bijna 6 wkn zwanger via icsi & nog 10 grote follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ jip: Gefelicteerd meid met je zwangerschap...en ben zo blij voor je dat je die mmm niet in hoeft. Ik ben trouwens wensje, 27 jaar , 2,5 jaar bezig voor 1e wondertje en zit in de mmm sinds 5 maanden. IK heb als alles goed gaat woensdag mijn punctie voor 1e icsi poging. wanneer wist jij dat je zwanger was? ben zo benieuwd:D

@springmuis: Leuke echo's maar hoezo ook van eierstokken is dat ivm die vocht etc. Geniet van je druifje...en blijf wel duimen voor mij.
    Heb vandaag namelijk mijn echo gehad om te kijken hoe het stimuleren gaat. Ben wel teleurgesteld maar we hebben nog tijd. Links was het rustig maar 1 eitje, rechts waren er 4 waarvan 1 van 16 mm en de rest zat 11-14 mm. nav bloeduitslag van vandaag moest ik dit weekend nog doorgaan met menopur en lucrin om ook die andere 3 mee te kunnen prikken tijdens punctie. IK vroeg hoe het kwam dat het er zo weinig waren...dat kon door de hoeveel menopur die ik gebruikte...standaard hoeveelheid omdat ze niet vantevoren weten hoe het gaat reageren bij iemand..een volgende x:$:$ dacht ik op dat moment...wil dat de 1e gewoon lukt. Dan houden ze er rekening mee...dan krij ik waarschijnlijk meer. Van de echo geniet ik echt niet..vindt het zo een akelig gevoel en jij??? ik heb trouwens gezegt dat ik moeite heb met ontspannen voor de punctie...ze zei dat ze mij een valium tabletje kunnen geven. Daar wordt men rustig van zei ze.
    Ik houd je op de hoogte...groetjes

wensje

2. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hey Springmuis waar ben je nou?? Ben zo bnieuwd hoe het met je is!!

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik ben er nog hihi :D
    hier gaat alles goed! en bij jou?
    het is nogal druk bij de dec. mama's he, moeten even kijken hoe we elkaar kunnen blijven spreken!

Wensje, eierstokken echo's zijn idd vanwege het vocht..
    en tuurlijk blijf ik voor je duimen!
    Enne, hoeveel menopur heb je nu? de 1e icsi is in december afgebroken omdat ik maar 1 eitje had met 112,5 , nu had ik 150 gespoten..
    hoe is het nu met jou?

Liefs!

4. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Springmuis,

Ik heb je gemist...Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad. Ging al veel beter alleen willen ze voor de zekerheid uit voorzorg woensdag nog een echo en bloed prikken Omdat mijn waardes toch nog aan de lage kant waren. 5 eitjes nu rechts en nog steeds niks aan de linkerkant. Raar maar helaas waar. Maar ze waren erg tevreden met de opbrengst. Alleen willen ze de kleinste ei nog tijd geven om te groeien dus mag door prikken tot woensdag. Ik prik nu menopur 2 poeder en 1 water...weet niet precies hoeveel dat is. Ben op werk namelijk..kon het anders wel effe aflezen. Ik wil nu wel dat alles snel voorbij gaat kan maar niet wachten. Vrijdag staat de punctie :$:$ geplanned ,dus waarsschijnlijk zondag of maandag de tp. Hoeveel dagen duurt het ook alweer ongeveer? Ik heb trouwens gevraagd of ik wat extra's kan krijgen aan verdoving..dus niet:( heb wel kunnen regelen dat ik vaalium tabletten krijg om mij meer te kunnen ontspannen want dat lukt echt niet. ..zelfs bij een echo heb ik er moeite mee. Mijn fa is wel heel aardig. Hoe was jou ervaring in het Flevo en VU. Hoeveel eitjes waren het er bij jou de 1e keer.. en de laatste x en hoeveel waren er bevrucht.

Ik houd je op de hoogte..duimen hee:p

groetjes Wensje

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi Hoi!

