Ik heb zondag een positieve test gehad na ICSI, maar gisteren en eergisteren de hele dag vegen bloed. Daarom is gisterochtend mijn hcg geprikt. Ik ben net terug gebeld dat het 49 is. Zijn er meiden met zo'n lage hcg wat toch is uitgelopen op een goede zwangerschap? De meting was 17 dagen na bevruchting.
Eigenlijk zegt dat zo weinig.. Mag je over een paar dagen niet weer te bloedprikken? Dan kunnen ze zien of er een stijging is van je HCG.. Spannend hoor, duim voor je!
1 waarde zegt inderdaad vrij weinig. Veel belangrijker is dat het elke 48-72 uur verdubbelt. Spannend hoor!
Kan prima, kijk maar is in deze tabel hCG waarden gedurende de zwangerschap Maar om zeker te weten , zouden ze het 2 tot 3 dagen na het eerste prikmoment nog is moeten doen. Dan kan je zien of het goed stijgt. Overigs zegt een lage hcg waarden niks, ik had een prachtige hcg waarden helaastoch weer een mk
Op 17dpo is 49 behoorlijk laag. Volgens The Betabase is de gemiddelde waarde voor 17dpo 403. Bron: The BetaBase Maar 1 enkele hCG meting zegt niet voldoende. De mate van verdubbeling is namelijk veel belangrijker dan de waarde op zichzelf. Krijg je nog een bloedonderzoek?
Er is geen standaart waarden waar je aan moet voldoen kwa hcg. Als elke vrouw de zelfde hcg waardes zou hebben op bijvoorbeeld dag 28 zou een termijn echo niet nodig zijn, want dan zou men aande hcg waarden vast kunnen stellen hoelang je zwanger bent. Tegenwoordig liggen de normaalwaardes flink uit elkaar en bij de tabel die ik posten past hetwel weer. 14 dagen na bevruchting is tussen de 3 en 426 normaal. 3 is wel mega laag maar goed, het kan.
Misschien moet je eerst even lezen voor je reageert Ik quote namelijk de 'gemiddelde' waarde uit The Betabase. Dat is een database waarop vrouwen met succesvolle zwangerschappen hun hCG waardes invoeren. Voor 17dpo hebben 2470 vrouwen met een succesvolle zwangerschap hun waarde opgegeven. En het gemiddelde van die waardes is dus 403. De laagste waarde ooit gerapporteerd door iemand met een succesvolle zwangerschap was 9 en de hoogste 10529. Ik weet heel goed dat de waardes van hCG enorm uit elkaar kunnen liggen. Dat is niet 'tegenwoordig' hoor, dat is al jaren. Maar desalniettemin zit je met 49 gewoon erg laag. Ook in de 'range' die jij postte. En dus ook ten opzichte van de waardes uit The Betabase.
Bedankt voor jullie reacties. @Hilly1980: ik was niet degene die reageerde op je waardes uit de Betabase (zo lees ik jouw laatste reactie wel namelijk) Ik denk echt niet dat het goed zit. Nu meer buikkrampen en bloedverlies. Ik heb al even een flinke brulavond gehad en het een plekje gegeven. Morgenvroeg ga ik in het ziekenhuis bloed prikken en morgenmiddag krijg ik de uitslag. Voor mij al geen verrassing meer, mijn lijf vertelt me helaas genoeg.
In mijn reactie staat toch de quote van missymaaike? Of ben ik de enige die die ziet? Heel veel sterkte! Ik weet -helaas- hoe verdrietig het is
Ik heb in je andere topic gereageerd. Nu zie ik dat je hier ook al een hoop reacties hebt gekregen en dat je denkt dat het niet goed zit. Hopelijk krijg je alsnog goed nieuws, succes & sterkte!