3-standen speen Avent en Nutrix

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door appelappel, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik hoor hier dat vele de 3-standenspeen van Avent gebruiken bij de fles, als er ook Nutrix in gaat. Hier hebben we net voor het eerst Nutrix uitgeprobeerd: 2 theelepeltjes op 210 water + 7 schepjes voeding. Nou, dat is in 5 minuten leeg, zo snel gaat het er doorheen, terwijl we No 1 toch gewoon echt voor zijn neus houden. Speen 3 doet hij een uur over de fles, dus dat schiet ook niet op.

Zelfs met nog 4 schepjes Nutriton er doorheen klokt de melk zo naar binnen.

Ik vraag me ook af of het verstandiger is om Nutrix per fles te geven of alleen bij de laatste fles en hoeveel. Mijn zoontje is ongeveer 7600 gram en 4 maandjes oud.

Hebben jullie tips?

Liefs,
    AA

2. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
  3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar je doet dus 2 theelepeltjes nutrix erdoor? Dan is het niet zo raar dat de fles zo leeg is want 2 theelepels is heel weinig. Wij deden altijd 3 a 4 eetlepels nutrix door de fles.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij deden ongeveer 2a3 flinke eetlepels per fles. En dan de avond en de ochtendfles.

Bij C maakt het niet zo veel uit of die standenspeen op 1 of 3 staat, hij krijgt er ongeveer evenveel uit. Blijkbaar een typische drinktechniek.

5. Djenno krijgt 2 eetlepels nutrix door zijn fles en hij drinkt de fles eerst op stand 2 en als hij bijna op is en er blijft nog wat dikkere pap in de fles zitten zetten we de speen op stand 3.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    2 theelepeltjes is idd erg weinig, daar word de voeding nauwelijks dikker van. Maar wel net dik genoeg dat hij het niet door die 3 gaatjes van de 4 speen kan zuigen.

Ik zou er gewoon wat meer in doen en dan alleen bij de laatste fles om hem de nacht door te helpen. (werkt trouwens niet altijd hoor) Wij deden ook altijd een eetlepel of 3/4 op 180/6. Van Nutrix kunnen ze verstopt raken, vandaar dat ik als ik jou het een paar dagen aan zou kijken hoe hij reageert op alleen de avondfles met Nutrix.

Deel Deze Pagina