2 poeder en 1 water is 150, die had ik deze keer ook.
    maar was er links ook niet nog activiteit te zien? bij mij ging het namelijk dat ik vrijdag links niets had, en op maandag zat ik helemaal vol.. had ik ineens iets teveel.. wel spannend zeg!
    en ik denk dat je dan maandag de TP hebt, ik had op donderdag punctie, op zaterdag konden we bellen of er bevruchting had plaats gevonden en op zondag had we de TP, maar volgens mij verschilt dat ook nog een beetje..
    mijn ervaring met Flevo en Vu is goed, alhoewel ik het VU maar 1x heb gezien en dat was met de TP, mannetje was er op de dag vd punctie natuurlijk al 2x geweest, en 1x daarvoor voor semenanalyse en het bewerken..
    bij de 1e keer had ik maar 1 follikel, dus geen punctie, en nu had ik 31 follikels en daar hebben ze er 11 van aangeprikt, en daar zijn 7 eitjes uitgekomen, en alle 7 bevrucht, en 1 terug geplaatst en 6 cryo's..
    heb jij ook dokter K.....? in het flevo?

Heel veel succes en tuurlijk duim ik voor je!

6. elias

elias Lid

12 jul 2009
    19
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zuid holland het westland
    hoi wensje
    wat een spannende tijd he!!
    ik heb vorige week dinsdag mijn 1e punctie gehad en vrijdag de tp. nu moet ik wachten wachten wachten.. heel spannend allemaal.
    ik vond de punctie op het moment zelf heel vervelend maar daarna was het pijnlijke gevoel direct over. en ja je wordt zo ie zo albehoorlijk verdoofd hoor, ik had de hele dag erna een behoorlijke kater van de medicijnen.
    heel veel sterkte en laten we samen op een positief bericht wachten!!
    groetjes van mij;)

7. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @springmuis ja ik heb ook de zelfde fa arts waar jij naar verwijst, echt heel goed en lief. Ik vertrouw er ook gewoon op dat het goed gaat komen. Ik was vandaag weer voor een echo...zag er goed uit nog steeds 6 eitjes rechts waarvan ze verwachten dat er 4 meedoen en links is er wel activiteit maar veel te rustig..Baarmoederslijm was ook mooi dik..waarschijnlijk gaan ze ook alleen maar rechts aanprikken...beter ben ik sneller klaar. Ik heb ook al bevestigd gekegen dat ik vrijdag de punctie heb...nav bloedwaardes etc. en maandag inderdaad de tp als er een emmy ontstaat natuurlijk. Hoe gaat het met je? voel jij je al zwanger?
    Ik hoop snel te horen van je en ik blijf wel up-daten.

@Elias Het is echt een spannende tijd voor je...lukt het met wachten? Leuk dat je ffe reageerde trouwens...je kan boven in het berijchtje van springmuis mijn update lezen. Ik hoop inderdaad dat we samen goed nieuws mogen verwachten. Hoop dat het goed gaat en we bliven elkaar up-daten.

veel liefs Wensje

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Elias, wat spannend! de tijd gaat langzaam nu he? bij mij ging de 1e week nog wel redelijk, maar die 2e pfff, maar als ik nu dan weer terug denk dan heb ik zoiets van pff het is alweer 5 weken geleden dat ik de tp had!! maar nog even doorbijten en je kan al bloed prikken! ik duim voor je!

Wensje, Ja dokter K. is echt heel lief! als ik een echo had (voor de punctie) en ik maakte me toch druk om het aantal, omdat het vorige keer zo slecht ging, kwam ze me altijd nog even geruststellen, en met de echo vorige week kwam ze ook nog even kijken..
    nou spannend meis! goed rusten na je punctie, scheelt je een hoop napijnen! enne, 1 dag na de tp zat ik alweer lekker op de fiets om een stuk te fietsen.
    ik ga voor je duimen meis!! en ik ga vrijdag aan je denken, hoelaat moet je? uur of half 10/ 10 uur?
    oh en niet teveel van te voren drinken he, ik zat in de wachtkamer en ben wel 4x wezen plassen haha en toen moest ik van hun ook nog een keer plassen van te voren en na de punctie moest ik ook alweer nodig, dus bespaar jezelf die leed hahaha.. nee maar ik denk aan je!!

