comfortvoeding en toch kramp/ verstopping

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by misslizzy, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai
    Ik gebruik sinds een week volledig de comfort voeding voor mijn dochtertje van bijna 6 weken.
    Ze heeft reflux en medicatie het spugen is enorm afgenomen. De krampen lijken steeds erger te worden. Ze heeft ook heel wisselende poepluiers soepel en harde keutels. Ze is erg aan het persen en het lijkt alsof de krampen mede komen doordat de ontlasting te hard is. Ze trekt de beentjes op en overstrekt zich en huilt heel hard. Ik masseer al en fiets met de beentjes.
    Ik geef sinds gister een grotere fles 6 x per dag 120 cc+ 4.
    Hoe lang moet ik dit aankijken voordat ik verschil zie en komt het veel voor dat kindjes verstopt raken?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Dat is vervelend! Het is even belangrijk om te weten hoe je de voeding klaarmaakt. Doe je dat met gekookt (heel heet) water? Dan lossen de vezels pas goed op en werkt de voeding ook op de juiste manier. Als je dat al doet, dan zie je meestal binnen 1 week effect.

Het is vaak zo dat de ontlasting juist wat dunner wordt op deze voeding. Als dat niet zo is bij jouw dochtertje, laat het dan maar even weten! Je mag ons ook altijd even bellen hoor.

Groetjes Linda

3. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai Linda

Ik doe dat inderdaad ook. Ik maak op een fles van 120 ml en 4 schepjes als volgt: 90 water heet dan roeren en dan nog aanvullen tot 130 met koudwater. is dat goed? of geef ik dan te weinig water. Ik hoop dat het inderdaad even alleen het wennen aan de voeding is.
    Groetjes,

Lisan

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat je het klaarmaakt met water dat net van de kook af is. Het poeder kun je dan in het hete water oplossen wanneer dit opgelost is kun je het oude water erbij doen en dan aanvullen tot 135 ml. Het is fijn als je kindje ongeveer 15-20 minuten over de voeding doet.
    Groetjes Angelique

Share This Page