Bijna 6 maanden en beginnen met bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door daan09, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    #1 daan09, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2009
    Mijn zoontje is volgende week 6 maanden oud en dan beginnen we met bijvoeding. Ik merk dat ik steeds met meer vragen komt te zitten. Fruit en groente zijn het probleem op zich niet maar bijvoorbeeld opvolgmelk. Welke kies je nu. Wij hebben hem vanaf z'n geboorte Nutrilon Hypoallergeen geven i.v.m. mogelijke allergieen. Moet ik nu overgaan op HA nr. 2 of de Standaard nr. 2? En pap, daar heb je ook weer zoveel soorten en merken van en wanneer en hoe geef je dat. In de ochtend of voordat hij 's-avonds gaat slapen, uit de fles of met een lepel?
    Ik ben benieuwd naar jullie tips. Bedankt alvast.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt vanaf 6 maanden gewoon doorgaan met het geven van Hypoallergene melk, zeker als er een kans is op koemelkallergie. Als er geen koemelkallergie voorkomt in de familie dan lijkt HA me wat overbodig (en vooral duur).

Pap... tja, die is naar mijn idee makkelijk. Je koopt de pap die geschikt is voor 6 maanden (zowel Friso als Bambix hebben die. Ik vond die van Friso vreselijk plakkerig maar dat is persoonlijk). Wij geven pap als ontbijt en hebben 's avonds nooit pap gegeven. Met smaakjes zijn we pas later gekomen toen pap duidelijk wat begon te vervelen (dat heeft een maand of 3 geduurd ;))
    Bij haast (op maandag naar het KDV) geven we een papfles (met driestandenspeen) en de overige dagen met een lepel. Ik doe er geregeld fruit doorheen... vindt ie erg lekker.

Soms wordt pap 's avonds gegeven om doorslapen te bevorderen maar als je kindje gewoon goed doorslaapt dan lijkt me dat overbodig.

Kijk eens bij het onderwerp "VOEDING" daar kom je waarschijnlijk al een boel van je vragen tegen met de daarbij horende antwoorden ;)

Deel Deze Pagina