Snel groeien(de buik) en bang voor de kilo's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanjuul, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oke, omdat het de derde is weet ik dat het sneller zou kunnen gaan. Maar dit gaat nu wel erg hard!
    Ik heb nu dezelfde "maat" buik als bij de tweede met 16 weken!

En ik ben echt zo bang om weer zo dik te worden...klinkt stom, maar vorige keer echt wel 30kilo aangekomen en ik merk dat ik nu al begin te groeien.
    Uit angst sta ik al niet op de weegschaal...met mezelf afgesproken dat ik dat die 3 weken na de bevalling.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat ik ga genieten van mijn buik en niet elke keer in de spiegel sta te controleren of er kwabjes onder mijn kin, aan mijn armen, dijen en kont komen?
    Dat ik probeer te zorgen dat het wat in proporties blijft!

Voordat ik zwanger raakte, sportte ik 2 a 3x in de week.
    Nu ben ik zó moe geweest de laatste paar weken, dat ik dat zeker niet heb gedaan, vorige week 1x geweest.

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Erg he
    Aankomen hoort erbij dat weet ik ook van me eerste met leuke kleding (vorige x van maat 34 naar 44 gegaan) kon ik wel heel veel maar die bovenarmen vind ik zoooooooo erg en die ga ik dus ook niet voorkomen denk. Goed insmeren om ze wel stevig te houden vorige x had ik er helemaal cellulitis in

3. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ps weer terug naar maat 36 hoor maar broek zit nu alweer strak

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Herkenbaar... Mijn buik is ook groter en meer aangekomen. Bij mij komt het omdat ik momenteel weinig werk en rustig aan moet doen. Daarnaast zullen mijn spieren wel wat slapper geworden zijn. Ben je de vorige keren wel weer terug gekomen op je oude gewicht na je bevalling?

Probeer gewoon je normale eetpatroon aan te houden. En lekker te sporten, dat helpt voor de moeheid en misschien ook voor je onzekerheid?

Ik probeer ook vooral te kijken naar wat ik nu wel mooi vind aan mezelf. En dat zijn vooral mijn borsten en toch ook die buik!!

Verder misschien wat mooie zwangerschapskleren kopen? :))

5. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar. Maar aankomen hoort er helaas bij. En bij de een (veel) harder en meer dan bij de ander.

Bij de eerste heb ik me volgevreten aan fastfood. Resultaat: +25kg
    Bij de tweede zat ik aan het begin al op een behoorlijk gewicht dus het bleef beperkt tot +12kg. Maar dus genoeg reserves.
    Bij de derde begon ik met een mooi gewicht, maar zelfs met normaal eten (en komkommerverslaving) zit ik inmiddels alweer op +22kg.
    Het moet er ook weer af, maar dat is van latere zorg. Ik heb wel wat beters te doen dan me nu druk te maken over mijn gewicht. Hoe frustrerend het soms ook is.
    Geniet gewoon van je zwangerschap. Daarna kun je het sporten weer oppakken ;)

6. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Niet druk over maken. Probeer gezond te eten en te sporten/bewegen zover het kan. Je vermoeidheid zal nu wel snel minder worden en dan kun je weer gewoon sporten zoals je deed. En ja, bij een volgende zwangerschap groeit je buik sneller. Was afgelopen woensdag 9 weken en n andere moeder bij het peuterzwemmen zag al dat ik zwanger ben... Ben nog niet veel aangekomen maar m'n buik is wel duidelijk zichtbaar, zeker in zwemkleding hahaha

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Sporten deed ik in de avonduren..na 19.30
    Dat hoef ik nu niet eens te proberen, haha!

Ik zit nu ook volledig in de ziektewet door de extreme vermoeidheid. Kan nu natuurlijk wel eens proberen overdag wat te gaan sporten.

Tja, die buik had ik ook wel verwacht. Maar het vreemde is, dat ik bij de vorige zwangerschappen al met 8 weken een positiebroek aan had. En deze keer nu "pas".
    Mijn buik is wel groter, maar zit hoger op de een of andere manier.

Ben vorige keer wel afgevallen, met veel moeite dankzij mijn traagwerkende schildklier. Was gegroeid van 38/m naar 42 en XL.
    Nu zit ik weer gewoon in 38/m.

Een nieuwe broek besteld in mijn vorige zwangerschapsmaat, 30-34, maar deze zit nog ruim. Had wel een maatje kleiner gekund.

Shirtes maat 38 passen nu nog wel, heb nu ook 1 aan van de H&M.
    Buik valt niet meer te ontkennen, haha!

Tja..die onzekerheid! Ik ben zo ongelukkig geweest met dat dikke lichaam...zat echt tegen een depressie aan. Was zelfs zo erg dat ik bijna niet op de babyyfoto's van mijn dochter sta...:)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo...van 34 naar 44 is ook niet mis zeg :)
    Oh ja die bovenarmen...erg he! iK had ook van die worsten! Met veel sporten wel weer wat lijnen in kunnen krijgen!

Haha ons lichaam krijgt ook wat te verduren he!

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ja wat een hel he. Ik hen er niks voor gedaan alleen bv gegeven ze at me zo wat op
    Woog 58 en na 38 weken 84 toen niet meer gewogen

Met dr eerste verjaardag woog ik weer 59 haha

Dus komt goed en dat weten we ook wel :p
    Je vermoeidheid wordt echt beter en kan je t bewegen gewoon weer oppakken

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben benieuw! Hier ook zwanger van de derde. Kijken of we het tot 12 weken geheim kunnen houden.
    Maar dat zal wel niet!

11. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, ik heb ook al een vrij forse buik (ben pas 10 weken)
    Maar tot mijn verbazing was is 3 kilo afgevallen! Het groeien van je buik zegt niets over je gewichtstoename!
    Zolang jij weet dat je niet buiten proporties eet, zou ik toch echt proberen het van je af te zetten.

12. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hier hetzelfde... Maar ik weet ook hoe het komt.
    Ik eet niet maar vreet. Voel me wanhopig en misselijk een half uur nadat ik heb gegeten. Ik eet geen junkfood maar veel brood, middageten en enorme hoeveelheden muesli met yoghurt.
    Ik ben 11 weken zwanger en ben al 4 kilo bijgekomen.
    Ik vind het ook lelijk.
    Maar kan hier gewoon niet tegenop vechten....

13. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je het gewicht van je eerste twee zwangerschappen makkelijk kwijt geraakt?
    Ik ben bij m'n vorige zwangerschap 18,5 kg aangekomen maar dit na de bevalling ook zonder moeite weer kwijt geraakt. Dat maakt dat ik nu wel wat relaxter erin sta. Ik heb duidelijk die extra brandstof tijdens en de speklaag erna voor de bv nodig gehad...

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    ik was 25 kilo aan gekomen de vorige keer, en ben zelfs na de bevalling 30 kilo afgevallen. Dus zat onder mijn startgewicht.

Ben heel benieuwd hoeveel ik nu aangekomen ben, al is mijn buik nu hetzelfde als de vorige keer. Heb de buikfoto's vergeleken :p

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij de eerste was ik het heel snel kwijt. 3weken ofzo.

Bij de jongste had ik last van mijn schildklier en heb ik er 1,5 jaar over gedaan....:)

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier ook de angst weeeer zoveel aan te komen.

Beetje hetzelfde verhaal, bij de eerste 30+ kg aangekomen en pas écht afgevallen na de tweede zwangerschap.

Nu begon ik met 68/69 (ook al teveel na de feestdagen), en ik hoop echt dat t bij een kilo of 7/8/9 blijft....

Deel Deze Pagina