ik het wel te doen ja. De weeen beginnen nu iets heftiger te worden en lijken om de 5 minuten te komen. Hmm misschien dat het dan vannacht wel door gaat zetten? Ik hoop het zo!!

@Yvon merk je al iets van het strippen? Ik vond het zeer opvallend dat de kleine continu bewoog na het strippen.

@Deelight jij wordt morgen ook gewoon gestript en dan kunnen we samen aftellen :D Zou wel leuk zijn als we eind van de week allemaal bevallen zijn.

@Rieanne Fijn dat Cas het goed doet met de voeding. Het gaat nu ook helemaal goed met de borstvoeding? Geen pijnlijke tepels meer?

12. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @hopmarjanneke ik lees in een ander topic dat je bent bevallen van een meisje vandaag. Gefeliciteerd en geniet ervan!! :)

13. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nog even een laatst update vanuit mij:
    De verloskundige is net geweest. De weeen zijn vanaf 19:00 heftiger geworden en komen om de 5 minuten. Ik zit nog steeds op 2 cm, maar ze verwacht dat dit over 2 a 3 uur op 3 cm zal zijn. Ze verwacht een telefoontje tussen 01:00 - 03:00 vannacht en zal dan de vliezen gaan breken!!! Oooooohhh ik vind het nu toch wel eng worden :D Over een paar uur ben ik gewoon mama!!! Eindelijk onze kleine vast kunnen houden.
    Hopelijk ben ik morgen in staat om jullie een update te geven, ik doe mijn best. Wie weet ligt een van jullie vannacht ook wel te bevallen, succes en alvast gefeliciteerd ;)

Groetjes,
    Foofer

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hopmarjanneke, van harte gefeliciteerd!!!!

Foofer, laat het over je heen komen. Heeeeel erg veel succes vannacht. Het gaat nu echt gebeuren joh. Vliezen breken doet geen pijn, is een heel warm stromend gevoel hihi. Jij wordt vannacht/morgen mama!!!:)

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Pffff, ben zo wakker vanavond. Heb weer last van mijn buik. Bij het bewegen van de baby.
    Op de een of andere manier voel het alsof de baby in mijn vagina zit te porren.....

16. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey Dames,

Hopmarjanneke, Gefeliciteerd!! Hoop dat we snel even wat van je horen. Ben benieuwd hoe het is gegaan.

@ Foofer, spannend hoop dat het vannacht allemaal goed is gegaan.

@ Deelight, Vannacht wel wat gerommel, lijk af en toe wel last van een wee te hebben, maar dan ook weer even rustig. Heb redelijk geslapen. Hoop dat het vandaag door wil zetten. Dat gepor daar beneden ken ik ook, als de baby wakker is en ligt te bewegen doet het af en toe gewoon echt pijn.

We wachten maar weer af.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey Yvon, dus jij hebt dat ook.... heel naar is het he, t lijkt wel beurs!
    Op naar n nieuwe dag, hopelijk met resultaat.

Foofer, hopelijk is alles naar wens gegaan...

18. bar20

bar20 Actief lid

12 okt 2010
    102
    0
    0
    hoogvliet
    Hai dames wat spannend allemaal hè .. Heel veel succes .. Bij mij hier vandaag 40 wk en heb wel kramp en verlies ook. Delen van m'n
    slijmprop . Ben ook eergisteren naar het ziekenhuis doorgestuurd omdat de vk niet zeker wist of nou me water wad gebroken maar alles zit nog op z'n plek :( moet morgen naar de vk en dan gaan ze kijken of ik ontsluiting heb .. Weten julie of ze je dan gelijk gaan strippen ??

19. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hey allemaal.

Stilletjes hier vandaag...
    Hoe is het met Foofer?? Hoop dat het goed is gegaan vannacht, spannend hoor.
    @ Deelight, bij jou nog alles rustig?
    @Bar, Spannend hoor, geen idee of ze al strippen is in elke praktijk anders denk ik.

Hier de hele dag op en af, dan weer een flinke wee en dan weer alles rustig, laat het eens doorzetten!!!!!!!!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yvon.... hoop dat het is doorgezet.

Foofer zit denk ik met d'r kleintje op schoot...

Hier alles nog rustig. Lijk heeeeeel ver weg iets zeurderigs te voelen maar dat is echt te verwaarlozen. Niks dus. Vanmiddag naar de vk, we zullen zien.

rieanne, lekker aan het genieten van de kleine Cas?

Deel Deze Pagina