Hallo allemaal! Ons kleinste meid wordt binnen een 2tal weken alweer 6 maanden. Ze doet het super: slaapt goed, eet goed, lacht altijd, begint te tetteren, ... Het valt me echter op dat ze nog niet goed grijpt met haar handjes. Ze weet wel perfect haar haar voetje vast te nemen en haar teentjes in haar mond te steken. Alleen een voorwerp vastpakken lukt nog niet zo goed. Daarbij komt ook nog dat ze vrij veel slaapt. Nadat ze 's morgens wakker is gaat ze na 1,5u opnieuw naar haar bedje voor een 2 à 3tal uur. Eens wakker gaat ze opnieuw na 1,5u weer naar bed. Vaak opnieuw voor 2 à 3 uurtjes. Tegen de avond is ze ongeveer 2 à 2,5u wakker maar dan is ze echt wel stikkapot. Ook de nacht slaapt ze fantastisch. Wanneer ze wakker is, is ze alert, vrolijk, speelt ze zowel alleen als met mij, kirt ze het uit als ik haar kietel,... Zijn er nog mama's die een kindje hebben die niet zo snel ontwikkelen als door de "wetenschap voorop gesteld"?
Mijn oudste sliep ook altijd veel en was ook wat langzamer in het begin...maar toen hij het eenmaal ontdekte ging hij als een trein! Mijn jongste is tegenovergesteld...slaapt weinig en kan al heel veel voor zijn leeftijd. Zou me geen zorgen maken als ik jou was vooral genieten dat ze zo makkelijk is!!
Ik zou me nog geen zorgen maken hoor, ieder kind ontwikkeld zich anders. Mijn dochter wordt ook over 2 weken 6 maanden maar zij pakt alleen haar voetje als ze ver voorover zit maar voor de rest gaat die voet niet in de buurt van haar gezicht, ze doet er vrij weinig mee. Wel grijpt ze goed naar speelgoed maar slaapt dan ook weer slecht overdag. Wat ik wil zeggen, het ene kind kan dit heel snel en het andere kind kan wat anders heel snel. Heb je het idee dat ze met nog meer achterloopt of alleen het grijpen? Het zal denk ik vanzelf goed komen, geef het de tijd