Neusvleugel rood en bloeden, pus uit de oogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josien, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Wie helpt me even? Ons jongetje heeft ineens aan beide ogen groene pus die uit zijn ooghoekjes komt. Ik heb al gelezen op internet dat ik die het beste met afgekoeld gekookt water met een gaasje of watje schoon kan maken. Dat heb ik vandaag al een aantal malen gedaan, maar er blijft maar groene pus uitkomen.

Verder is ie snotterig (maar dat is ie al een tijdje), kwijlt hij zich suf, eet hij niet, is hangerig en heeft ie ineens iets geks op zijn neusje. Het begon ermee dat zijn neusvleugeltje rood werd en een beetje opgezwollen. Zojuist was het ook open en bloedde het een beetje. Hieronder een fotootje van toen het alleen nog een beetje rood was.

Wat zou het kunnen zijn? Ik denk dat ik morgenvroeg de huisarts wel even bel, maar ik ben ook benieuwd wat jullie denken...

Liefs,
    Josien

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Is het niet 'gewoon' van het poetsen van zijn neusje steeds een beetje schraal geworden?

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zo vind ik het op de foto ook uitzien inderdaad.

In ieder geval beterschap voor je mannetje!

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik denk het niet... want het neusvleugeltje is echt opgezwollen en rood. Daar waar het nu open is, lijkt het alsof het een soort blaartjes zijn die open zijn gegaan...

Hmmm... ik krijg het niet goed omschreven volgens mij :(...

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat sneu voor je mannetje.

Heeft hij misschien een koortsblaar op zijn neus? Die kunnen daar namelijk ook zitten en dan zie je ook blaasjes.

Zijn oogjes kan wel even duren. Mijn zoontje heeft ook vaak ontstoken ogen, soms gaat het na een aantal dagen over als we het schoon maken met gekookt water. Maar soms krijgt hij er ook zalf of druppels voor.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heeft ie zichzelf niet gekrabt? Mijn dochter had ook eens zo'n plekje, maar dat had ze zelf veroorzaakt.

Wat betreft die oogontsteking, erg vervelend. Heeft mijn dochter ook al meerdere keren gehad. Inderdaad regelmatig schoonmaken. Als het uiteindelijk niet weg gaat kan de huisarts er medicatie voor geven (kreeg mijn dochter uiteindelijk wel, een zalfje).

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk ook koortsuitslag. Mijn broer heeft het ook vaak op precies dezelfde plek.

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Misschien kinderzeer? Stijn heeft dat altijd zodra hij verkouden word en zijn neus schraal word.
    Misschien even langs de assistente van de huisarts lopen, die zien het zo.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik dacht ook meteen aan koortsblaartje...heb ik zelf als kind ook op m'n wang gehad! gelukkig maar een keer...oogjes met afgekoeld gekookjt water en je kan het ook met wat kamillethee schoonmaken (watje gedrenkt in de thee, afkoelen en schoonmaken daarna met water gewoon)

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Twee weken terug dochterlief ook ontstoken ogen ging na twee dagen over daarna kreeg ik het;).

Neusje ziet er uit als misschien gekrabt.

Dat kwijlen is hij misschien met tanden en kiezen bezig??

Dochterlief kwijt ook als een gek loopt zo haar nekje in.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    En al naar de huisarts geweest?
    Neusje weet ik niet, maar ogen zijn waarschijnlijk wat ontstoken. ons dochtertje heeft het ook net gehad. ik kon blijven vegen met gaasjes. De huisarts heeft uiteindelijk zalf voorgeschreven en nu is het zo goed als weg.
    Als kinderen vaak verkouden zijn kan de afvoer van het vocht uit de oog richting de neus blokkeren. daardoor blijft het water in het oog staan en dit kan gaan infecteren. dan krijgt je dus die groene pus.. Dus van de huisarts krijgt je vaak ook een neusspray/druppels om de neus open te houden.
    Sterkte!

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zijn neusje lijkt een stuk beter. Het kijkt een flink stuk rustiger.

Zijn oogjes pussen nog een klein beetje, maar dat wordt wel al minder.

Het kwijlen: ja... ik zag van de week dat hij zijn twee achterste kiezen krijgt beneden (bovenin liet hij me niet toe op te beoordelen). Dus dat kwijlen zal daar wel vandaan komen.

Hij is wel enorm warm, maar goed... wie niet met dit weer. Ik hoop een beetje dat we het ergste gehad hebben. Was wel zielig die dichtgeplakte oogjes :(...

Deel Deze Pagina