Hallo allemaal, Zoals de titel al zegt: Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en heb met vlagen buikpijn. Meestal is het mijn buik zelf die erg gespannen aanvoelt, maar af en toe is het ook onder mijn navel. Beetje zeurende pijn.. Herkennen jullie dit? Maak mij er soms een beetje zorgen om. Verder ben ik veel misselijk en staat mijn buik al best bol, door mijn darmen denk ik. Ik kan nu nog helemaal genieten van de kwaaltjes, haha! Dat bevestigt voor mijn gevoel dat ik echt zwanger ben. Het is nog zo onwerkelijk!!! Liefs, Bloem
Gefeliciteerd met je zwangerschap! ....bekend voor mij! Ik ben nu ook 4 weken en 4 dagen zwanger en heb zelfde pijntjes! Af en toe een rare trekking daaronder en soms onder mijn navel een rare gevoel! Ik las hier en daar dat het erbij hoort, je baarmoeder rekt zich wat uit (aangezien we pas net zwanger zijn) heeft het vruchtje ruimte nodig nu! Sucess ermee en je niet te druk maken! Liefs p.s. wanneer ben je uitgerekend?
Gelukkig maar, dat stelt mij gerust! Jij ook gefeliciteerd met je zwangershap! Is het jullie eerste kindje? Heb je ook al ergens 'last' van? Ik ben 16 augustus uitgerekend!
Bedankt! Ja het is onze eerste kindje! En die van jou ? Naja, het is minder geworden, maar ik ben wel heel snel moe... en kan uren doorslapen! Verder zo'n 10 keer per dag naar de toilet haha! En jij ? Nog meer dingen ? Ik ben rond 17-19 augustus uitgerekend! 27 januari heb ik mijn echo weer, dan gaan ze precies uitrekenen !
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Heb je verder nog verschijnselen ? want bij mij gaat het steeds minder.... !
Leuk om alle reacties te lezen! Voor ons is het ook ons eerste kindje, erg spannend dus! Ik heb met vlagen last van misselijkheid en lage rugpijn. Ik moet ook veel vaker naar het toilet. Mijn buik zet ontzettend uit, wat nu al best lastig te verbergen is. Vooral 's avonds is het heel erg. Herkennen jullie dit?
@mommy2012 ' Echo alweer'? Heb je er al eentje gehad? Ik heb 5 januari mijn intakegegesprek bij de verloskundige. Pas dan hoor ik wanneer de echo is!
Wat grappig bloem.. Wij lopen een beetje gelijk op.. 4 januari heb ik mijn 1e intake gesprek bij de vk. Ik heb ook af en toe wat buikpijn.. vooral aan het einde van de dag. 19 januari krijg ik mijn 1e echo... Echt ik ben zo super zenuwachtig..
Had eerst ergere buikpijnen dan nu, het voelt alsof het een beetje gewend is daar. Hoop ook dat dat zo is natuurlijk Als ik me erg inspan of plostseling beweeg voel ik het wel, en dat gekriebel bij mijn navel heb ik ook. Verder: MOE!!! Ik lag gisteren om 20.30 in bed! De vk zei laatst dat de baarmoeder een spier is en dat die nu aan het groeien is veroorzaakt spierpijn. Ik wist dat helemaal niet
@little91 Hee, wat leuk! Ook een augustusmama wat fijn dat jullie allemaal al weten wanneer de echo is. Dan zal ik em ook wel ergens eind januari hebben. Ik kan mij voorstellen dat je zenuwachtig bent, hier net zo! Ik realiseer het mij allemaal nog niet zo. Heb jij het al aan je ouder(s) verteld?
Ik heb dat ook gehad aan het begin van de zwangerschap, maakte me daar een klein beetje zorgen om, na een tijdje was het weg toen maakte ik me daar weer een beetje zorgen om Het hoort er allemaal bij. Gefeliciteerd met je zwangerschap
@jantine Dat van dat plotseling bewegen herken ik ook heel erg! Verder ben ik ook snel vermoeid, maar ook buiten adem. Vanavond ga ik sporten, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ja idd! Er gebeurt ook zoveel in ons lichaam, dus is het ook logisch dat we van alles voelen..
@ mime28 Gelukkig, fijn dat je het herkent. Haha, grappig dat je dan weer ongerust bent als het dan weg is. Komt natuurlijk ook, omdat je van tevoren niet weet wat je moet verwachten. Ook omdat iedereen het anders ervaart
Hier 20 aug uitgerekend en idd ook steken en krampen. Zijn bij mij gewoon mijn darmen 29 dec eerste echo!!
haha wat leuk bloem! Ik ben ook zo blij met al die pijntjes en kwaaltjes, zonder dat zou ik niet kunnen geloven dat het allemaal echt is, haha! Ik heb het een dag later al tegen m'n ouders gezegd, kon echt m'n mond niet houden en het is zo lekker dat er iemand is om het mee te delen, anders lijkt het net een soort wazige droom, die alleen in je hoofd zit en wat niet realistisch is. Vond die buikpijn idd erg op spierpijn lijken, leuk dat dat gevoel bevestigd wordt, dan weet ik dat het idd mijn baarmoeder is, hihi!! Wat ik alleen heeel apart vind, als ik diep buk, krijg ik diezelfde buikpijn ook. is het normaal dat ik nu al 'bukpijn' kan hebben? is heus geen erge of verontrustende pijn ofzo, maar ik voel het gewoon goed als ik buk. Verdere kwaaltjes bij mij zijn moeheidsaanvallen (heeeeeeeele erge, haha), misselijk, duizelig en af en toe licht in m'n hoofd, net of k een lage bloeddruk heb ofzo... Heeeerlijk om zwanger te zijn, hahaha!
ohh, dat laatste was trouwens niet sarcastisch bedoeld hahaha, maar nu ik terug lees lijkt het daar wel op
Fijn dat jullie veel herkennen! Wij gaan het eind deze week aan onze ouders vertellen, super spannend! Hoe hebben jullie het verteld?
Ja bij de intake hebben ze een snelle 'echo' gemaakt om te kijken hoelang ik ongeveer was (inwendig) omdat ik heel onregelmatig ongesteld ben altijd.... Dus eingelijk beetje spieken was dat, en de 2de wat eingelijk 1ste echo wordt, is op 27 januari wanneer ik ongeveer 11 weken ben, zodat ze echt de baby kunnen zien, want toen ik het voor het eerst ging kijken, was het gewoon een puntje, dus niks te zien... ! En trouwens over opgezette buik, heb ik ook heeeeel erg, en plassen ?! (10 keer per dag ofzo!) haha xxx