Koemelk allergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zuster9203, 10 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Voor de dames hier met kindjes met KMA..wat waren bij jullie de symptomen?

Onze dochter Nynne is sinds 2 weken na geboorte heel onrustig. Ze is nu 9 weken. Ze huilt enorm veel, slaapt amper, heeft duidelijk veel pijn in haar buik. Ze kan al een paar weken niet poepen, het is niet hard, maar ze krijgt het er gewoon niet uit ondanks dat ze hele dagen ligt te persen. Ook heeft ze verborgen reflux waar ze medicijnen voor heeft ( wat overigens voor die klachten wel helpt). Ze heeft wat pukkeltjes in haar gezicht, rode wenkbrauwen en een beetje dikke ogen maar die zijn verder niet rood.

Kinderarts zegt dat t geen kma is omdat ze geen bloed bij haar ontlasting heeft.....ik vind dat nogal kort door de bocht. Mijn moederhart huilt want er is overduidelijk iets niet goed met mijn meisje maar artsen blijven het op "onrijpheid" gooien.....

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Je kan ook zelf blik pepti kopen. Of je huisarts benaderen. In ons geval was t het consultatiebureau die mij overbezorgd vond maar de huisarts die gelijk doorpakte. Was wel kma. Ook verstopping, gillen na elke fles, eczeem over hele lijf en kapotte huid zelfs: wangen waren open met bloed, bolle buik, vieze winden. Hier viel t op dat hij vlot na elke voeding zo huilde.

Pukkeltjes komen vaak nog van jouw hormonen, baby acne is vrij gebruikelijk.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Het is moeilijk te vergelijken omdat koemelkallergie zich op vele manieren kan uiten en bij de één ook heftiger dan de andere.

Mijn zoon had als symptomen:
    Zéér veel krijsend huilen;
    Merkbaar buikpijn, meer dan ‘gewone’ buikkrampjes;
    Erg weinig slapen, was steeds onrustig aan het maaien en maakte zichzelf daardoor om de haverklap wakker;
    Projectiel spugen;
    Non-stop ontstoken oogjes;
    Eczeem op zijn gehele hoofd, tot in zijn oren en neusgaten aan toe.

Bloed in de ontlasting was hier dus helemaal niet aanwezig (wel wat slijmerige ontlasting). Snap ook niet zo goed dat dat als “verplicht” symptoom genoemd wordt door de arts...:$

Wij hebben eerst zelf Pepti geprobeerd, dat maakte 1-2 dagen verschil, daarna kwamen alle klachten weer terug. Vervolgens Nutramigen voorgeschreven gekregen, daardoor een totaal ander kind.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij de ene veel buikpijn en bij de ander veel spugen en eczeem.
    Als ik jou was zou ik gewoon pepti proberen.

5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Mijn zoontje had reflux (niet verborgen) en kma. Door de allergie gooide hij echt zijn complete voeding eruit. Niets bleef zitten.
    Ik heb toen zelf een blik pepti gekocht. De pepti bleef wel in zijn maagje, maar zorgde voor een hoop gegil vanaf de eerste slok. Verder had hij allemaal rode pukkeltjes op zijn wangen.
    Poepen ging ook moeilijk.
    Uiteindelijk heeft hij met 10 weken de Neocate gekregen en was het gillen over. Het is wel tot vlak voor zijn verjaardag een hele slechte drinker gebleven

Deel Deze Pagina