mijn meisje is steeds helemaal van slag als ik thuiskom uit mijn werk, als ze alleen is met de oppas gaat het goed maar zodra ik binnen kom dan begint ze ontroostbaar te huilen en te snikken en te krijsen en dan krijg ik haar niet stil, het lijkt erop dat ze zich dan pas beseft dat ik er niet was, ik heb haar nu op bed uit laten huilen, ik kreeg haar niet stil, nu slaapt ze net 5 minuten en zometeen mag ze weer een flesje, vaak is het dan weer goed. het maakt trouwens niet uit of mijn man zijn papadag had of dat de oppas er was. het komt erop neer dat ik uit mijn werk eerst een uur met haar in de weer ben om te troosten en te sussen tot ze eindelijk eens slaapt. op de dagen dat ik niet werk gaat het perfect, geen huilbuien en keurig slapen. zou ze het al in de gaten hebben? of zou het van de andere manier van verzorgen komen en dus andere indrukken op de ochtenden dat ik er niet ben, het is wel een heel gevoelig meisje, ze huilt ook altijd als we op bezoek gaan ergens en iedereen roept enthousiast:"ooooooh wat een schatje!" dan zie ik dat pruillipje al komen en stopt ze niet met huilen tot ze doodop is en ik haar in slaap gewiegd heb in de maxicosi.
Allereerst heel vervelend thuiskomen lijkt mij! Je zou zeggen dat ze het in de gaten heeft dat je weg bent want anders is het lijkt mij niet alleen op de dagen dat 1 van jullie er niet is. Misschien duidelijk met de oppas volgorde van haar ritme afspreken of heb je dat al gedaan? En goed aangeven wat je meisje wel en niet prettig vindt. Anders zou ik het ook niet weten.
Is hier ook het geval, ben ook pas weer begonnen met werken en als ik thuiskom is het ook eerst een poosje huilen, wat hij eiegelijk anders nooit echt doet. Denk zelf dat het prikkels zijn die hij krijgt, het gaat toch anders dan bij jou. Hij moet dat verwerken. Gaat vanzelf wel over.
Denk dat het de boel even verwerken is en bij jou voelt ze zich veilig genoeg om te huilen. Mijn dochter doet dat nu nog wel. Op het kdv is ze de hele dag vrolijk en huilt praktisch nooit en is daar ook nooit vervelend. Zo gauw ze thuis komt en mij ziet is het 'mis'. En moet ze echt even een poosje ontladen zeg maar. Bij mij is ze sowieso het meest vervelend, huilerig etc. en bij anderen, ook papa niet, niet. Ik ben voor haar het meest veilig dus bij mij durft ze zich zo te uiten. Denk dat het zo zit.. Wel vervelend maar denk dat het even niet anders is. Lekker veel knuffelen!
ja ik denk ook dat ze even moet ontladen, zo komt het op mij ook echt over, arm proppie! ik zal haar vandaag de rest vd dag lekker veel knuffelen . ben wel blij dat ik niet de enige ben en dat het ook weer overgaat zodra ze gewent is.
Het klinkt mij ook als even veel prikkels in weinig tijd.. Geef haar maar gewoon even de tijd.. Mijn zoontje heeft dat zelfs nog wel eens. Dat hij gewoon even een half uur nodig heeft voordat hij weer "zichzelf" is..
Ik heb wel eens wat gelezen van jou in een ander topic, en ik vind het vervelend voor je dat dit gebeurt. Ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijker maakt om van haar weg te gaan... Ik weet niet of het echt effect heeft, maar praat je veel met haar? Misschien is het een idee om haar dingen echt uit te leggen voordat je weg gaat en als je weer thuis komt. Vertel d'r wat je gaat doen, wat je gedaan hebt, waarom je dat doet, wat je erbij voelt etc. Wellicht voelt ze toch het 1 en ander aan.
@Merijn: dank je, ja ik had het er al zo moeilijk mee en als ze dan zo overstuur is wil ik wel gelijk weten waarom inderdaad. Dat is een goeie tip, ik ga het eens proberen uit te leggen, wie weet helpt het dank je!
Ik herken dat, mijn dochter had dat ook erg toen ik net weer ging werken. Toen was ze ongeveer even oud als jou dochter. Het ging de hele dag goed en ze had de grootste lol, maar zodra ze me zag begon ze ontroostbaar te huilen. Ik vond het verschrikkelijk en begon erg aan mezelf te twijfelen Gelukkig is het vrij snel weer over gegaan. Na een paar weken was ze alleen maar blij als ze me zag. Het is erg vervelend, maar ik denk dat jullie hier even doorheen moeten, het is ook nogal wat, voor zo'n smurfje! Maar het komt goed, echt waar
Doen wij ook idd. Ik weet niet of het werkt, maar ze heeft er iig geen problemen meer mee als papa of mama weg gaat. Ze zegt gewoon vrolijk 'da da!' en gaat verder waar ze mee bezig was
ja ik dacht ook even heel kort, moet ze me nou niet? maar het is inderdaad even veilig bij mama stoom afblazen, hopelijk is ze snel gewent!
vandaag was het ook weer helemaal mis, ze heeft toen ik thuiskwam uit mijn werk gehuild tot een uurtje of 8 vanavond, ze was echt ontroostbaar, ze heeft vandaag ook wel veel indrukken gehad, de oppas was er natuurlijk ipv mama en oma kwam langs (toen ik op mijn werk was) om de kleine een flesje te geven en natuurlijk te spelen en knuffelen, en dat waren dus iets teveel indrukken op 1 dag. er is ook niemand die daar rekening mee houdt, de oppas niet, oma niet en alles gebeurt als ik werk. ik heb nu besloten dat ze naar een kinderdagverblijf gaat en heb haar al ingeschreven, ik moet het alleen de oppas nog vertellen . toen ik thuiskwam zat haar luier veeeel te strak! en ze had de luier zo vol en zwaar dat de urine niet meer opgenomen werd en ze dus een nat rompertje had en haar bedje was ook nat. ik heb nog steeds geen goed gevoel bij deze oppas en ben dus blij met mijn beslissing maar hoe ga ik haar dit vertellen?