zo bang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magree, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik wil dit even met jullie delen, hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen.

Vanaf gister avond 9 uur heb ik last van harde buiken, 1 minuut harde buik, halve minuut geen harde buik. Zo heeft dat de hele nacht doorgegaan. Ik was helemaal in paniek, zo bang dat de bevalling zou gaan beginnen. Vanmorgen vroeg de vk gebeld, ze zei neem 2 paracetemollen, en leg een warme kruik op je buik. Als ik vanmiddag nog last had kon ik weer bellen. Ben onder de douche gegaan warme straal op mijn buik, 2 paracetemollen genomen enlig nu met een kruik op mijn buik op bed. Het lijkt wat af te zakken maar ben zo ontzettend ongerust. waar komt dit vandaan, en heeft mijn baby hier ook last van. Tussen de niet harde buiken door voel ik hem wel heel licht bewegen, bij de harde buiken voel ik een druk onder in mijn rug en door mijn hele buik.

Wie heeft dit nog meer mee gemaakt of herkent dit?
    Kan aub iemand mij vertellen wat dit inhoud? 😢

Groetjes een bange en onzekere mama

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Heb het niet meegemaakt, maar weet van mijn vk dat harde buiken die niet pijnlijk zijn en afnemen na een warme kruik of douche, niet erg zijn. Vervelend zijn ze echter wel. Heb je de afgelopen tijd veel gedaan? Of te weinig rust genomen?
    Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de vk bellen. Dan kunnen ze je eventueel in het zkh even aan de ctg leggen om te kijken hoe erg de activiteit is en natuurlijk hoe het met je babytje is.

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik heb ook altijd begrepen dat zolang je geen pijnlijke harde buiken hebt dit in principe geen kwaad kan.... Ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook wel eens gehad als ik erg druk was geweest de dag ervoor.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon nog een keer je verloskundige bellen hoor... Als jij continu in de stress zit vanwege je harde buiken lijkt het mij een kleine moeite om je even te controleren toch?

Sterkte meis!

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.035
    2.396
    113
    Bij de eerste ook gehad, die waren pijnlijk. Ook ket deze termijn. Doorgestuurd voor onderzoek gyn en er was niets aan de hand! Blijkbaar heeeele gevoelige baarmoeder en moest per direct 50% minder werken om veel te rusten. Dus bij twijfel: vraag om doorverwijzing, dan kunnen ze je hopelijk geruststellen!

5. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Dat had ik ook bij mijn laatste zwangerschap, moest het rustiger aan doen..

6. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Zolang ze niet pijnlijk zijn en het betert met de warme kruik en te rusten, heeft je kindje geen last.
    Maar ik zou eens vragen aan de vk of je geen urine cultuur moet afgeven. Een blaasontsteking kan ook de oorzaak zijn van harde buiken en dat moet wel behandeld worden.

7. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Doen de harde buiken ook pijn? Hier sinds enkele weken last van pijnlijke harde buiken. Kan van een blaasontsteking komen ( was bij mij niet het geval) of dat je teveel doet. Als het in rust niet minder wordt en het doet pijn echt bellen naar je vk/gyn. Beter te vaak bellen dan dat je risico loopt.

8. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had pijnlijke harde buiken met 35 weken die niet meer weg gingen. En zie mijn onderschrift. Was gelukkig niet op jou termijn.
    Ga je verloskundige bellen! Beter een keer teveel dan te laat

9. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Hoe gaat het vandaag met je?
    Heb je nog contact gehad met vk?

Deel Deze Pagina