pff mannen! wat moet ik hier mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mnonc, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb het ff gehad..

Zit me al langere tijd dwars wat ik ons dochtertje zal geven, flesvoeding of borstvoeding.
    Eerlijk gezegd hb ik geen goed gevoel bij borstvoeding, dit omdat ik niet weet hoeveel ze binnenkrijgt en nog wel wat dingen, ik hou graag de controle. Verder is het gewoon mijn gevoel.
    Ikzelf ben grootgebracht met flesvoeding, gezond, allergievrij etc, weet ook dat het mijn moeders kraamtijd gruwelijk verpest heeft omdat ze bleven pushen.
    Dus heb gepraat met mijn vriend dat mijn voorkeur flesvoeding is.
    Hier was hij het totaal niet mee eens, gelijk ruzie.
    Verwijten naar mn hoofd dat ik geen goede moeder word, niet eens voor het kind kan zorgen etc etc.
    Dit doet pijn, zeker omdat ik alleen maar met ons meisje bezig ben.

Wat moet ik hiermee?
    :(:(

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik vind het eigenlijk een hele heftige reactie van je man.. Ik zou hem even negeren, en Jij moet achter je keuze staan en als jij borstvoeding niet aandurft/kna/wil dan moet je over gaan of fles. Kan je anders niet kolven als middelweg?

3. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegenwoordig zijn er veel moeders die vanaf het begin kiezen voor flesvoeding, dus ik denk dat niemand daar vreemd van op zal kijken als je daar voor kiest.
    Toch is het wel bewezen dat borstvoeding echt beter is voor je kindje dan flesvoeding. Dus als je je meisje straks het allerbeste wil geven zou ik kiezen voor borstvoeding. Dat je niet precies weet hoeveel ze binnen krijgt en dat je graag controle wil houden is een probleem dat bij jou ligt. Daar mag je baby niet de dupe van worden door dan maar flesvoeding te geven zodat je wel controle hebt. Jouw lichaam is er voor gemaakt om borstvoeding te geven, dus je moet er gewoon op vertrouwen dat je kindje genoeg krijgt. En anders zul je dat echt wel snel merken aan je kindje en kan je alsnog overstappen op flesvoeding.
    Maak je niet zoveel zorgen en laat de natuur gewoon zijn werk doen.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik negeer hem nu ook.
    Vond het ook alles behalve een normale reactie vooral omdat ik al zo onzeker ben nu.
    Ik heb heeeeele gevoelige tepels, das ook wel iets wat mee speelt.
    Eigenlijk heb ik me al neergelegd bij flesvoeding.
    Maar dankzij die ruzie ga ik nu echt twijfelen aan mezelf, of ik echt wel een goede mama word:(

5. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Wat is de reden dat je denkt dat je kleintje te kort gaat krijgen aan borstvoeding?

Ik ben het wel met Morgan eens trouwens :) .

6. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Of je nu wel of niet borstvoeding moet geven... die discussie ga ik me maar niet aan wagen:D

Maar wat een heftige reactie van je man zeg! Ik zou echt pisnijdig worden als hij zo reageert... Reageert hij vaker heftig of is dit eenmalig, zou bijna denken dat Hij last heeft van zwangerschapshormonen....

ik zou even goed duidelijk maken aan hem hoe ik over zijn reactie denk, nog los van de inhoudelijke discussie. Hij mag natuurlijk zijn mening geven, maar kan dit ook op een andere manier??

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik zie niet wat er binnenkomt, hele kant van mijn familie heeft een tekort eraan gehad.
    Verder voel ik me er zelf niet goed bij, kan alleen niet uitleggen waarom.
    Ongetwijfeld zal bv beste zijn. Maar fv is nu ook goed, en aangezien ik en mijn broertje beide gezond zijn en geen allergien hebben..

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Vooral doen waar jij je goed bij voelt!

Hier ging bij de eerste de voorkeur van mijn man ook uit naar borstvoeding, waarop ik iets had van, ik probeer het, bevalt het niet of zit het ook maar een beetje tegen, dan kap ik er gelijk mee! Uiteindelijk een half jaar gevoed, maar wel vanaf 4 weken ook flesvoeding er bij gedaan.

Nu wil ik zelf graag weer bv geven, maar omdat ik bij de eerste heb ervaren hoe mooi het ook kan zijn.

Praat er met je vriend over, maar uiteindelijk ben JIJ degene die de keuze moet maken. Als dat flesvoeding is omdat je je daar beter bij voelt, moet je daar vooral voor kiezen!