Liefs!

9. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hey allemaal

wat spannend zeg voor diegene die voor de punctie staan. Ben echt dankbaar dat dat ons bespaard is gebleven.
    Hier sinds gister wat bloedverlies bij het afvegen en net een beetje bruin spul in mijn onderbroek. Verder wat kramp in mijn buik. Niet heel erg, maar wel heel vervelend.
    Wat kan t zijn? Ik weet t echt niet. t voelt heel onzeker, kan hier niet zo goed tegen.
    Springmuis hoe voel jij je?
    je vroeg hoe we contact gingen houden...tja heb je en optie??;)

Liefs

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Jip, ik weet niet wat het kan zijn, kan je het ziekenhuis waar jullie onder behandeling waren niet bellen??
    enne ik heb geen idee, de dec mamas hou ik al niet meer bij.. daar moet ik echt voor gaan zitten en daar heb ik weinig tijd voor.. het is nu iets te druk daar..
    hier voel ik me zenuwachtig maar verder wel goed!

ik laat vanmiddag weer even wat van me horen!

Liefs!

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Daar ben ik weer!!
    en we hebben een kloppend hartje gezien :D zoooo moooooi!!! traantjes hier hihi
    zal even fototje plaatsen zo..
    loop volgens de metingen wel 5 dagen achter, maar dat kon op dit termijn, volgende week kan het weer groter zijn of goed etc..
    en ik hoefte me geen zorgen te maken want het hartje klopt zo stevig!

en we krijgen woensdag weer een echo! gewoon omdat ze dat leuk vinden hihi

moet me wel nog steeds als 75jarige gedragen, want eierstokken zitten nog steeds vol :( das dan wel weer balen, maar kloppend hartje maakt alles goed!

liefs!

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    fotootje!

13. elias

elias Lid

12 jul 2009
    19
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zuid holland het westland
    hoi springmuis
    moet je nu na 6 weken nog rustig aan doen i.v.m. de follikels? oh dat duurt dan wel heel lang, ik hoop niet dat ik ook nog weer de rem erop krijg, ben blij dat ik "eindelijk" weer wat doe. ik vind het wachten aan de ene kant wel heel spannend, maar vind tot nu toe de tijd idd best snel gaan. normaal ben ik helemaal niet zo nuchter, maar nu voel ik me best gelaten, ik denk dat ik het zo moet beschrijven. ik zie het allemaal wel kan er nu toch niks aan doen, behalve rustig aan en voorzichtig. klinkt best gek want normaal kan ik behoorlijk stressen over iets kleins, maar ja we zien het wel.
    jij gefeliciteerd en hopelijk gaat alles voor spoedig verder en heb ik volgende week ook goed nieuws:)

14. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @springmuis

Ben er ook weer. Leuk om die echo te zien....ben blij voor je. Het lijkt me echt een heel goed gevoel als je het hartje hoort kloppen.
    Ik ben je denk ik misgelopen vandaag :p had om 09:30 te punctie. De punctie viel wel erg mee op een onderdeel na....die verschrikkelijke eendenbek deed zo pijn:$:$:$ ik dacht echt dit wordt mijn einde. Daarna viel alles wel mee...die prikken ervaarde ik meer als een stomp in mijn buik. Maar niet echt pijnlijk ofzo Onze arts is gewoon heel goed en die verpleegkundige c. ook heel geruststellend. Ik mocht daarna effe uitrusten in een kamertje omdat mijn man met de eitjes naar de VU moest en daarna mij zou komen ophalen. Resultaat 5 eitjes precies wat dokter k. al verwachte. Het zaad was ook goed...nu effe wachten tot zondag ochtend dan horen we hoeveel emmy's er zijn en wannneer de tp is. Ze zeiden dat het waarschijnlijk maandag zal zijn maar het kan ook zondag zijn. Ik zla echt extra gaan bidden en duimen nu...vind het zo spannnend. Jij weet vast wel nog hoe het voelde toch... Alhoewel ik niet uitkijk naar de tp ivm die ROT EENDENBEK...weet echt niet waarom het bij mij zo'n pijn doet. Althans het brande heel erg. Mijn man vertelde dat hem in het vu is verteld hoe ze de tp gaan doen en ja hoor de eendenbek gaat ook deelnemen. Vrees er echt voor....ik weet dat het ergste al voorbij is maar toch ben ik bezorgd.
    Ik update je wel zodra ik meer weet...Doe jij rustig aan en blijf genieten van je zwangerschap. Voel je al wat? kwalen etc..

