Bijna 43, gesteriliseerd en... Zwanger van een derde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zomersproet, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Toch een miskraam dus, een keuze van je lijf en niet van jou / jullie zelf.
    Ik snap het verdriet van jou en de opluchting bij jullie beide.

Ik denk wel dat mijn relatie over zou zijn als mijn man had gereageerd en zich had opgesteld zoals de jouwe heeft gedaan. Voor mij echt onacceptabel.

Maar goed, jij klinkt positief over je relatie met je man en dat is heel fijn!

Ik wens je veel sterkte met de cytotec pillen (geen goede verhalen over gehoord, dus hoop dat die ellende je bespaard blijft) en sterkte met de ingreep rondom de Essure (uithalen etc).

Hopelijk binnenkort rust voor jullie allemaal in het gezin!

Lieve groetjes

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    heel veel sterkte!
    wat een verhaal!
    hier dan toch een positief verhaal over cytotec:
    bij mij is een ma geconstateerd met 10 wk 4 dg, vruchtje was met 7 wk 5 dg gestopt met groeien/hartje gestopt.
    met 11 wk de miskraam opgewekt, eerst 1 pil mifegyne, 36 uur later 4x 2 tabletten cytotec ingebracht met tussen pozen van 12 uur. ik ben het vruchtje na de eerste dosis cytotec in 8 uur verloren zonder helse pijnen of bloedverlies. controle echo na een week en ik was helemaal schoon.

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook 2 jaar geleden een miskraam opgewekt met cytotec en vond het meevallen - afgezien van de omstandigheden natuurlijk want dat valt alles behalve mee, maar het opwekken op zich dan was minder heftig en bloedig dan ik had verwacht. En ook is was meteen schoon.
    Maar nu raadden de artsen aan om toch de curettage te doen omdat de kans dat iets achter blijft toch 15-20% is kennelijk, en dan moeten ze alsnog een curettage doen en verschuift ook weer het hele traject van Essure eruit halen. De curettage is nu naar maandag verschoven vanwegen mijn verkoudheid - de anaesthesist wilde niet opereren- en achteraf ben ik daar blij mee. De verkoudheid is juist erger geworden en daarnaast doet mijn maag raar en heb ik diarhee. Ik denk dat mijn hele afweer wat uit balans is, mijn mentale toestand hielp natuurlijk niet echt. Maandag doen ze ook geen narcose maar 'sedatie' volgens mij - dan ben ik in een soort roes.
    Dus zondag nog de eerste verjaardag van de jongste vieren en maandag de ingreep. Dan is ook mijn sm op bezoek, dat vind ik fijn want is er wat hulp in huis. En mijn baas is ook erg begripvol en zei dat ik de hele week maar thuis moest blijven om bij te komen van al die ellende.

4. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je mama Larissa. Zo makkelijk is het natuurlijk niet. We zijn bijna 19 jaar samen en hebben samen heel wat beleefd en meegemaakt. Natuurlijk heeft dit allemaal wat dingen opgegooid waar ik, als we in wat rustiger vaarwater zitten, het zeker nog over wil hebben.
    Hij gaat nu informeren over de stappen die hij kan nemen kwa anticonceptie, en dat is goed zo want ik ben hier klaar mee.
    We zullen tijd nodig hebben om het allemaal een plek te geven. En de dingen te verwerken die gezegd zijn (door beiden).
    Deze week is ook nog eens full house met familie van ML uit Canada die op bezoek is. We hebben het ze niet verteld.
    Na de ingreep mag ik dus een week thuis blijven en zijn we dan een week in de bergen. Tijd om bij te komen en misschien ook om het een en ander te bespreken.
    Dank voor je steun en woorden!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Snap wat je bedoeld Zomersproet, je gooit ook niet zomaar 19 jaar samen weg.
    Alleen dacht jouw man wel serieus na over die stap, als jij had besloten dit kindje te willen houden...

Mijn hart zou gebroken zijn, mijn gevoel van ''samen sterk'' weg.
    Dus nee, ik zou niet gelijk mijn spullen pakken en gaan, maar ik weet zeker dat ik hem zijn gedrag nooit volledig zou kunnen vergeven en vergeten zou ik het zeker niet.
    Dus dat is wat ik bedoel, bij mij zou er teveel stuk zijn gegaan.

Meid, ik wens je echt heel veel sterkte met de curettage, de Essure ingreep, je lichamelijke en psychische herstel en hopelijk komen jullie snel in rustiger vaarwater en komen jullie er samen ook helemaal uit en overheen!

Ik gun je alle geluk na deze ellendige periode!!!

X

6. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, heel lief gezegd! Ik merk idd dat mijn weerstand op een heel laag pitje is en ik zeer onder de toestanden heb geleden.
    Het komt goed!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Laat al het opgewaaide stof eerst maar eens rustig neerdalen. Je gooit idd niet 'zomaar' een lange relatie weg, zeker niet als er ook nog kinderen in het spel zijn. Maar goed, er zijn natuurlijk wel heftige dingen gezegd, waarop je vast nog even moet herkauwen. Veel sterkte de komende dagen/weken.

Deel Deze Pagina