Mijn dochter is nu 14 maanden en loopt nog niet los, wel langs de bank en tafel. Nu het wat kouder wordt, wil ik haar wel graag iets aan haar voeten doen als we naar buiten gaan. Vooral omdat ze steeds haar sokken uittrekt. Nou heb ik gelezen dat je beter kan wachten met "echt" schoenen tot ze goed los kunnen lopen. Maar de meeste slofjes hebben een gladde onderkant. Welke slofjes/ schoentjes raden jullie aan voor deze tussenfase?
toen ik laatst in de schoenenwinkel was voor de 1e schoentjes vroegen ze of ze liep. Dat deed ze maar toen vertelde ze dat er ook schoentjes zijn voor dreumessen die net gaan lopen. Dus er is wel wat, zou het even navragen
Ik weet dat de schoenen van het merk jochie in verschillende fases zijn; optrekken, handlopen, loslopen Er zijn vast meer merken die dit ook kennen. Hier hebben ze altijd gewoon leren slofjes gedragen todat ze goed gingen lopen.
Toen mijn zoontje begon met staan en overal langs te lopen hebben we slofjes van A@pies gekocht. Toen het kouder werd hebben we die met schapenvachtvoering gekocht. Bleven goed zitten en altijd warme voetjes. Toen hij pas echt een tijdje goed los liep en ook buiten ging lopen zijn we overgegaan op echte, stevige schoenen.
Hier ook een sokkenmonster dat met alle weersomstandigheden haar sokken uittrekt. Wij hebben gekozen voor stevige schoenen die ze nagenoeg alleen aan heeft als ze in de kinderwagen zit omdat ze zich uit alle zachtere schoenen weet te wurmen (serieus, het is net Houdini). Wanneer ze thuis is en rond de tafel en de bank rondjes loopt heeft ze geen schoenen aan.
Je hebt bij zeeman erg simpele schoentjes met een zachte zool, maar geen gladde. Verder hebben we hier zootjes, en all stars.
Wij hebben sinds kort van aapies, gevoerd dus lekker warm en een stroeve zool zodat ze net wat meer grip heeft. Verder zijn ze flexibel. tot nu toe bevallen ze
Hier ook Bunnies alleen al omdat ze er zo schattig en stoer uit! Mijn dochter loopt nu 2 weken en loopt hier buiten op. Hoewel ze nu ook al staat de verwarming aan behoorlijk koude voetjes krijgt. Hier fuchsia roze met veters. (Fysio adviseert veterschoentjes als eerste schoentjes)
Bunnies vallen klein zei de verkoopster hier zat de maat die ze volgens de meting moest hebben veel te krap en voldeed een maat groter.
Kan iemand mij vertellen of de Aapies schoentjes ook geschikt zijn voor baby's met vrij brede voetjes met een hoge wreef? Heel vaak past hij qua zoollengte slofjes wel maar krijg ik ze er gewoon niet in. Tenzij de veters compleet open kunnen zegmaar.
Op de site van aapies kan je vinden welke modellen beter passen bij wat bredere voetjes. Het elastiek kan je behoorlijk oprekken, je kunt het gewoon proberen. Retourneren gaat vrij makkelijk en ik vind aapies goed zitten!
Hier ook Shoesme baby-proof en bevallen enorm goed! Geeft veel grip bij optrekken én houden de voetjes warm op de fiets.
Ik heb Oxxy slofjes en schoentjes voor mijn zoontje gekocht. Erg goede kwaliteit, zien er schattig uit en meneer krijgt ze zelf niet uit