Hey, Hoe oud is jouwn kindje en wat lust hij totaal niet en wat vind hij/zij heerlijk? Natuurlijk is er veel eten maar wat valt jouw het meeste op? Mijn zoontje is 2 jaar en 9 maanden Kwa drinken zijn taksi (kies wel die zonder suiker) limonade en yoghi favoriet Kwa eten vind hij lekker: -kip -rijst -worst vooral plakjes owee als hij mee gaat boodschappen doen en er liggen geen plakjes worst ook knakworst en braadworst vind hij lekker -broodje pindakaas dat eet hij het liefste elke dag -wiener snitzhel -gewoon droogbrood -spinazie -appelmoes -banaan -pasta maar dan alleen de pasta dus geen saus/gehakt/groente -noodles je weet wel van die pakjes voor 60 cent -pittig eten lust hij ook Wat hij totaal niet eet: -helaas geen patat of kipnuggets oid dus bij de mac neemt hij alleen het speeltje en het danoontje vraag mij af hoe dat bij andere kindjes van zijn leeftijd zit -hij is dol op pannenkoeken bakken maar het gaat er niet in -alles met saus hoeft hij bij voorbaat al niet
Hier lust de oudste veel maar rode bieten en spuiten gaan er niet in. En drinken. Alles met prik en wat heel zoet is is smerig. Ranja en thee heeft de voorkeur De jongste is net een kliko dus eet alles. Drinken is lastiger. Die lust alleen ranja of thee.
Mijn dochter drinkt het liefst taksi en anders aanmaaklimonade. (appelsap vind ze ook lekker maar bij meer dan 1 bekertje krijgt ze daar diarree van) Qua eten is ze heel makkelijk, eet nagenoeg alles behalve witlof en asperges. Het lliefst eet ze als avondeten bami of macaroni en op brood het liefst grillworst of kipkerrie salade. Daarentegen is ze met fruit lastig. Alleen appel, banaan, kiwi, druiven en aardbeien en dan nog alleen als we haar pushen het op te eten
Hier ook twee kliko's! De oudste is 4,5 en de jongste is 2,5 en beiden lusten ze alles behalve rauwe tomaat (gewoon verwerkt in één of ander gerecht lusten ze het prima, maar zo uit het handje niet). Ze proeven ook altijd alles, zo zijn ze bijv. dol op olijven, mosselen en allerlei (sterke) kazen.
Tja ze lusten praktisch heel veel wel, vooral oosters. Mijn dochter lust alleen geen banaan, peer en geen pannenkoek.
Die van mij eten alles wel (gelukkig). Maar bij de oudste nu elf schieten de tranen in de ogen als ik alleen het woord bruine bonen noem. Daar gruweld ze echt van. Nou ja als dat het enigste is dan eten we dat gewoon maar niet
Hier een niet al te goede eter. Gelukkig eet hij graag brood en fruit. Hij eet alleen maar bruine boterhammen (dus geen stokbrood, broodjes, afbakbroodjes, tosti etc). Lust weinig vlees (dus geen snacks, barbecue, broodje knakworst) Geen pannenkoeken, poffertjes, pizza. Ben blij dat hij wel patat lust! Avondeten is vaak maar een paar hapjes. Pasta/lasagna/rijst/noodles gaan wel goed.
Hier ook geen goede (warm)eter. Drinken lust hij eigenlijk alles wel. lust graag: - groente:broccoli, bloemkool, tomaatjes - fruit:alles, ook gedroogd - vrijwel alle kazen, vis, eitje - pasta, hartige taart, frietjes,pizza, pannekoeken lust niet: - alle andere groenten - rijst, noedels, roerbakgerechten, risotto, wraps - vlees waar je lang op moet kauwen - soepen anders dan tomatensoep
Mijn oudste (bijna 4) was altijd een alleseter, maar het laatste half jaar begint ze moeilijk te doen... Ze eet heel graag: - cherry tomaatjes - spinazie - spruitjesstamp - kaas - kip cordonbleu Ze eet (momenteel) niet graag: - rijst, wat ik er ook van maak.. - vis - boter op brood De jongste (17 mnd) is wel een makkelijke eter, mits we allemaal hetzelfde eten. Als een ander wat anders op z'n bord heeft liggen laat ze duidelijk blijken wat ze wil..
