Dag dames, Ik heb het forum wat doorgezocht i.v.m. die ronde balletjes ''napoleon'' met zwart wit poeder erin. Maar ik kan niet vinden of je dat mag eten tijdens zwangerschap. Kan iemand mij helpen? Ik heb trek en dat is het enige lekkere wat ik op moment in huis heb
er zit zouthout in, dus je moet met name uitkijken als je een hoge bloeddruk hebt. heb je een lage bloeddruk dan is het juist wel goed. er zit ook een stof in die in het algemeen niet zo goed is als je zwanger bent, dus ik zou zeggen met mate eten.
Ik weet niet of ik een lage of hoge bloedruk heb eigenlijk. Ik heb er vandaag al 3 op 3 mini balletjes, kan me niet voorstellen dat het kwaad kan. Maar ik geloof je wel hoor, heb zojuist ook even gegoogeld.
Waarom vraag je het dan? Als je maar geen hele zak per dag eet, kan het geen kwaad. Maar dat geldt voor bijna alles.
Al 3 balletjes? Oeioeioei! Zoals je op de site van Napoleon hebt kunnen lezen zit er zoethoutwortelextract in die snoepjes. Meer info daarover: Glycyrhizine in drop en zoethoutthee In drop zit de stof glycyrrhizine, die effect heeft op de werking van de nieren. Van een hoeveelheid tot 100 mg glycyrrhizine per dag hoeft een volwassene normaal gesproken geen nadelige effecten te verwachten. Dit komt neer op ongeveer 100 gram drop of drie tot vier glazen zoethoutthee (maximaal 500 milliliter). Bij sommige mensen treden al effecten op bij kleinere hoeveelheden. Mensen met (aanleg voor) een te hoge bloeddruk of met oedeemvorming (vochtophoping) kunnen dagelijkse consumptie van drop en producten met zoethoutwortelextract beter beperken of vermijden. De stof glycyrrhizine is het bestanddeel van zoethoutwortelextract dat voor de zoete en karakteristieke smaak van zoethout zorgt. Zoethoutwortelextract is de belangrijkste grondstof van drop en wordt ook gebruikt in bepaalde dranken, kauwgum, hoestdrank, keelpastilles en tabak. Glycyrrhizine heeft via de hormoonhuishouding invloed op de werking van de nieren. Door inname van grote hoeveelheden glycyrrhizine stijgt de bloeddruk en houdt het lichaam meer vocht vast. Door langere tijd overmatig drop te eten of zoethoutthee te drinken, kan na verloop van tijd een verhoogde bloeddruk, vochtophoping en een tekort aan het mineraal kalium ontstaan.
Op de site was ik nog niet geweest. Dankjulliewel in ieder geval! Dit is mijn eerste zwangerschap dus lees tgenwoordig alle verpakingen, beetje obsessief misschien. Wil gewoon alleen de goede dingen eten. Toch bedankt!
Denk dat je na een paar weken helemaal gek bent als je alle verpakking leest voor je wat eet. Maar dat is mijn mening.
oeps, kwam bij toeval nu net voor t eerst op deze topic terecht na het eten van veel teveel van die dingen gisteravond. voel me zo slecht nu Woon in engeland en heb met kerst lekker veel nederlandse dingen me terug genomen waaronder een zak salmiakballen. had gister zo'n behoefte aan snoepen, had mn redband zak de dag ervoor al leeg dus bleef mn salmiakballetjes over als enige optie. heb er denk ik wel 10 gegeten over de gehele avond. nu toch maar even minderen de komende tijd. maar ze keken me zo zielig aan. alsof ze zeiden; 'eet mij eet mij!' kon t niet weerstaan
@sweetmarijke, een keertje kan echt geen kwaad hoor! Zolang je maar niet dagelijks een overdosis drop neemt. Ik eet al heel wat weken dropjes tegen de misselijkheid en zoethoutthee is de enige thee waar ik geen last van heb. Gelukkig heb ik wel nog steeds een lage bloeddruk. @dreames, ik lees al mijn hele leven alle verpakkingen! Sowieso omdat ik een vrij heftige pinda-allergie heb en dit liever voorkom. Word ik echt niet gek van hoor .
Ik heb ook een noten allergie, chocolade allergie en nog veel meer. Lees al onwijs lang elke verpakking in de supermarkt. Behalve degene die ik dan al ken natuurlijk. Ik voel me juist goed als ik in de winkel kan lezen dat ik het mag kopen en dus mag eten.