Zijn dit dan voor of oefen weeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sophiaatje, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Goedemorgen,

Je zou denken dat ik t wel zou moeten weten ondertussen maar bij de oudste begon het met gebroken vliezen bij de tweede wel voorweeen gehad maar anders dan nu zegmaar.
    Ik heb - zere onderug al dagen maar vannacht kon ik er niet van slapen
    - harde buiken zo nu en dan maar dat lijkt me logisch
    - zere liezen en bovenbenen als met een menstruatie

Herkenbaar? Wil t kunnen plaatsen.. Ik denk oefenween maar omdat ik dit niet (allemaal) herken in een zwangerschap weet ik het dus niet. :)

2. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Heb het ook! Bij de eerste nergens last van gehad.. Nu al een week last van harde buiken, zeurend gevoel in mn onderrug, menstrustie gevoel in mn onderbuik.. Kan het ook niet echt plaatsen. Moet morgen op controle. Zou eend navraag doen.. ( ben 37 weken )

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb al weken veel last van oefenweeen. Oefen weeen komen regelmatig ( om de 3-4 min) en houden langer aan dan een gewone harde buik. Ook kunnen ze pijnlijk zijn, net als gewone weeen. Enige verschil is dat oefen weeen geen ontsluiting geven.

Wat jij omschrijft herken ik dus niet als oefen weeen ;).

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik heb het (soms) ook, had ik bij m'n dochter ook wel een beetje. Toen met meer regelmatig zoals Madelein beschrijft. Nu heb ik het bijvoorbeeld meer als ik (fysiek) druk ben geweest. Harde buiken, die echt pijnlijk en krampend aanvoelen en best wel even duren. Komen bijvoorbeeld als ik in de avond op de bank zit of in lig vooral. Dit zijn voorweeen zegt de vk. Maar wellicht dat wat jij hebt daar ook beetje bij hoort? Want sommigen hebben uiteindelijk ook rug of been weeën en geen buikweeen.

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Geen ervaring met rug weeën en been weeën maar kan t best zijn had gister ook Sinterklaas gevierd bij familie haha.. Misschien is dat dan toch net te veel inspanning .. Heb al paar weken soms rugpijn en nu nog en soms nog wat krampen in benen en harde buiken maar niet zo heftig meer haha

6. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik herken het ook, maar kan het ook niet echt plaatsen. Mijn gynae noemt het: zwangerschapkwaaltjes en wat het exact is maakt niet uit. Ze heeft mijn baarmoederhals gecontroleerd en dat was ok dus kon het geen kwaad.

Hoewel bij mijn eerste kindje mijn baarmoederhals ook lang en niet verweekt was en de gynae zei dat het niet voor meteen was en ik drm wss overtijd zou gaan, kwam mijn dochtertje na 2 dagen. Net op het moment dat ik echt dacht, ze komt gewoon niet meer..

Deel Deze Pagina