Hallo, Mijn zoontje is bijna 7 maanden en het eten gaat niet lekker. Flessen drinkt hij HA. opvolgmelk. Fruithap gaat er probleemloos in. Maar de groente, yoghurtjes en diksap is hopeloos! schema nu: 6:00 flesje 180cc 10:00 fruithap 13:00 flesje 180cc 15:00 lange vinger + probeer ik diksap te geven. 16:00 ga ik proberen met groente.... 18:00 flesje 180 cc ( en als hij groente opheeft minder melk) 22:00 flesje 180 cc Ik heb ochtendpap, avondpap geprobeerd. yoghurt, groentepotjes van alle merken, verse groente gepureerd. Hij eet de eerste hap. Dan krijgt hij een rilling, gaat kokhalsen of overgeven en doet daarna zijn mond niet meer open. ALs ik hem afleid en tijdens het lachen wat eten toestop, dan spuugt/kotst hij het er weer uit... Ik probeer elke dag weer wat anders.. Heb al 3 merken diksap geprobeerd, water...niets vind hij lekker! Nu moeten we binnenkort ook naar de KA ( ben nl bij huisarts geweest met dit probleem, ook omdat we beide kmallergie hadden en ik nog glutenallergie), maar wilde dit toch ook hier even voorleggen. Daarbij moet ik ook zeggen dat zijn buik/darmen ook overal op reageren dus heeft constant verstopping, diarree of krampen! Wat kan ik nog meer doen???????????
Hallo, De hoeveelheid flesvoeding is 800ml die je zoontje krijgt. Qua vocht is dit voldoende voor hem. Diksap of ander drinken hoeft eigenlijk helemaal (nog) niet, misschien is dat een hele geruststelling! Ook de lange vinger zou ik zeker even laten, zodat de groentehap (een aantal hapjes hiervan) een half uur tot een uur vervroegd kan worden. Hij zal ook meer trek hebben wat vaak wel positief werkt op het proberen van iets nieuws. Ook helpt het om de fruithapjes die goed gaan even tijdelijk te mengen met een groentehap zodat de smaak redelijk bekend is voor hem. Ik denk dat het ook allemaal wat veel kan zijn, qua opvolgmelk zit je met 700ml per dag ook goed, het is even een overweging of je dat wilt hoor. Pap en yoghurt is ook echt niet nodig en mag je echt gerust weglaten. Succes! groetjes Femke