wakker maken voor laatste fles om twaalf uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dalabo8585, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalabo8585

31 okt 2014
    35
    1
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal...

Graag zou ik jullie mening willen weten voor het volgende;

Mijn zoontje (vandaag 5 weken) krijgt 6x 120+4 en doet het eigenlijk super. Hij krijgt zijn voedingen op de volgende tijden:

8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 24.00

In de nacht wordt hij meestal rond een uurtje of vier wakker. Eigenlijk doet ie het super goed dus voor een kleine van vijf weken. Het enige waar mijn man en ik een beetje tegen aan lopen is het feit dat we onze zoon wakker moeten maken om 24.00 uur voor de fles. Hij slaapt dan super vast en we moeten best moeite doen hem wakker te krijgen.
    We hebben al eens geprobeerd om hem dan gewoon te laten liggen en te wachten tot hij zelf komt... Hij kwam toen om 1.15 uur (dus vijf uur achtereen) maar vervolgens kwam hij om vier uur ook weer..!!! :x

Nu hoeven we er natuurlijk maar 1x uit in de nacht maar als we die fles van 24.00 uur 'uitstellen' 2x :)

Misschien verwacht ik veel te veel van die kleine maar hebben jullie tips om hem toch nog iets langer te kunnen laten slapen?:(

Ik hoor graag jullie tips/opmerkingen etc....!

Thanks alvast!!

DaLaBo

2. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik geloof dat je hier niets aan moet veranderen...
    Hij is nog zo klein en heeft sowieso de avondfles van 24:00 nodig.
    Denk dat hij het zelf wel zal regelen om wat langer te slapen.
    Zo doet hij het toch top.
    Ik zou gewoon zo doorgaan en het rustig afwachten!
    Succes ermee!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou de voedingen overdag zo proberen te verschuiven dat hij de laatste fles om 22 uur krijgt. Dus bijvoorbeeld 6, 10, 14, 18, 22 uur. Probeer het een weekje om te kijken hoe vaak hij nog in de nacht komt. Wij geven sinds 1,5 week de laatste fles tussen 21 en 22 uur. Op die manier hebben we tot 21/22 uur de avond voor ons samen en liggen we zelf ook om 23 uur in bed. Eerst kwam ze nog twee keer per nacht, maar sinds een week nog maar 1x en dat wordt ook steeds later. Vannacht bijvoorbeeld pas om 5.15! Is ook gewoon geluk hebben, dat realiseer ik me, maar wie weet;)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou proberen de voeding van 20.00 en/of 24.00 wat te verschuiven. Dan er maar 3,5 uur tussen laten, dus dan krijg je 19.30 en 23.00.
    Ik vind 23.00 beter dan 0.00, dat is voor mij echt al nacht, zeker toen ik net bevallen was lag ik het liefst zo vroeg mogelijk in bed.
    Deed ik dan ook wel, maar de late voeding was dus in mijn hoofd dan ook nacht. :p

Deel Deze Pagina