Ons zoontje wil momenteel bijna niet eten, hij heeft keel en oorontsteking gehad is nu weer beter, sinds morgen 2 weken eet hij in de avond bijna niet hij lustte altijd alles en nu soms gaat hij gewoon zitten kokhalzen maar als ik hem waarschuw gaat het wel goed. hij draait alle kanten op aan tafel in de kinderstoel, als ik hem vasthoud dus dat die niet kan draaien eet hij redelijk een kleine tot normale prak. van de week at hij steeds 2 happen en stopte dan, op een gegeven moment meneer wil wel zijn yoghurt heb ik heb even onder "dwang" een paar happen gegeven en sindsdien eet hij wel redelijk hij doet weer zelf zijn mond open, maar is dit een fase een sprong heeft iemand er ervaring mee. we zijn er wel achter dat hij, heel makkelijk doet kokhalzen en overgeven, dus we moeten ook nog heel rustig aan doen niet dat ik heel raar doe hoor ik kook vers voor ons en hij eet mee potjes gaan er echt niet meer in, we eten de hele week al wat die lekker vindt en nog niet van harte macaroni en bloemkool gingen er enorm goed in van de week maar wortels en bonen wat normaal nummer 1 is weer niet heeft iemand ideeen tips
nee hoor maar er is een nieuwe fase aangebroken. Die je denkt toch niet dat ik warm eten ga opeten. Ook al lust ik het wel. Kokhalzen is een niet zo leuke manier om te proberen niet te eten en te manipuleren. Trouwens na een keelonsteking is zijn keel misschien nog erg gevoelig en heeft hij sneller een braakreflex ( heeft onze oudste ook een tijdje gehad). iig niet te veel aan de hand en vooral niet teveel forceren dan zetten ze zich nog meer af.
Het is niet raar. Kindjes vanaf die leeftijd gaan uit proberen en ook spelen met het eten. Mijn zoontje eet ook soms heel slecht en soms wel goed. Ik maak me er niet druk om. Wil hij niet, wil hij niet, ik dwing hem nooit, dat heeft geen zin en dan krijgt hij misschien een aversie tegen eten. Ik neem aan dat je kindje nog gewoon een fles krijgt voor het slapen gaan? Maak je niet te druk hoe relaxter jij bent hoe relaxter je kindje is! Het kan soms heeel frustrerend zijn als je kind niet wil eten maar het zal niet de laatste keer zijn
Hij krijgt inderdaad nu nog een fles zouden er van de week mee gestopt zijn hij wilde nooit drinken dus cb zei stop maar ga maarniet vechten. hij drinkt hem nog niet van harte maar stop nog maar niet sinds vandaag eet hij zijn brood wel behoorlijk of vandaag heeft hij goed brood gegeten wat die morgen doet is afwachten dwingen is natuurlijk ook een heel groot woord maar ik hou zijn armpje even vast zodat hij niet gaat draaien en dan eet hij wel wat doe ik dit niet dan doet hij van alles maar niet eten, ik heb al geprobeerd hem te paaien met dingen die die echt lekker vindt pasta en bloemkool ging ook goed maar vandaag was weer even "vechten" en uiteindelijk eet hij dan best een prakje maar de strijd. heeft iemand enig idee hoe lang zo'n fase duurt? zijn keeltje was van de week nog even gevoelig maar heb nu geen reden om aan te nemen nog hij gilt de longen uit zijn lijf en als ik met liga aankom is die eerder op dan ik hem behoorlijkuitgepakt heb ben bang dat ik moet volhouden
Ik zou hem niet paaien met lekkere dingen. Is helemaal niet nodig. Als hij niet wil, dan wil hij niet. Heel simpel! Ik deed dat ook armpje vasthouden lekkere dingen op brood of appelmoes bij het eten, maar dat is helemaal niet nodig. Als hij niet wil dan wil hij niet. Geen strijd aan gaan. Hij gaat vanzelf wel weer eten. Mijn zoontje krijgt nog steeds een flesje voor het slapen gaan. Daar is niks mis mee. Ik zou er ook niet mee stoppen zolang hij hem zelf gewoon nog wil.
het punt is juist dat hij hem niet wil sávonds morgen eten we inderdaad ook wat wij lekker vinden kijken of die dan wel eet misschien vindt hij het ook lekker heeft het nog nooit op. hoop dat het snel over is.
