Hier zijn ze dan toch gekomen.. de Waterpokken.. Wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hallo..

Mijn meisje heeft de waterpokken. Het heerste al een hele tijd op het kdv en ze is de dans dan ook niet ontsprongen.. Helaas...
    Ik begreep namelijk dat als ze het voor hun eerste verjaardag kregen ze daarna het nog een keer kunnen krijgen.

Maar nu: Ze heeft blaasjes en het worden er steeds meer.. Ze heeft het sinds gisteren.. Hoe verloopt het proces?

Ik smeer er wel al van vsm calendulan op.. En heb haar ook in een badje gedaan met havermout.. Ik heb ook het idee dat ze er helemaal geen last van heeft?! Ze loopt lekker te kletsen en te lachen en ze heeft afgelopen nacht heel goed (door) geslapen.
    Wanneer gaan ze er last van krijgen?

En iemand anders nog andere tips?

Ze is 6 maanden trouwens..

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ze hoeven er nier perse last van te krijgen, mijn zoontje had alleen wat jeuk maar verder niks..behalve de pokjes zelf dan.
    de drogist verkoopt kidsclean ofzo heet het speciaal voor waterpokken. heeft heel erg goed geholpen en hij was er snel vanaf ook geen littekens aan overgehouden.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oww gelukkig dat ze er niet last van hoeven te hebben;)
    Dat kidsclean is dat niet het zelfde idee als de vsm calendulan zalf tegen waterpokken?

Ze heeft trouwen wel een temp van 38.. normaal is het 36,5. Maar zoals gezegd oogt ze totaal net ziekjes maar gewoon vrolijk;)

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    MIjn zoontje heeft ze net gehad en ook weinig last van gehad. 2x een klein middagslaapje ipv 2,5 uur. Maar dat was alles.
    Inderdaad een havermout papje helpt goed en ook ik had kidsclean van de apotheek, hij pakte zelf al het potje sochtends en savonds, vond het dus wel prettig...
    Het kan zijn dat je dochtertje ze nog een keer krijgt, maar heeft ze het echt goed te pakken, dan zal het waarschijnlijk niet meer.
    Wel kunnen ze na 3 dgn nog opkomen en het duurt wel een week of 2/3 tot ze echt weg zijn!

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze heeft er best veel. Denk een stuk of 30-50.. behalve op haar beentjes.. Daar zitten er weinig. Dus hopelijk is dit genoeg dat ze het niet nog een keer krijgt:p

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Maar ik denk dat ik dus al "alles" doe om het te verlichten:)

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik denk het ook hoor.
    En vooral als ze verder vrolijk is lekker zo laten!!
    Mijn zoontje had er op zijn beentjes ook niet veel, maar zijn armpjes zaten echt heel erg onder...
    Succes ermee!

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Had te vroeg gejuichd! wat een elende vanacht! pfff
    Wat denken jullie: elke dag in bad met havermout?
    Ik doe haar maar 2 keer per week in bad vanwege haar eczeem...

Wat is wijsheid?

9. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kidsclean heeft hier goed geholpen. Mijn meisje had er ontzettend veel last van en met die schhuim werd het een stukje minder erg.

En niet in bad, in elk geval niet te warm en niet te lang, want dan weken alle plekjes open en geneest het minder snel.

Verder kun je weinig doen, het duurt een dag of 2 en dan begint het te genezen en komen er korstjes op.

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gaan jullie er wel op uit met de baby als ze waterpokken hebben?
    uiteraard als zze niet ziekje is en er geen last van heeft;)

Als ik die zalf van vsm opsmeer worden de plekjes oppeens veel roder.. is dat normaal?

Deel Deze Pagina