Hallo allemaal, Ik ben al langere tijd aan het meelezen en meekletsen op dit forum. Omdat ik er veel behoefte aan heb mijn ervaringe en gevoelens te delen met iemand die echt begrijpt hoe ik me voel, zou ik heel graag mijn verhaal met jullie willen delen. Even in het kort: Mijn vriend en ik hebben twee jaar geleden besloten dat we graag een kindje willen. Mijn vriend heeft reuma en gebruikt hiervoor MTX, een medicijn dat niet gebruikt mag worden wanneer je zwanger wilt worden. Anderhalf jaar geleden is hij hiermee gestopt. Omdat de pijn steeds erger begon te worden, zijn we in januari bij de gyn terecht gekomen om te kijken of we het traject iets konden versnellen. Eerst beide door de MM. Uiteindelijk is hieruit gebleken dat mijn slijmvlies niet in orde is en dat we zijn aangewezen op de MM. We hebben eerst drie keer IUI gedaan, wat helaas niet gelukt is. Daarna mochten we heel snel door voor IVF, omdat de kansen hiermee toch groter zijn. Op 6 oktober ben ik begonnen met het spuiten van decapeptyl en op 14 oktober ben ik gestart met puregon. Moet zeggen dat het me best zwaar valt, er is duidelijk van alles aan de hand in mijn lichaam en kan moeilijk mijn emoties onder controle houden. Op mijn werk loop ik echt op mijn tenen om maar niemand af te vallen en dit heeft tot gevolg dat ik thuis af en toe flinke huilbuien heb. Mijn vriend heeft hier gelukkig veel begrip voor en zegt ook dat ik het maar allemaal lekker moet laten gaan. Zelf heeft hij op het moment erg veel pijn, dus af en toe voelen we ons samen erg sneu Maar gelukkig zijn we er voor elkaar en kunnen we erg goed met elkaar praten. We gaan ons hier samen doorheen slaan en hopelijk komt het allemaal goed en kunnen wij over een tijdje ook een kindje in onze armen sluiten. Liefs Mar
hoi miepje, wat fijn dat jullie snel geholpen worden, helaas heeft iui voor jullie geen wonder gebracht, hopelijk raak je met ivf snel zwanger meid. en dat van die emoties, idd lekker laten gaan, heel veel succes.
Hoi Mar, Wat naar dat jullie er nog zo'n extra druk achter hebben door de pijn van je vriend... Heel veel succes, hoop dat het met IVF snel raak zal zijn!
Hey meis, wat een heftig verhaal. Ik wil jullie even heel veel sterkte en succes wensen op weg naar jullie wonder. Liefs Zora
Hey meiden, dank jullie wel voor jullie reacties. uiteraard wens ik jullie ook allemaal veel succes in jullie traject en hoop ik ook voor jullie dat het wondertje snel mag komen. Ik vind het erg fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen en met andere meiden ervaringen te delen. Liefs Mar
Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Blijkt dat er veel teveel eitjes zijn. Morgen moeten we weer komen. Ik mag dan geen puregon spuiten. De arts wil eerst bekijken hoe mijn eitjes dan gegroeid zijn. Er waren nog een aantal kleinere eitjes te zien. Als die niet meegroeien, is er niets aan de hand, maar als ze wel meegroeien, hebben we een probleem. Als het er morgen goed uit ziet, moet ik wel minder puregon spuiten. Tjonge, soms lijkt het ook niet echt mee te zitten zeg. Ik hoop er maar weer het beste van. XXX
Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest. Het zag er nu allemaal goed uit. Heb ongeveer 12 grote eitjes en de kleinere zijn nu weg. De gyn was nu tevreden en durfde me met een gerust hart weer te laten spuiten. Ik hoef niet te minderen omdat hij bang is dat de grote eitjes het dan laten afweten en dat zou zonde zijn. Vrijdag moet ik weer komen voor een echo. Waarschijnlijk maandag de punctie. Ben echt ontzettend opgelucht, want ik was echt bang dat we moesten afbreken vanwege de overstimulatie. Maar gelukkig zag het er goed uit en mogen we voorlopig doorgaan! xx mar
Heel erg veel succes met de laatste dagen spuiten en alvast veel succes voor de a.s. punctie! Gr. Sabrien
Vandaag weer naar het zh geweest. Het gaat nu gelukkig de goede kant op. Zag er allemaal goed uit, maar ze waren nog niet groot genoeg. Maandag weer komen voor een echo en dan waarschijnlijk woensdag de punctie. Spannend!
Hoi Miepje, Wil je heel veel sterkte wensen met je eerste IVF....zal voor je duimen. Het zal niet makkelijk zijn dat je vriend het ook nog eens zo zwaar heeft. Laat die emoties ook maar lekker gaan....ik spuit ook puregon en loop ook vaak te janken, het hoort er allemaal bij. Succes gr Maaike
Het is inderdaad niet makkelijk dat mijn vriend ook reuma heeft. Dit zet toch wel enige druk, die je absoluut niet kunt gebruiken. Af en toe voel ik me ook wel schuldig, omdat het probleem van het niet zwanger kunnen worden bij mij ligt. Gelukkig kunnen we hier ook goed over praten en zegt hij ook dat ik me hier helemaal niet schuldig over hoef te voelen. Maar soms voelt het gewoon wel even zo.. En het is inderdaad ook wel lekker om alles af en toe eens lekker te laten gaan. Voel me soms net een klein kind, maar 't is soms wel een hele opluchting. Meiden, bedankt voor jullie medeleven en het duimen. Ik duim ook voor jullie! Liefs Mar
spannend allemaal zeg en idd een heel verhaal daarom wil ik jullie even veel succes wensen hopelijk word jullie droom snel waar gemaakt liefs anna
Hallo allemaal, Gisteren ben ik weer naar het ziekenhuis geweest. Gaat gelukkig nog steeds goed. Had nu 20 eitjes, dus weer meer dan de laatste keer. Ze waren ook behoorlijk gegroeid, dus ik mocht gisteravond de pregnyl zetten Morgenvroeg om 08.15 uur de punctie. Ik heb gisteren een hele uitleg gehad en volgens mij is het toch een flinke ingreep. Maar ja, we zullen zien hoe het loopt. ik laat ook dit maar weer allemaal over me heen komen. liefs Mar
hoi hoi spannend joh! ik moet zeggen dat ikd e punctie erg mee vond vallen maar ja als je de verhalen leest kan dat heel verschillend zijn succes morgen!
Ik kom je even succes wensen met de punctie! Eén tip: probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, adem in door je neus en adem uit door je mond. Succes meid