Toe aan bijvoeding naast borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

Ukkie drinkt opeens opvallend vaak aan de borst en hij lijkt er maar geen genoeg van te krijgen. Nu vraag ik me af of hij soms toe is aan bijvoeding. Ik wilde daarmee wachten tot Ukkie 6 maanden is (hij is nu 5 + 1 week en weegt bijna 7 kilo), maar zit nu te twijfelen.

Wat denken jullie? Zou het kunnen? En waaraan merkten jullie dat je kindje eraan toe was?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Lijken me typisch regeldagen. Kwestie van aanleggen, dan ben je er het snelste vanaf.

Ik heb qua bv nooit gemerkt dat mijn zoontje toe was aan iets anders.
    Ik heb het met 6 maanden geintroduceerd, stap voor stap. Met 9 maanden begon hij pas goed te eten dus ....

Met 6 maanden zijn de darmen uitgerijpt dwz, in staat om ander soortig voedsel te verteren/op te nemen. Nu zal het niet op een weekje aankomen. Als er allergien, atopisch eczeem of COPD-achtige aandoeningen in de familie voorkomen dan is het sowieso verstandig te wachten tot maand 6.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou er nog even mee wachten, waarschijnlijk heeft hij regeldagen waardoor hij vaak komt. Hij krijgt alles wat hij nodig heeft met jouw melk.

Louise heeft kv gekregen maar ik heb gewacht tot ze 6 maanden was met bijvoeding. Ik merkte nergens aan dat ze er aantoe was. In het begin is het ook niet eens van toegevoegde waarde qua voeding omdat het meer proeven is van verschillende smaakjes.

Ps. Onder het gedeelte borstvoeding kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen met deze vraag.

4. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ik denk dat je gelijk hebt. Misschien wil een van de moderators dit topic verplaatsen?

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Het zouden regeldagen kunnen zijn. Maar het kan ook zo zijn dat je kindje toe is aan bijvoeding.
    Ik weet niet of je werkt en dan afkolft? Daaraan merkte ik dat Yara toe was aan bijvoeding, de melk was niet meer aan te slepen :-D. Waar ze eerst meer dan voldoende aan had, kon ik er toen niet meer tegen kolven. Voor mij een teken dat het tijd was voor meer 'vast' voedsel.
    Ik denk dat ze toen zo'n 5,5 maand was.

Deel Deze Pagina