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wat een HORK!!! als je niet jezelf niet goed voelt bij BV zal ik er ook niet aan beginnen hoor ikzelf voelde me er ook niet zo goed bij uiteindelijk toch wel gedaan (omdat ik zelf met allegieen zit). Na een week had ik er ook echt werkelijk waar een hekel aan...duurt lang doet pijn niet genoeg voeding... dus uiteindelijk toch op de fles overgestapt en ik kan je zeggen dat het echt een verademing was en ik vond het ook leuker...ik voelde me echt ongemakkelijk bij de bv...

Weet je luister vooral naar je gevoel wat je vriend ervan vind moet je maar ff negeren hoor..... vertel de leuke dingen aan flesvoeding :) (niet zeggen dat hij dan ook eens snachts eruit kan in plaats van jij ;) )

10. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ik zal je niet lastig vallen met wat beter is bv of fv. Daar zeuren mensen al genoeg over. Hebben ze bij mij ook gedaan.

Feit blijft: het is jouw lichaam en je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Dat is altijd beter voor de baby.
    Ik denk dat je vriend dat ook onder ogen moet zien en hij is je zeker een sorry verschuldigd voor de reactie dat je geen goede moeder zou zijn. Als moeder moet je juist voor jezelf zorgen.
    Van een goede vader wordt ook verwacht dat hij en de moeder elkaar steunen, toch?

11. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Kies waar jij je goed bij voelt. Als jij borstvoeding maar niks vindt, prima dan neem je flesvoeding.
    Je geeft je kind pas echt het allerbeste als jij je goed voelt bij de manier van voeden, dan heeft naar mijn idee geen klap te maken met borst- of flesvoeding.

Vind het ook een nogal overdreven reactie van je man. Natuurlijk ga jij goed voor je dochter zorgen! Misschien even laten uitrazen en er op een rustig moment op terugkomen. Prima dat hij het er niet mee eens is, maar de manier waarop het geuit wordt kan wel anders....

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Vind de reactie van je man dat je geen goede moeder wordt wel erg ver gaan..

Als je niet voor 100% achter borstvoeding geven staat dan gaat het ook nooit lukken.. Dus je moet je wel realiseren dat je, mocht je besluiten borstvoeding te gaan geven, je daar wel echt volledig achter moet staan..

Als je bang bent dat je baby niet genoeg binnen krijgt zou je ook nog kunnen overwegen om te gaan kolven.. Dan gaat het toch via de fles maar dan heb je wel wat meer controle.. Houdt er dan wel rekening mee dat je nog veel meer tijd kwijt bent dan wanneer je kiest voor alleen flesvoeding of alleen borstvoeding.

Ik ben wel vanaf de geboorte van m'n dochtertje gelijk met flesvoeding begonnen.. Heb hier van niemand een negatieve reactie op gehad.. Mijn ervaring is wel dat op het moment dat je onzeker bent en twijfelt, iedereen heel erg gaat pushen om toch borstvoeding te geven.. (dit heb ik ondervonden bij mijn eerste)

Jij moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt! Een happy mama is een happy baby!

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    1steXmom; je zou idd denken dat hij zwanger is, hij heeft laatste weken vaker van die buien, en ik trek dat momenteel niet.
    We komen net uit een verbouwing/verhuizing, tis druk op werk, snap het allemaal wel. Maar ook ik reageer geeneens zo heftig :O

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    pfffff... sorry, als je dan al geen goede moeder bent! Absurd dat je vriend zo reageerd! Want er gaat nog genoeg gebeuren waardoor je misschien achteraf gezien niet altijd de juiste keuze heb gemaakt. Maar of je dan gelijk een slechte moeder bent... Nee, dat denk ik niet. Een kind heeft liefde en aandacht nodig. Of die liefde nu word gegeven met borstvoeding of met flesvoeding.

Hier een kindje wat niet aan de borst kon. Veel geprobeerd, maar hij bleef maar afvallen. Gevolg: dag EN nacht een huilend kind. Dat alleen maar gedragen wilde worden. Na een aantal weken overgestapt op de fles. Gevolg een kind wat gewoon in zijn eigen bed wou liggen. Wat wakker was, wat kon lachen! Dat was genieten. Als je een aantal dagen/weken een huilend kind heb gehad is dat een verademing!

Maar er word inderdaad gezegd: borstvoeding is de beste keuze. Maar ik geloof dat het niet voor iedereeen en ieder kind is weggelegd.

