Hoi dames, Na ruim 1,5 zwangerschap krijg ik toch weer steeds nieuwe kwaaltjes die ik niet herken. Ik heb de laatste tijd last van het gevoel dat mijn eten heel hoog zit. Het doet geen zeer ofzo en ik heb ook geen zurige oprispingen ofzo (sorry ). Met name als ik bijv. voorover buk om mijn schoenen te strikken dan komt het omhoog. Ook als ik wat meer in elkaar zit, heb ik vaak het gevoel dat ik wat weg moet slikken. Valt dat onder maagzuurklachten? Dan weet ik een beetje op welke tips ik kan zoeken Alvast bedankt! Groetjes!
ik weet niet of het ook onder maagzuur valt maar ik weet wel wat je bedoeld. bij mij hielp het kleinere maaltijden te eten en zo nu en dan een slokje spa groen of rood te nemen.
Dacht ook altijd dat het niet onder maagzuur viel.... maar dus toch WEL! Het hoeft dus niet zo te zijn dat je direct zwaar t zuur moet hebben (lees "in je mond")
Hier branden heel mn slokdarm inc. maag weg voor mn gevoel. Wat jij hebt vind ik meer iets teveel gegeten zeg maar Idd vaker eten en kleinere porties.
Het rare is alleen dat ik nog helemaal niet veel gegeten heb . Vanochtend ontbeten en een tussendoortje en nu wacht ik tot zoonlief wakker wordt om te gaan lunchen. Mijn maag is dus niet vol, zeg maar... Ik heb het idd ook regelmatig na het avondeten, die link had ik al wel gelegd, dat ik dan teveel gegeten had.
Miss. ligt je kindje in stuit? zo begon het hier toen ook eigenlijk hoor. Zie dat je nog niet zo ver ben. Tenminste niet tegen het eindJe baarmoeder komt steeds hoger en dat hoofdje kan goed kopjes geven tegen zo'n weerloze maag!!
Denk niet dat de kleine in stuit ligt, want ik voel de voetjes heel hoog, maar wellicht zit daar juist het probleem! De kleine stampt misschien wel gewoon tegen mijn maag...
Tjaa het kan hoor denk dat het ook een beetje de druk is van je baarmoeder. Die zit nu toch al wel bijna bij je maag? Je kan ook ns een rennie proberen!! Als er veel lucht i nzit drukt dat ook eten en drinken omhoog. Hier gaat het boeren ook niet zo lekker in die tijd.
Ja, de kleine heeft mijn ribben zo langzaamaan gevonden (tis een grote baby...), die zijn al beurs, dus ik denk dat mijn maag ook het nodige te verduren krijgt van die kleine! Dat zal zeker meespelen! Ik zal eens gaan kijken voor Rennies en ook proberen om het eten een beetje te verdelen over de dag! Heb jij ook extra last van bijv. vet, gekruid of juist zoet eten? Heb net een paar chocolaatjes op en daar reageer ik meteen op voor mijn gevoel. Normaal kan ik alles wegkanen
hey MamaMarije, Mijn huisarts zei me vanmorgen dat zwangere vrouwen hun maagklep niet zo goed sluit en daardoor een soort reflux hebben. Ik heb een buikgriep gehad, maar blijf last hebben van mijn maag (om bovenstaande reden) en heb nu maagzuurremmers voorgeschreven gekregen. Mag ineens niets van fruit, groenten, vezels meer eten, alleen nog magere joghurt met suiker en plat water... Als't blijft aanhouden mss ook eens langs HA of VK gaan?
Ik heb hier ook enorm last van, maar ben nog niet zover in mijn zwangerschap. Inderdaad, meestal na de avondmaaltijd, maar soms helaas gedurende de gehele dag. Ik let er bewust op, 's avonds niet zoveel te eten, maar misschien is het alsnog teveel.
Bij mij was het toen zo erg dat alleen water en droogbrood nog goed ging. Was niet de bedoeling zei de dokter Heb nu maag beschermers en kan alles weer eten en drinken