Ha allemaal, Ik heb een zeer actief mannetje van nu 14 maanden oud. Waar ik hem eerst heel blij maakte met wat plastic bakjes oid, regelmatig speelgoed wisselen en de stofzuiger, is hij nu snel verveeld! Dit uit zich in een beetje jengelen, waarbij hij het liefst op mijn arm alles in huis bekijkt en aanraakt OF voor het raam staat en naar alles en iedereen zwaait. Supergezellig, maar niet de hele dag Ik ga al elke dag met hem op stap, zodat hij lekker moe is. Maar vroeg me af welk bijzonder speelgoed, of welke inhuisactiviteiten naast schoonmaken, de was vouwen, opruimen etc. nou echt favoriet zijn. Kan ik al iets van knutselen met hem doen bijvoorbeeld, of is er iets aan speelgoed dat nooit verveeld Hij houdt overigens absoluuut niet van speelgoed met geluid, dus dat valt af. Vind mama dan weer niet zo heel erg
Ik lees mee voor leuke ideeen, ze is dan wel niet verveeld maar heeft behalve de stapelbekers en blokjes weinig intresse in de rest van het speelgoed en vind dingen met geluid ook niet leuk.
Wij hebben een theepot waar hij mee mag spelen. En het het houtje trapje met twee treden klimt hij altijd op en af. Veder als we boodschappen hebben gedaan speelt hij nog een tijd met de doos die we dan meegenomen hebben. Of een voetbal en dan niet zo een zware. Of een hut maken... een deken over een stoel gooien is al genoeg.
Op die leeftijd speelde ze hier vooral met mijn spullen. Pannenlappen, ovenwanten, schoenen, lege doosjes, eierdozen. Of foldertjes lezen, maar dat eindigt altijd in scheuren, dus dat geeft wel een hoop troep. Kleurpotloden zijn ook leuk.
Knutselen kun je altijd proberen natuurlijk Mijn dochter speelt graag met pannetjes/bakjes/doosjes/tassen waar dingen in en uit kunnen. Mij helpen is ook superleuk, net als een hut bouwen. En boekjes lezen, 100.000 keer op de bank/stoel klimmen en daar stoeien etc. Doosje rozijnen is ze ook even zoet mee!
Lekker buiten aan een lage tafel met z'n bakjes. Stenen en takjes erin doen, dl vind het geweldig! Verder is zij momenteel erg bezig met boeken lezen ( prentenboeken, 'leest' ze zelf), dingen ergens in stoppen ( klein tasje bijvoorbeeld of wen mandje) en muziek dingen vind ze ook geweldig ( mond harmonica, xylofoon).
De houten keuken is hier favoriet. Duplo doet het ook erg goed alleen nog niet op de manier waarop het bedoeld is.