Wel zou ik het proberen. Ik wou het graag, mijn man vond de fles ook prima. Dus we hebben het wel geprobeerd maar van te voren afgesproken dat ik met 3 maanden zou stoppen en over gaan op de fles. Dit ivm met mijn werk. Dus misschien kun je zoiets afspreken. Ik doe het een maand, en dan stappen we over op de fles. En zie je het echt niet zitten dan geloof ik ook dat borstvoeding niet gaat werken!

En je bent echt geen slechte moeder als je liever de fles wilt geven!
    Succes met je vriend, keuzes maken samen is soms moeilijk. Maar blijf praten waarom jij wat vind en waarom hij wat vind. Leg het elkaar uit. Kan hier soms erg helpend zijn. Geniet van de laatste weken zwangerschap!

15. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    doen waar je jezelf het prettigst bij voelt!
    hier is de reactie juist andersom. ik wil graag bv doen, mijn man vindt het maar niks.
    voeden in openbaar vindt hij niks, volgens hem duurt iedere voeding een uur, hij gaat er liever snachts uit om een flesje te gaan maken, etc.etc.
    daar baal ik ook erg van. argumenten dat bv goed is voor kind en moeder slaat hij in de wind. :(

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ja nou ja, ik weet niet hoe je man normaal is natuurlijk... maar als die van mij zo zou reageren... :D, zou het huis te klein zijn denk ik... Hij zal wel gestrest zijn maar dat mag geen reden zijn om zo kwetsend uit de hoek te komen. Als het een beetje rustig is, toch maar eens aankaarten bij hem... waarschijnlijk maakt hij zich ook zorgen om van alles en nog wat...

17. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Lief dat niet iedereen de discussie aangaat over of borstvoeding beter is..
    Ik heb hem ook al verteld dat de baby ook niet gelukkig van mij word als ik iets moet doen waar ik me totaaaal niet goed bij voel.
    Dit is geen beslissing wat 1.2.3 uit de lucht is komen vallen, ik heb hier lang over nagedacht en veel over gepraat.
    Ik heb nu zoooo'n spijt dat ik erover begonnen ben tegen hem:(
    Hij is nu naar werk, dus verder praten kan gelukkig ook niet meer vandaag.

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Laat hem ff een paar dagen afkoelen.....en begin er over een week ofzo weer over...mannen werken anders als wij (ben pas naar een optreden geweest mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus)

Mannen die willen niet praten over gevoelens die trekken zich terug de taak van de vrouw is ze met rust laten en er een tijdje niet over praten, als ze het voorzichzelf op een rij gezet hebben komen ze vanzelf :) haha

Ojah wat hebben mannen nodig Bevestiging en vertrouwen

Vrouwen: Aandacht en Begrip

En dat laatste heeft je man niet op dit punt vervelend meisie maar laat hem lekker ff afkoelen joh en maak je niet druk komt goed ;)

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Waarom ben je zo anti borstvoeding? Je hebt het nog nooit geprobeert, misschiern bevalt het wel super goed?

Ik kan me je man wel voorstellen dat hij zoiets heeft van, waarom niet? Al is de manier waarop natuurlijk niet goed te praten.

Als het lukt met bv is het zoveel 100x makkelijker dan flesvoeding. Je hebt het altijd bij je, altijd op themperatuur, makkelijker bestaat niet.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vind de reactie van je man wel heel heftig. Ik vind dat het een beslissing van jullie beiden is, dus jij kunt niet zijn wens zomaar afdoen, maar hij de jouwe ook niet.
    Zou het niet een idee zijn om het gewoon te gaan proberen, maar VOORAF hele duidelijke afspraken met je vriend te maken over wanneer het nog wel OK is allemaal en wanneer niet?

De dingen die jij noemt als punten waar je tegenop ziet, namelijk, zijn meestak helemaal niet zo'n punt: je merkt aan je kind echt wel of het voldaan is, die CC's zijn niet zo belangrijk, (en bij KV heb je weer dat je je druk gaat maken als ze de fles dan niet leeg gaan drinken, of juist als ze veel meer willen...).

En misschien moet je het gesprek starten vanuit het uitgangspunt: wat willen jullie beiden je kindje geven? Wat zijn de uitgangspunten en zou het dan ofwel een punt zijn als jij toch BV gaat proberen, ofwel een punt zijn als hij zijn wens voor BV op moet geven?
    In ieder geval starten met wat jullie verbindt in hoe je kijkt naar de zorg voor je kind...
    Welkom trouwens in de wereld van ouderschap: het eerste meningsverschil over je kind is een feit ;)

Deel Deze Pagina