@ iedereen veel succes, sterkte en heel veel geluk

groetjes en veel liefs van

Wensje
    e

15. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Hoop dat het goed gaat met jullie en de behandelingen. Nog heel veel succes en geluk voor de komende weken.

@springmuis: Heb vandaag mijn bevestiging gekregen voor de terugplaatsing yippieee :D Heb morgen (26 april) de tp. Ik vroeg of ze wist hoeveel eitjes er bervucht waren etc. Maar dat wist ze allemaal niet dat zou ik morgen horen van de arts. Ben zo blij..heb echt een goed gevoel nu. Maar het is toch afwachten he.. die twee weken. Ik heb trouwens ook pregnyl gekregen om te prikken 3 dagen maar. De dag van de punctie, vandaag en overmorgen. Gelukkig heb ik die vieze bolletjes niet. Had jij ook pregnyl? Ik kijk trouwens niet uit naar die eendenbek die morgen zal gebruikt worden. Ik probeer maar steeds te bedenken dat het voor korte duur is. Ik update je wel weer. Hoe is het eigenlijk met jou zwangerschap...zie je al wat?

groetjes Wensje

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    heeej, ik heb helemaal geen mailtje ofzo gehad dat hier berichtjes waren geplaatst, dus sorry dat ik nu pas reageer!

maar jeeeeeeeaaah wat goed, vandaag je terugplaatsing!!
    en daar krijg je te horen hoeveel er zijn bevrucht :D
    heb je ook meegedaan met dat onderzoek naar het vocht van je follikels? hadden wij wel gedaan dus dan konden ze niet kijken hoe goed de rest vd embryootjes waren, uiteindelijk bleken ze fantastisch!
    ik moest inderdaad ook pregnyl prikken 3 dagen!
    enne de tp is zo gebeurd, 5 minuutjes werk, maximaal!
    en neem je fotocamera mee he, kan je fotootje maken van je embryo!!
    heel veel succes vandaag, en ik duim voor je!!!!!!

hier gaat het goed met de zwschap! enne, nee hoor is nog niets te zien, sávonds beetje opgezette buik maar meer niet ;)

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Elias, ja ik moet inderdaad nog steeds rustig aan doen, bij de laatste echo waren mn eierstokken nog steeds actief :(
    hoop woensdag goed nieuws te krijgen, want dan niks doen word ik een beetje zat hihi

hoe gaat het met jou?!

18. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ben er ook weer..heb de hele middag na de tp plat gelegen en een beetje geslapen. De tp ging inderdaad wel snel ze waren r tenslotte met ze 3en. Ik heb volgens hun een hele mooie emmy 7cellig..die vandaag is tp. Ik had 5 eitjes waarvan ze 2 hebben geinjecteerd maar daarvan was 1tje goed bevrucht. wel een beetje teleurstellend maar omdat ze steeds herhaalde hoe mooi en goed ze deze emmy vonden heb ik niet meer aan dat andere gedacht. Het was zo een mooi moment...om die embryo te zien. Morgen mijn laatste pregnyl...mijn baarmoederslijm was nog mooi dik volgens hun en hopelijk morgen na de pregnyl nog dikker zodat onze wondertje zich goed kan innestelen. Weet je het is nogal om dat te voelen...maar vlak na te tp voelde ik tot nu toe af en toe steken en een een beetje spanning in mijn buik. Kan de emmy zich zo snel al innestellen? Ik vroeg na de tp aan de artsen hoe lang het duurt voor er een eventuele innesteling plaatsvind ze zei 5 dagen ongeveer. Zit ik nu trouwens in mijn 3e cyclusweek...volgens mijn agenda zit ik op dag 21. dat zou betekenen dat ik volgende week al kan testen als het ware omdat ik dan mijn normale ongie zou verwachten. Of werkt het nu heel anders omdat we aan de hormenen hebben gezeten. Toen jij de bloeduitslag kreeg in flevo hoever was je zwanger...althans de echo was je toen al 5 weken? Ik kan gewoon niet wachten..had al die dagen echt een goed gevoel en nu op dit moment krijg af en toe de gedachte dat het te mooi is om waar te zijn. Omdat ik bij meerde onderwerpen lees dat meiden wel 3 of mer tp hebben gehad zonder succes...en ik heb geen eens cryo's. ik hoop dat ik snel wat goeds voel en dat mijn kleine wondertje mij een hint geeft. Ik probeer gewoon te bedenken dat ik al zwanger ben en alleen nog een bevestiging moet krijgen van god. Technisch ben ik eigenlijk ook zwanger toch:p
    Hoe heb jij het voor mekaar gekregen dat wachten enzo...mijn man is zo lief laat me helemaal niks meer doen en mag de hele tijd in be liggen. Sterker nog ik durf niks te doen heb het idee dat ik mijn wondertje alleen maar stoor bij het innestelen.

Hoe gaat het voor de rest met jou? ben zo blij voor je ...voel je al wat?????;) waarschijnlijk denk je dat nu...maar ik ga het je iedere x weer vragen.

@ iedereen veel geluk, succes, sterkte en hoop dat deze maand/ronde een gezegende maand zal zijn.

groetjes Wensje

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heej,
    fijn om te horen dat de tp goed is gegaan,
    enne ja sommige hebben heel veel tp's nodig, maar ik maar 1tje, dus het verschilt zo!
    je moet rekenen vanaf je punctie, dus 23 april was je punctie dan ben je nu 2 weken en 4 dagen zwanger ;)
    ik was 4 weken en 1 dag zwanger bij het bloedprikken, was 2 weken en 1 dag na de punctie, had zelf getest 1 dag daarvoor, dus toen ik 4 weken was.. niet eerder gaan testen hoor, want je test kan positief worden door de pregnyl..
    bij mij spoedecho was ik inderdaad al 5 weken en 6 dagen, toen begon ik erge buikpijn te krijgen, maar in het flevo krijg je je 1e echo met 7 weken, dus mocht je zwanger zijn dan krijg je waarschijnlijk 28 mei de 1e echo..
    maarre, je kan gewoon alles doen hoor, tenminste, ik heb alles gedaan, 1 dag na de tp was ik alweer een stuk aan het fietsen met mn mannetje haha, en heb ook sex gehad, dus dat kon ook geen kwaad hahaha :D maar je moet doen waar je je goed bij voelt!
    technisch gezien, ben je inderdaad zwanger ja hihi dat zeiden ze in het VU ook haha, nu nog blijven plakken, meis ik duim voor je!!!

hier gaat het verder goed, gistermiddag was ik beroerd ineens haha vet misselijk, maar dat ging na een paar uurtjes weer weg gelukkig, en nu *even afkloppen* heb ik nergens last van..
    vannacht wel 7 keer eruit geweest om te plassen, best wel vermoeiend haha

liefs!

20. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi springmuis,

Goed om te horen dat het goed gaat met je, met mij gaat het ook goed moest wel in de nacht eruit om naar de wc te gaan...maar dat zal wel niks zijn. Ik heb wel af en toe van die steken en geborrel in mijn buik. Ik ga er maar van uit dat het mijn emmy is. Die zich probeert vast te plakken. Het is echt moeilijk om me te focussen op andere dingen.

Trouwens ik heb ook een schilklierafwijking...er werd mij verteld dat ik dan soort van medisch ben...althans vaker bloed moet prikken en wellicht meerdere echo's nodig heb.

Ik heb vanochtend mijn laatste pregnyl geprikt, was dat bij ook een dag na de tp toevallig?

groetjes en veel liefs aan iedereen

Wensje

Deel Deze Pagina