12 weken zwanger en overgeven na eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Princesa, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Halo iedereen,

Ik ben vandaag juist 12 weken zwanger en heb sinds 2 dagen geleden last gekregen van overgeven. Het eten gaat goed, maar wanneer ik genoeg heb (volle maag) en stop met eten, komt de misselijkheid ineens naar boven en geef ik alles over. Ik probeer daarna meteen weer wat te eten, en merk dat een halfvolle maag me meestal niet doet overgeven. Maar dit werkt niet altijd. Ik heb in de ochtend bij het opstaan een klein snoepje in mijn mond gestopt (om op te zuigen) om wat smaak te krijgen in mijn mond en dit kwam er na enkele minuten ook weer uit. Even later een half mandarijntje geprobeerd, ook dit kwam er weer uit. Ik besef dat dit bij de zwangerschap hoort, maar ik zou graag van jullie horen hoe jullie ermee omgaan? Hebben jullie tips om de kans op overgeven te verminderen? :(

Ik hoorde dat melk drinken zou helpen tegen misselijkheid, heeft iemand hier ervaring mee en helpt dit ook tegen overgeven? Bijvoorbeeld als je het voor de maaltijd zou drinken?

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik ben opzoek gegaan naar voedsel wat wel binnen bleef. dat betekende dat ik op de meest rare tijdstippen dingen at wat ik normaal nooit zou eten (bijvoorbeeld een rookworst op brood in de ochtend). Zo heb ik met elkaar afgewisseld en soms maar een 'spuugdag' gehouden waarbij ik keek of normale voedselwaren weer beter vielen. Heeft bij mij zo 22 weken geduurd maar was op ten duur goed te doen omdat ik wist wat wel en niet bleef zitten.
    De VK vond dat de hoeveelheid dat ik spuugde er gewoon bij mocht horen dus ik ben er niet mee naar de dokter gegaan maar hou wel goed in de gaten dat je niet uitdroogt enzo want dan kan je er medicatie voor krijgen.

3. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik had vandaag mijn afspraak bij de dokter en ik heb het probleem uitgelegd. Ze vond het nodig om de situatie te stabiliseren omdat ik anders het risico zou lopen op uitdroging en ondervoeding, waardoor je dan weer het risico loopt om gehospitaliseerd te worden. Ik heb medicatie gekregen dat ik een halfuur voor de maaltijd mag innemen, om misselijkheid en overgeven tegen te gaan en dit blijkt goed te helpen... wat een opluchting. Ik heb ook de tip gekregen om mijn maaltijden te verdelen in minstens 2 kleine porties, want als je maag goed vol zit heb je meer kans om over te geven. Wat bij mij ook wel wil helpen tegen misselijkheid is een appel eten. Hopelijk blijf het nu goed gaan, ik voel meteen dat ik meer energie heb nu ik weer wat kan binnehouden.

4. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Gelukkig dat het wat beter gaat met die pillen erbij. Inderdaad kleine porties eten helpt heel erg. Ik At op het begin ook elke 2 a 3 uur een klein beetje. Daarnaast kan ook een beetje oppassen met kruiden en vet eten helpen. 's ochtends wachtte ik altijd een uurtje met ontbijten. Als ik direct ging ontbijten werd ik ook misselijk, als ik even een uurtje wachten en dan at ging het wel goed. Maar daar moet je natuurlijk wel de tijd voor hebben 's ochtends.

Deel Deze Pagina