Ze heeft aan beide kanten buisjes gekregen omdat ze vocht achter haar oren had. Oorontstekingen kwamen soms voor maar niet zo vaak. Nu vraag ik me af of oordoppen toch echt nodig zijn als ze gaat zwemmen? Wat hebben jullie gedaan en wat is je ervaring?
Mijn zoon heeft buisjes (zijn 2de al) en heeft geen oordoppen. Hij heeft juist sinds ie buisjes heeft geen last meer van het water. Na de eerste operatie gingen wij 8 dagen later op vakantie naar de zee en waren doppen volgens de KNO helemaal niet nodig. Hij had nergens last van gelukkig
Onze dochter heeft ook buisjes, maar heeft ook geen oordoppen. Naar mijn weten is dat ook niet nodig.
Hier werd ze ook eerder geopereerd ivm neusamandelen en geen oorontstekingen. Ze zeggen dat die oordoppen nodig zijn omdat je nu een open verbinding hebt en sneller ontstekingen kan krijgen. Maar omdat ze ze hier niet gekregen heeft om die reden denk ik dus ook is het nodig? Ze kosten best nogal wat als je ze op maat laat maken ... En de meningen zijn erover verdeeld onder kno artsen zelf... Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Wanneer gingen jullie kindjes weer zwemmen trouwens? De verpleegkundige zei na de operatie, wacht tot de nacontrole. Die is pas over 2 weken en dan heeft ze in totaal 3 weken niet gezwommen? Dat is toch lang? Ik wil ook niet dat ze te veel lessen gaat missen want ze kan binnenkort op voor haar diploma
Wij hebben voor onze dochter wel oordoppen, zij moet ook douchen met oordoppen, zij krijgt een Loopoor en ook oorpijn door de loop oor, Onze jongste kan wel douchen met buisjes zonder oordoppen tot nu toe maar met zwemmen als het toch met meer hoeveleheid is krijgt ook zij een Loopoor waar ze nachten van wakker ligt Hier dus dames met buisjes die wel oordoppen nodig hebben. Je zou het gewoon eens Zonder kunnen proberen en als je kindje last krijgt alsnog oordoppen nemen
Mijn zoon ging 10 dagen na de operatie de zee in, dat was geen probleem volgens KNO. Hij had vroeger aan een stuk door oorontstekingen, maar met buisjes heeft ie ook geen last van loopoor ed. Nu met zwemles waren wij ook even benieuwd hoe het zou gaan met duiken, maar daar gelukkig ook geen last van.
Ja ik laat haar volgende week weer lekker zwemmen denk ik.... Ze wilt ook zo graag en ze heeft een tijdje paniek gehad doordat ze geen lucht kreeg tijdens het zwemmen. Het gaat net weer zo goed en mijn gevoel zegt lekker laten zwemmen.. Heb het zelfs 2x gevraagd omdat ik het zo'n vreemd advies vond 3 weken niet zwemmen bij alleen buisjes en neusamandel. En toch hield ze vol te wachten .. Voor de zekerheid, maar die buisjes horen nu vast te zitten
Hier zeggen ze na buisjes zetten twee weken oren droog houden. Mbt advies voor oordoppen, hier zeggen ze dat het niet nodig is, alleen als ze last hebben met zwemmen. Mijn oudste heeft nu ruim twee jaar buisjes, ze zijn tussendoor opnieuw geplaatst. De eerste keer ging zwemmen zonder doppen prima, de tweede leer niet (oorpijn). Nu heeft ze dus wel oordoppen.
Dan gewoon eerst proberen en als ze last krijgt gewoon voor oordopjes gaan Volgende week is het 14 dagen geleden dus ik laat haar gewoon gaan
Hier in eerste instantie geen oordoppen. Na 4 wk (2 weken zwemles) kreeg ze een loopoor. Na de druppels bleek het ook toch nog ontstoken, dus weer druppels gekregen. Intussen zijn we drie weken verder en hebben we nog geen doppen kunnen aanmeten omdat de ontsteking eerst weg moet zijn. Als ik het over zou kunnen doen zou ik meteen oordoppen laten aanmeten, gewoon voor de zekerheid. Voor 25 euro kun je al een setje hebben.