ben net terug van de kinderarts. ben helemaal van slag en boos en klaar met cb ze zeiden steeds dat hij klein was en hij kwam niet van de onderlijn af enz. maar de lengtes en gewicht als ik die in een tabelletje zette dan zat hij op de middenlijn. snapte er niets van nou nu toch ook op advies van huisarts naar kinderarts ook door het slechte eten. Hij Blijkt nu maar 73,5 cm en iets meer dan 9 kilo te zijn dus wel heel klein, moet nu over 2 weken terug ook omdat hij natuurlijk al heel lang ana het kwakkelen is en nu net keel en oorontsteking heeft gehad . Maar ze hebben hem 3 keer gewogen omdat ze eerst dachten dat de weegschaal kapot was hij zou bij hte bureau 77 cm zijn en ruim 10 kilo zijn. nou blijkt inderdaad dat hij wel klein is en het klopt nu ook dat hij nog maat 68 past van broekjes en net in maat 74 zit baal verschrikkelijk. we moeten nu proberen of hij gewoon weer wil gaan eten, en de ka vond dat we hem toch maar als het echt niet anders is even moeten "dwingen" te happen ik zei ook ga geen ellende er vanmaken nee dat hoefde ook niet maar wel zijn handen vasthouden zodat hij wat beter eet, hij heeft het dus wel echt nodig baal als een stekker en voel me ook flink klote hoop dat hij toch wel een beetje meer gegroeid is over 2 weken.
He meid wat vervelend dat het verkeerd is gemeten en gewogen op het cb! Maar ik lees dat je kindje 11 maanden is. Dan is 9 kg niet heel raar toch? Of heb ik dat verkeerd? Maar misschien is er idd wel een reden dat het eten en drinken niet zo lekker gaat. Dat was en is hier wel het geval., maar ondanks dat heb ik geleerd dat ik mij niet druk ga lopen maken over het wel of niet eten Zolang ze groeien dan he! En ons meisje is geboren al 9 pond en zit nu op de beneden lijn...Maar de groeicurve gaat nergens naar beneden, ze is gewoon minder snel gegroeid dan andere kindjes. Maar ze ziet er wel goed uit, dus daar maak ik me ook maar niet meer druk om! Ga niet teveel pushen hoor om je kind aan het eten te krijgen..Als ze echt honger hebben eten ze wel. Hier soms ook wel dagen dat ze bijna geen hap warme eten neemt, maar dan ineens een dag weer heel veel eet.
Ik baalde net zo erg (nu nog meer ) we hebben op de trugweg smaen gegeten bij de mac hij heeft flink zitten smikkelen. paar frietjes, stukje kipnuggets hapjes natuurlijk ook hapjes van een hamburger en lekker melk en een danoontje hij kan het hebben nee baal gewoon flink ook omdat je nu niet weet of het al die tijd wel zo is geweest anders heeft hij nu gewoon een enorme terugval gehad een goede kilo minder in 3 weken ik geloof er niet in maar dat we naar de kinderarts moeseten had te maken met dat het geen boogje meer is maar heel langzaam omhoog loopt. Ik maak me wel zorgen eigenlijk maar de kinderarts zei ook al we zitten er bovenop jullie ook, dus komt wel goed, en volgens mij is 9 kilo ook niet extreem klein het gaat om dat verschil hij was al vanaf geboorte heel klein, maar baal nu!!! we gaan gewoon proberen te eten, en lekker wat extra's
Nou ik vind dat gewicht helemaal niet zo gek voor een kindje van 11 maanden. Mijn dochter is bijn 15 maanden en die zit nu op ongeveer hetzelfde gewicht en lengte als jouw zoontje nu. Hier is daar nog nooit moelijk over gedaan bij het cb, zolang ze maar goed ontwikkelen en hun eigen lijntje volgen is er niks aan de hand! En lengte en gewicht zijn ook in verhouding. En over dat niet willen eten dat hebben we hier ook, ook al een poosje ik denk bijna 2 maanden, ik maak er niet zo druk om ze gaat vanzelf wel weer goed eten. Ze eet gelukkig wel goed haar fruit, dus geef nu maar extra veel fruit. Ik maak er verder geen strijd van. Want vaak gaat ze hier dan ineens wel eten, als we er geen aandacht aan besteden. En als ze er mee gaat spelen haal ik het na een poosje weg. Komt allemaal goed!