Witloof lust ze ab-so-luut niet. Wat ze écht lekker vindt zijn pizza, kroepoek, komkommer en hardgekookt ei, maar dan alleen het eiwit. Van die dingen kan ze blijven eten!
Mijn jongste (3 jaar) is een goede eetster. Ze is meer dan gek op fruit, vooral mango, perzik en nectarine vindt ze verrukkelijk. Maar ook ander fruit gaat er in grote hoeveelheden in. Soep is een grote favoriet (vooral erwtensoep met gebakken uitjes, maar ook allerlei andere soepen lust ze erg graag). Alles wat je kunt dippen vindt ze lekker. Als je haar frietjes met mayo of ketchup geeft, is de dip in no time op (ze likt haar frietjes af..). Gekkere dingen die ze lekker vindt: citroen, olijven, blauwe kaas, kikkerbilletjes (oke, heeft ze maar 1x gegeten maar vond ze erg lekker) en spare ribs. Ze houdt van uitgesproken smaken en van dingen die ze met haar handen kan eten. Maiskolven afknabbelen doet ze ook graag. Haar favoriete groente is rode kool. Wat lust ze niet? Ze eet haar groente meestal als laatste op, ik denk dat die haar minder aanspreken dan de rest van de maaltijd. En ze houdt niet van champignons, behalve als ze in de risotto zitten.
Niet: Kroket/frikadel/mcnuggets/knakworst e.d. Fristi/cola Melk/karnemelk Alles met groene sliertjes (sla, andijvie, spinazie, andijviestamp eet hij inmiddels wel) Vis Ei Champignons Heel erg graag: (Knoflook)olijven Feta Boerenkaas Citroenrijst met kardemon en komijn
Hmm een kind met smaak dus Hier zijn favoriet op het moment smoothies, Peren, tomatensoep... Saoto, cherrytomaatjes, augurken... E natuurlijk gaat alle zoete rommel er ook altijd wel in.. Maar vraag je wat ze ECHT lekker vindt wint hartig of fruit toch meestal wel.
4j3m Wel: vrijwel alles. Ook dingen die ze niet zo lekker vindt, gaan er evt met aanmoediging nog wel enigszins in. Heel lekker vindt ze: pannenkoeken, pasta met tomatensaus, tomatensoep, vlees, banaan, snoep, ijs, rauwkost, chocolademelk Niet zo lekker: spruitjes (maar wel als stamppot), spinazie. Maar ze eet t dus wel. Waar ze niet veel om geeft: frietjes, toetjes (muv ijs en toetjes met spikkels), simpele koekjes.
Mja enige wat ze echt echt echt niet lust is sambal. Surinaamse nasi gaat er wel gewoon goed in trouwens.. Daar zit toch ook genoeg pit in En ander pittig avondeten... Eet ze ook zonder problemen. Al maak ik het nooit heel pittig want dan moppert ze wel... Dus bij ons staat er altijd goed gekruid eten plus een pot sambal op tafel
mijn dochter lust geen spinazie , ze wil het wel is proberen maar vind het echt niet lekker. waar ze gek op is, is op broccoli en nasi. verder lust ze alles wat we haar voor schotelen.
24 maanden en vrij kieskeurig. Groente gaat er niet zo makkelijk in momenteel ( we persen wel zelf wortelsap) Wat hij wel (heel graag) lust: Brood ( droog of met pindakaas) Ei (gekookt of omelet) aardbeien bananen kiwi mortadella ansjovis olijven kipnuggets (ik maak ze zelf, zonder peper & zout) patat kroepoek linzen Yoghurt appelsap ( aangelengd met water en tegenwoordig met een scheut wortelsap erbij) En melk...