Wij zitten al geruime tijd met meneer in de fase dat hij zijn avondeten weigert te eten behalve zijn vlees en 1 keer in de week frietjes en af en toe spagetti carbonara. Zijn boterhammetjes eet hij wel goed en fruit gelukkig ook. We maken er ook geen strijd van als hij niet wilt dan krijgt hij zijn toetje. Je hoeft trouwens ook niet te proberen om 's avonds aan te komen met een tosti want dan is het net zoals bij al het andere eten "nee mama!!!" en dan moet je heel snel zijn bordje aanpakken anders ligt het op de grond. Maar ik begin het langzamerhnd aardig beu te worden dat dit elke avond zo gaat aan tafel en ik hoop dat jullie misschien de gouden tip hebben waardoor meneer weer eens wat van zijn avondeten eet behalve alleen het vlees. Dus.... wie heeft er tips?????
Geef 'm z'n vlees pas als hij wat van de groente etc heeft gehad? En anders is het pech voor hem, geen vlees. Maak er zelf geen strijd van, als hij niet eet, dan is hij degene met honger; hij zal écht niet verhongeren hoor.
Eerst zijn groente geven hebben we al geprobeerd, dat heeft even gewerkt Maar inmiddels trapt meneer daar niet meer in en eet dan liever niks. Een strijd maken we er ook niet van en ik ben ook niet bang dat hij verhongert want hij ziet er goed uit en groeit ook goed maar leuk is anders. Deze "fase" duurt namelijk al bijna een jaar, en ik ben er nu wel klaar mee.
Heb deze perikelen al héél lang maar sinds gisteren ben ik begonnen met eerst één hapje groente of aardappels, dan één hapje vlees/kip/vis en wonder boven wonder heeft dit nu al voor de tweede keer gewerkt.
hier is die "fase" echt geen fase. mijn zoon wordt bijna 5 en zijn avond eten bestaat uit...eeuuh 1 of 2 hapjes en verder niets. we hebben al heel wat geprobeerd, maar hij eet gewoon niet als het gaat om warm eten. muv pannekoeken en friet met snack. hoewel ook dat zeer wisselend is. sla eet hij wel goed dus dat staat regelmatig op het menu. brood eet hij meer dan voldoende en zijn gewicht/lengte is boven gemiddeld en goed in balans met elkaar. ben het soms erg zat dat het wel strijd wordt, maar dat is dan puur mijn frustratie dat we nooit eens uit eten met hem kunnen of gewoon gezellig aan de avondmaaltijd zitten met het hele gezin. ik probeer het te negeren en tijdens de broodmaaltijd goed te varieren (eitje, vlees, kaas, zoet, tomaatje e.d.)