Ik vind het maar een raar advies van het CB, het is algemeen bekend dat het "dwingen" tot eten vaak leidt tot nog slechter eetgedrag. Ik vind je zoontje niet te licht hoor, mijn zoontje was bij 11,5 maand 75,5 cm en 8885 gram, en dat was prima.
Misschien is juist het punt dat die zijn lijntje niet volgt hij ontwikkelt zich wel goed maar zijn gewicht en lengte stagneert steeds, soms ineens 6 cm in een maand en vervolges in 2,5 maand maar 0,5 cm en 100 gram in die tijd dus dat is gewoon niet goed. dat hij nog maat 68 van broekjes past en net in mata 74 zit van shirtjes dat maakt me niets uit ziet er wel gek uit zo'n kleine smurf die gaat lopen en doen. het is niet zo dat ik de hapjes naar binnen moet stouwen, maar ik moet hem gewoon vasthouden dat die wat rustiger is waardoor die wel wil eten. dit is advies van het ziekenhuis. en als die een lijntje zou volgen dan is het oke maar het is nu helemaal geen lijn tje. en als dit klopt met de gegevns van het cb dan is die nu in 3 weken bijna een kilo afgveallen en dat is nooit goed en ook 4 cm gekrompen???? ik snap er zelf al weinig meer van. ik weet alleen dat ik hoop dat hte gewoon wat beter zal gaan, heb echt geen "zin "in continue zieknhuis platlopen dat is namelijk mijn goede voornemen, ben al 1,5 jaar de deur aan het platlopen.
Ehm mijn zoontje is nu miss 75 cm en nog niet eens 9 kilo en is 1,5!! Raar dat jouw k.a zegt dat het niet goed is van dat eten. Ik loop zelf ook bij de k.a en die vertelde mij dat kinderen tot 9 jaar makkelijk op 1 boterham op een dag kunnen leven. En die groeicurve, tja, ik en mijn zus zaten ook altijd onder het onderste lijntje. Mijn zoontje zit ook onder het onderste lijntje, hij is niet groot ja is niet anders. Wij komen zelf al niet meer bij het cb, al die onzin die ze daar roepen nee dank je. Nogmaals niet te druk maken en gewoon rustig blijven komt echt wel goed!
Tja, kinderen volgen hun eigen lijntje, die grafieken zijn maar gemiddelden, blijkbaar is jouw zoontje niet gemiddeld. Als jij het idee hebt dat hij wel tevreden is qua voeding dan zou ik me zeker niet te druk maken hoor.
we hebben net boerenkool gegegeten, is oudejaarstraditie denk ga het gewoon proberen en hij heeft een lekkere prak op. hij vond het heerlijk. Ik heb alles van vandaag even laten bezinken en inderdaad geen 1 kindje is hetzelfde en ben gewoon klaar met het cb. maar ja zo vaak is het gelukkig niet meer natuurlijk. hoop gewoon dat die over 2 weken wat meer gegroeid is dat we gewoon een stijgende lijn zien. en ik denk gewoon dat ze gewoon al die tijd wat aangekloot hebben met meten enz. hij heeft net lekker gegeten en wat gedronken, krijgt straks nog een flesje hij is gewoon een moppie met het eigenwijze karakter van zijn moeder zei mijn man net. en bedankt hoop dat die de komende dagen gewoon beter gaat eten morgen eten we soep bij mijn schoonmoeder dit doe ik voor hem ook vaak in een bakje en dan 2 boterhammen erdoor weken bruin brood dit vindt hij heerlijk dus dat is alweer wat voel me nu wat rustiger. bedankt voor de tips en als iemand nog extra tips heeft graag!!!!
Fijn te lezen dat je kleintje lekker heeft gegeten. Maak je er niet te druk om he! ook onze KA zegt dat kleintjes echt groeien van heeeeel weinig eten hoor
we hebben net verse soep gegeten bij oma met 2 boterhammen en een beetje boter erop hij heeft weer gesmikkeld zou hij er nu doorheen zijn?? hoop het zo
En niet direct in de stress schieten als het de eerst volgende keer niet zo lekker gaat!! Want het kan zo zijn dat ie morgen weinig eet, maar hij haalt zo te lezen de schade wel weer in!