peuter smeer zichzelf en alles in met eigen poep :(

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamajojo79, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    Dochter is 26 maanden over paar dagen. SInds paar dagen vist ze met haar hand als ze alleen is, poep uit de luier en zit vervolgens helemaal onder. Net ook weer. Het is tot nu toe gebeurd als ik haar gewoon kon horen, ze zit dan te spelen, word stil en roept bah als ze al onder zit:x

ze doet verder niet luier af, ze vist het er blijkbaar gewoon uit, maakt niet uit welke maat luier :(

Heb al lief uitgelegd dat we OF naar wc kunnen, of dat mama schone luier geeft als ze bah gedaan heeft ( ze had nu net een schone om dus vol was hij niet) maar dringt niet door, ze blijft het doen zonder iets te vragen of zeggen.

eenmaal onder de douch geniet ze optinmaal en wil vervolgens niet meer naar kamer, ik vrees dus dat dit miss aandacht vragen is, ik heb dus gewoon met liefde schoongemaakt en haar nogmaals uitgelegd dat mama haar schonen broek geeft of op wc zet maar ze wel even moet roepen, maar verder geen aandacht gegeven, meteen na douchen naar boven weer......buiten bedtijden om krijgt ze genoeg aandacht ondanks de zwangerschap

Herkenbaar? ben beetje radeloos want zo met een baby erbij en nu hoogzwanger kan ik dit er niet bij hebben :(

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Mamajojo ik kan je geen antwoord geven vanuit mijn eigen ervaring, wel vanuit de theorie, heb opleiding pedagogiek.
    Dit is vaak een fase bij kinderen, en het ene kind doet dit meer dan het andere kind. Het hoort een beetje bij ontdekken van zichzelf en plassen en poepen. Wel vervelend nu op dit moment. Volgens mij heb je het heel goed opgepakt. Hoop voor jou op verder nog adviezen van mama's met ervaring.

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    hey Teske fijn dat je even bent gaat kijken, en ook theorie kan goed helpen, fijn te horen dat het erbij hoort, gelukkig stopt ze het niet in de mond, dus hoop dat ze snapt dat dat ook echt niet de bedoeling is, ik hoop dat door er heel nuchter mee om te gaan, alsof ik niet onder de indruk ben, deze fase overgaat. ik heb gewoon gedaan alsof dit dagelijkse kost is, geen exstra liefde, geen extra aandacht maar ook zeer zeker niet boos.

kreeg elders de tip haar zelf mee te laten opruimen, deze methode gebruikte ik met eten op de grond gooien, dus wellicht moet ik dat nu ook toepassen.

dank je wel meid

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Iig goed dat je zo rustig blijft en er geen speciale aandacht aan besteed. Kan me namelijk voorstellen dat je er nu op het moment weinig geduld voor hebt.
    Samen opruimen kan idd goed helpen!

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Sterkte meid!

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    ik heb boven in mezelf wel even gemoppert hoor ;) maar niet in haar bijzijn, maar baal er in deze situatie wel van........ze roept nu door de babyfoon steeds " uit" ze wil kamer uit, maar negeer haar, ze moet absoluut niet denken dat ze succes heeft!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Ik zou haar negeren tijdens het opruimen. Wassen, omkleden en naar bed. Of waar ze op dst moment dan ook was. Niet "lief" gaan schoonmaken. Dan heeft ze toch aandacht.
    Ik heb er geen ervaring mee maar doet je denken aan mn neef die dat ook vroeger deed. Die smeerde alleen ook zn bedje en muur ermee in.....
    Hoop dat het bij jouw niet zover zal komen:D

Heeft ze nog een romper aan?

8. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Het klinkt heeeeeel stom misschien, maar mijn vriendin kreeg bij haar dochtertje de tip om meer te gaan knutselen. Ze hebben een soort van stomme behoefte om te kledderen, dus ga met haar kleien, vingerverven e.d. wie weet helpt t ook bij jou...?

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    ok:D kleien moet ik idd aan denken want ik heb nu alleen vingerverf, moet nog steeds keer halen :)

Share This Page