minimale hoeveelheid melk bijna 9 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door suus1983, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Hoi,

Tot mijn grote verbazing drinkt Jesper sinds een paar dagen zijn flesjes niet meer leeg, sterker nog, hij laat meer dan de helft staan. wat is de minimale hoeveelheid melk dat ze binnen moeten krijgen op deze leeftijd?

En wanneer mag je over op de gewone melk, dat is toch met 9 maanden? Ik heb geprobeerd hem een broodje te geven in de ochtend, maar dat wil hij ook niet. Hij heeft nu 100 ml op en dat lijkt me toch wat weinig om de dag mee te beginnen.

Groetjes suus

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Minimaal 300 a 400 ml, tegen mij werd gezegd tussen 300 en 500 cc per dag inclusief andere zuivel zoals yoghurt. Met 1 jaar is 300 ml per dag voldoende. Vind hij pap niet lekker van een bordje in de ochtend? wat is zijn schema dan?

Normale melk kan je langzaamaan invoeren vanaf 10 maanden geloof ik. Ik wacht even totdat ik volgende week bij het CB ben geweest als ze 11 maanden is. Misschien is het beter te wachten tot ze 1 is.

Maak je geen zorgen, juist fijn dat hij het zelf aangeeft minder behoefte te hebben. Ze halen nu vele voedingsstoffen uit het vaste voedsel en melk wordt een bijzaak.

M

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik ga morgen pap van een bordje proberen. Hij krijgt eigenlijk nooit pap, omdat hij het niet echt nodig heeft, maar nu ga ik het wel even proberen.

Maak me ook niet echt zorgen en vind het idd ook wel fijn, omdat ik altijd dacht dat ik hem met 2jaar nog niet van de flessen af zou hebben haha, maar het gaat dus vanzelf.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 9 maanden zouden ze 500 ml opvolgmelk mogen/moeten hebben. Met een jaar is dat 300 ml gewone melk/opvolgemelk. In principe kun je vanaf een maand of 10 gewone melk gaan invoeren, eventueel in het begin gemengd met water of opvolgmelk.

Als je minder dan 300 ml opvolgmelk geeft, moet je geloof ik weer aan vitamine D druppels gaan denken..

Deel Deze Pagina