misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door butterfly89, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    De misselijkheid is hier ook toe geslagen.. Maar ik wordt vooral echt heeel misselijk van alles wat zoet is! Terwijl ik juist altijd een zoetekauw ben.
    Vanavond een feestje en ik zou de (vegan) tiramisu maken, maar alleen al als ik eraan denk wordt ik heeeeel misselijk. Nu dus maar iets anders gaan maken.
    Brood met kaas ging gister nog prima, vandaag maar een droge bth, want ook van kaas wordt ik nu misselijk. Blugh.

Hebben jullie ook zo'n voorkeur voor zoet/hartig qua misselijkheid? En iemand nog tips wat goed helpt tegen zo'n misselijk en weeiig gevoel? Ik heb ook echt het gevoel dat ik zo weeiig ruik, zo'n grieperig gevoel en geur..

2. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    @Butterfly: Ik ben sinds begin week 6 misselijk.. ook echt elke dag dat misselijk gevoel, van bij het opstaan tot bij het slapengaan zeg maar :( Het voelt echt niet leuk aan !!!!
    Ik probeer dan iets te eten zodat het even beter zou zijn (wat in het begin ook zo was) maar nu gaat het gewoon niet meer over. Ik moer nog niet overgeven.. al een geluk en ik hoop ook dat ik niet ga moeten overgeven! Maar dat mottig gevoel aan je maag is echt ook even lastig hé!
    Ik heb gewoon op NIKS meer zin van eten, ik zit uuuuren na te denken van wat ik zou kunnen eten, iets wat mij zou smaken.. helaas weet ik echt niets :( voel me zo futloos en slap..
    Ondanks ik op niks zin heb door dat misselijk gevoel, probeer ik toch te eten, al smaakt het mij niet meer echt.
    Ik heb ook een rare smaak in mijn mond! Ze hebben mij aangeraden van bij de apotheek iets te gaan halen voor de misselijkheid wat te onderdrukken, al helpt het niet bij iedereen...

Kheb ook gelezen dat gemberthee goed zou zijn tegen de misselijkeheid en voor het opstaan een kleine cracker eten zodat je niet met een lege maag opstaat zeg maar.

Succes, ik weet hoe je je voelt!

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Nee het is echt een naar gevoel :( Wil 't liefst maar gewoon de hele dag slapen, want dan heb ik er tenminste geen last van.
    Hier nu idd ook echt nergens meer trek in. Met niks eten ga je je natuurlijk nog weer slapper en futlozer voelen..
    Thee moet ik nu ook echt niet aan denken. Misschien moet ik maar even beschuitjes ofzo gaan kopen.

Jij ook succes! Hopelijk is 't over een paar weken weer minder.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey meis,

Bij mij helpt hartig voedsel met zout nog wel eens. Of soms een vette hap of gebakken ei met spek.
    Maar het blijft gokken en wat gister goed hielp, doet vandaag dan weer niets.

Sterkte ermee!

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend maar ook herkenbaar! Ik heb ook niet de puf om te bedenken wat ik zou kunnen eten!
    Ga vanmiddag een sea band halen tegen de misselijkheid bij de Tuinen schijnt te helpen. Misschien een tip?

6. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    Hier ook heel misselijk van zoet! Echt zo'n wagenziek gevoel..

Normaal een groot liefhebber van alles wat zoet is! Net een kokosmakroon geprobeerd. Was wat flauw en ondanks sdat ik niet wil snoepen toch maar iets zoets genomen. Werd er niet misselijk van deze keer, want heb maar een heel klein stukje op. Gatver! Dat smaakte ineens heel anders dan ik me herinner! Haha

Wel goed voor je gewicht; niet snoepen!

7. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Else: Zal inderdaad wel per persoon en per dag verschillen. Ik wordt namelijk ook juist heeel misselijk van vet eten. Dus dat helpt bij mij niet. Wel net 2 beschuitjes gegeten en dat ging opzich best oke. :)

Floortje: oh, die sea band net opgezocht op internet. Had er nog nooit van gehoord! Vind 't ook wel apart. Ben wel benieuwd of 't bij jou ook echt helpt.

Kim: Ja, gek is dat he.. zo anders opeens. Haha, ongezonde dingen wordt ik nu juist heel misselijk van idd. Kan ik de 1e weken nog even wat afvallen voor ik dalijk ga aankomen. ;)

8. Steenbok1983

4 sep 2012
    37
    0
    0
    Heel herkenbaar!
    Ben nu een week of 2 misselijk en het wordt elke dag erger! Ontzettend vervelend en de hele dag last van...Ik heb het niet met zoete dingen en gek genoeg wordt het bij mij eventjes minder als ik weer wat gegeten heb! Maar de geur vd kattenbak en gebakken en gefrituurd eten,bah dat vind ik nu echt vies....bij mijn 1 e zwangerschap was het gelukkig met een week of 12 weer over,dus nog even volhouden

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier is ook de misselijkheid heel erg toegenomen. Ik herken dit niet van mijn twee andere zwangerschappen, daar was ik alleen sochtends even misselijk en gooide ik mijn koffie eruit en toen was het goed. Nu houd ik mijn koffie binnen maar ik kan heel erg veel niet meer eten en ik word overal misselijk van! Ik heb nog niet echt hoeven spugen maar wel steeds verschrikkelijk veel kokhalzen, echt vermoeiend. Tandenpoetsen lukt dus ook niet meer...iemand daar tips voor?

10. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Mond spoelen met mondwater. Is beter dan niks! Doe ik 's ochtend ipv tanden poetsen, geen denken aan dat ik 's morgens een tandenborstel in mijn mond steek momenteel! Elke keer prijs dan ;)

11. Vechtertje

25 aug 2013
    47
    0
    0
    levenscoach
    Limburg
    Ik moet zeggen dat het in de ochtend nog wel gaat maar zo lang de dag vordert des te vreemder ik me ga voelen. Iemand zei al; het is een soort van wagenziek, ja zo voelt het voor mij ook. Ik hoef ook niet over te geven maar pffff... is niet fijn nee, je krijgt er ook de rillingen van en het is idd ook zo dat ik vaak het bed in kruip.. ben nu bijna 11 weken maar ben benieuwd of dat met 12 weken minder word, zoals word gezegd.....

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Heel herkenbaar helaas... Ik ben gek op chocola, maar nu brrrr moet er niet aan denken! Dropjes (salmiak touw heet t, harde drop met salmiak poeder erin) dat gaat wel goed, maja voor de bloeddruk is t dan weer niet zo ;)
    Ik wil ook alleen bolletjes eten ipv sneetje brood, waarom dat is?? Geen idee!
    Verder geen tips, behalve kleine beetje blijven eten de hele dag door. Ik voel me ook vreselijk de hele dag door. Bij m'n vorige zwangerschap totaal niet gehad. Hopelijk gaat dit snel voorbij.

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

oef wat vervelend! Sterkte ermee.....

14. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Het is echt een rot gevoel he. Snap ook niet zo goed waarom dit nou moet de 1e maanden.. haha.
    Het enige waar ik eigenlijk trek in heb is soep. Maar kan moeilijk de hele dag alleen maar soep eten. Moet sowieso meer drinken, want volgens mij is er ook nog blaasontsteking op komst.. Maar van drinken wordt ik nog misselijker :(

15. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Hier komt nu zelfs, als ik iets eet, 't er weer uit.. :(
    Lijkt me niet goed voor de baby als 'ie helemaal geen voedingsstoffen krijgt. Weet iemand dit?

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ow, wat herkenbaar!!

Ik werd rond week 6 misselijk, met overgeven erbij! Heeft bij mij tot een week of 17 wel geduurd! En dan ook echt 24u per dag misselijk!

Niks hielp.... ik had emesafene zetpillen, maar deden niks en die sea-band polsbandjes deden ook niks.

De vieze smaak is ook heel herkenbaar!

Heb helaas geen tips! Wil jullie wel veel sterkte wensen!!
    Helaas is de misselijkheid en vieze smaak hier weer terug sinds een paar weken. Niet zo erg als in het begin, maar blij als ik er vanaf ben :D

17. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    hoi meiden ook ik herken het helaas.
    ik voel me echt rot en herken dit niet van mn eerste zwangerschap toen had ik het alleen met aardappels bakken dus dat deed ik gewoon niet ;)
    ik hoef gelukkig niet te spugen maar tandenpoetsen is hel en ik voel me vanaf een uurtje of 12 misselijk worden tot ik naar bed ga.

hebben jullie ook zo'n honger gevoel?
    het is zo tegenstrijdig mn maag rommelt als een gek vd honger maar als ik maar denk dat ik moet eten kan ik niets verzinnen want ik normaal naar binnen kan krijgen....
    ik eet overigens wel hoor maar moet mezelf echt dwingen!!
    liefs zou ik ook mn bed in kruipen maar dat gaat niet met mn zoontje.

sterkte voor degene die zich ook zo naar voelen

18. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Liefkleintje en Cinniz: Balen dat jullie er ook zo'n last van hebben/hadden!
    Aaahh.. tot week 17! Dat is echt lang.
    Honger heb ik trouwens juist totaal niet. Kan de hele dag gewoon niks eten en dan heb ik nog geen honger. Moet van mezelf af en toe wel een beetje eten, maar vandaag in totaal nog steeds heel weinig op.

19. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tandenpoetsen hebben meer mensen dus last van. Pff ik vanmorgen ook moest meteen overgeven erna.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oooooh erg zeg als ik geen zoet meer zou lusten.
    Hier nog 1 die van zoet houdt...
    En met name cola... haha :D

Als jij geen voedingsstoffen binnen krijgt hierdoor is het niet zo n ramp hoor. De baby gaat dan gewoon over op jou "reserve" vitamines. :)

Deel Deze Pagina