Beeb van 5 weken met paar rode stipjes in gezicht!! Help....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ingeping, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Wie herkend het. Gister had ons zoontje twee rode stipjes. Op ze voorhoofd en op ze wang. Nu heeft hij er op ze andere wang twee bij. Dus totaal 4 rode stipjes. Nu las ik dat het muggenbultjes kunnen zijn, maar toch ff horen of iemand het hier herkend en of je er wat mee moet!!

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    waarschijnlijk baby eczeem? krijgen veel baby's in het begin. Geen zorgen gaat van zelf weer over!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik denk ook baby eczeem, ze kunnen dit in de vijfde week krijgen en komt doordat jouw hormonen nu uit.zijn lijfje gaan. Hier zaten beide wangen eronder toen ze vijf weken was, geen gezicht. Na 1,5 week was het helemaal weg.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat het je überhaupt opvalt. Het is waarschijnlijk niks.

5. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @ratatosk: nou het is duidelijk te zien hoor. Op zo een blank huidje zie je een rode stip heel goed. Maar ik kijk het maar even aan dan. Als het nog erger wordt dan trek ik wel aan de bel. En zal zo eens kijken op ze kamer of ik die mug kan opsporen!!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier ook ineens rode stippen (nu is mijn dochter wel wat ouder, maar toch).... de volgende dag waren ze dikker en roder met een geel kopje erop, maar het waren er niet meer....

Uiteindelijk bleek het een reactie op muggebeten

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahaha succes ;).

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Even een tip als je vlekjes ziet en je kunt ze wegdrukken met een glas is het vaak onschuldig. Zijn het van die diep paarse vlekjes die je niet weg kunt drukken is dit zeker een rede om HA of HA post te waarschuwen. Heel veel succes.

groetjes kim

ps verder is het natuurlijk afhankelijk hoe je kleintje verder is heeft ie koorts enz.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Hier ook een gestippeld meisje, hier zijn het muggenbulten. Ze krijgt niet zo'n wit bultje zoals de meeste mensen, maar rode stipjes dus... na een paar dagen trekken ze weer weg.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je gaat nog veel bultjes zien hoor ;) . Het kan vanalles zijn, baby acne, muggenbulten....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook denken baby-acne. Had Thirza hier ook, hele gezichtje zat onder! (Van de week foto's uitgezocht voor een album van haar eerste jaar en die foto's dus ook weer voorbij zien komen :)). Geen gezicht was het, (ze komen dus ook niet in haar album ;) :D).
    Maar het trok vanzelf weer weg.

12. mamvantwee

6 aug 2012
    5
    0
    0
    Hi, het kan volledig onschuldig zijn en ook zo weer wegtrekken. Het kan ook het begin van eczeem zijn. Als dat zo is, kan het zeker zo vroeg samenhangen met jouw hormonen, maar dat hoeft niet. Mocht het zich toch tot eczeem ontwikkelen, dan kun je even kijken op Eczeem.nl | Voor en door mensen met eczeem daar staan nl. veel tips op, ook voor baby's en kinderen. Heb ik zelf ook aan meegewerkt. Bij mijn oudste dochtertje (3,5 jaar) begon het ook al zo vroeg en komt het steeds terug. De jongste (8mnd) heeft er geen last van. Hopelijk gaat het snel weer over bij jouw kleintje. Succes en groetjes!

Deel Deze Pagina