Hallo, Mijn dochtertje van 11 maanden heeft al een paar dagen verhoging. Ze slaapt hier slecht van. Ik zie nog geen nieuw tandje? Maar nu heeft ze sinds vandaag ook uitslag. Alleen dit zit alleen op haar schaamlippen. Zal dit gewoon luieruitslag zijn of een schimmelinfectie?
Heeft ze zure poep ?? Dan is meestal een teken van tandjes. En die zure poep kan weer luieruitslag geven. Eeven een paar dagen goed insmeren met bepanthen, en als het niet minder wordt, dan heb je best kans dat het een schimmeltje is.
Haar poep is niet echt anders... Maar dat was eigenlijk ook niet zo bij haar andere tandjes... Ik vind het alleen zo gek dat het niet op haar billen zit... Ik ga zo ie zo morgen wel even langs de ha. Maar ik dacht misschien heeft iemand een idee of het een schimmelinfectie is omdat het bij dr schaamlippen zit...
je kan al ter preventie daktozin zalf smeren. Is zowel goed voor rode billetjes als schimmelinfecties.
Schimmeltje is vuurrood en zitten ook rode plekjes omheen (eilandjes voor de kust) Bij de apotheek kan je zalf ophalen voor een schimmeltje, miconazol dacht ik.
dat had ik van de week ook met mijn dochter. Ik begon met sudocreme, maar als het echt vurig is is dat niet echt lekker en toen ben ik over gegaan op zinkolie van de huisarts. Dat gaf niet direct resultaat en aangezien ik nog een tube miconazol had heb ik die voor ik zinkolie opsmeerde de miconazol in laten trekken. Ook dat gaf niet meteen het juiste resultaat, uiteindelijk is het ook een kwestie van een lange adem hebben soms wat smeren betreft. Zinkolie smeert overigens wel heel lekker dus duurt minder lang en is daardoor ook voor je kindje minder vervelend.
Hier lag de schimmelinfectie wat meer op de huid dan gewone uitslag. Gewone uitslag gaat hier vaak ook al snel weg na een dagje smeren met weleda billenbalsem, schimmel niet. Ze heeft een vrij hardnekkige schimmel gehad (spruw en daardoor ook candida in het luiergebied), maar tegen regelmatig smeren met miconazol was het niet opgewassen (en ook nog een paar dagen blijven smeren als het weg is!).