Ons dochtertje is drie maanden oud. Ik wil graag gaan afbouwen met de BV maar de kleine meid wil de kunstvoeding liever niet drinken, zowel kruidvat als Nutrilon. Met veel moeite drinkt ze uiteindelijk wel, maar ze heeft daarna al drie keer flink overgegeven. Ook lijkt het alsof ze meer krampjes heeft en meer last heeft van winderigheid. Ik zou graag tips willen om haar de kunstvoeding te leren drinken, en willen weten hoe het kan dat ze zo overgeeft van de kunstvoeding. Alvast heel erg bedankt!
Beste April2013, Borstvoeding is natuurlijk het allerbeste voor je kindje en het makkelijkst te verteren. Het is aan te raden hier zo lang mogelijk mee door te gaan. Omdat je aangeeft dat je kindje al 3 keer heeft overgegeven van (ik denk) een standaard voeding zou ik je willen adviseren even te overleggen met het consultatie bureau. Misschien is in eerste instantie een HA voeding geschikter om mee te beginnen omdat deze makkelijker verteerbaar is. Je zou kunnen kiezen voor de NESTLÉ Groeie Start HA omdat deze ook een prettige melksmaak heeft en niet zo bitter is. (HA voeding heeft altijd een iets bittere nasmaak) Groet, Saskia