Spoedje, zo afspraak cb 4jr, vaccineren bij verkouden kleuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heb zo een afspraak bij het cb. Zoontje is sinds gister verkouden. Niezen, beetje snotteren en dat was het. Niet flink verkouden dus. Wel of niet laten vaccineren? Weet niet of het nu anders is tov toen ze kleiner waren?

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Koorts? zo ja, niet vaccineren, zo niet had ik het wel gedaan. Maar denk dat dat anders is bij iedereen. Je kunt het vaak aan de arts ook vragen wat hij adviseert.

Persoonlijk had ik met koorts niet laten vaccineren.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou even vragen of het niet later kan..

Het blijft een vaccinatie, en het lichaam is toch bezig met de verkoudheid. Dan kun je het soms beter later doen, als het lichaam meer tijd heeft voor de vaccinatie.. Hoorde ook eens dat het vaccin beter werkt bij gezonde mensen, want die kunnen meer antistoffen aanmaken tegen het vaccin. Maar dat laatste weet ik zo niet waar het vandaan komt ;)

fysiek kunnen ze er nu vast beter tegen, om 2 dingen tegelijk te verwerken.. Ligt er ook aan wat je voor de rest van de week gepland hebt ;)

De reactie op die prik bij mijn oudste was verder niet qua koorts en hangerigheid. Die viel "alleen"flauw een paar uurtjes later, dus het lichaam kan er wel heftig op reageren..

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oke bedankt voor jullie reactie. Volgens de cb medewerkster reageerden kinderen vrijwel niet op deze vaccinatie. Maar dat is dus niet zo. Dan doe ik het voor de zekerheid niet. Hij heeft geen koorts. Alleen een beetje verkouden.

5. adi

adi Niet meer actief

Bij een beetje verkoudheid zou ik het wel doen. De bmr niet, maar deze vaccin wel.

Onze kinderen hebben er helemaal niet op gereageerd, letterlijk. Ze hadden amper in de gaten dat de prik gezet was.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had het wel gedaan.
    Bij deze prik zit het kinkhoest component er niet in en ook geen Hib en Hep B.
    Hier reageren ze veel milder op.
    Hetzelfde als dat wij hem bij onszelf zouden laten zetten.
    Volgende keer gewoon doen.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier wordt je standaard NIET gevaccineerd als je koorts hebt, maar ook niet als het kind zich ziek voelt, dus bijvoorbeeld verkouden.
    De reden dat ze dat niet doen is omdat er koorts kan ontstaan als een kind verkouden is. Daarbij kunnen ze ook al koorts krijgen van de enting. Dus dubbel op.
    De kleine meid hier had de hele week 37.6 en zelfs toen is de prik een week uitgesteld, want ze heeft hem vandaag pas gekregen.

Deel Deze Pagina