Kiwi bij 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rebelleflower, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ivm moeilijke ontlasting van m'n dochtertje hoor en lees ik veel over kiwi!
    Maar ik lees daar ook verschillende dingen over, dat het pas vanaf 8 of zelfs pas 12 maanden mag. Ivm allergieën?
    Nu hebben zowel mijn vriend en ik een allergieën en in de verdere familie ook niemand.
    Zou ik dan kleine beetjes kiwi al kunnen geven? Niet elke dag natuurlijk!!
    En moet ik dan die pitjes eruit zeven?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Ik gaf toen wel al kiwi, starte er net mee denk ik.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik ben dat pas bij een jaar gaan geven. Kiwi is ook vrij zuur voor de darmen. Krijgt zo borst of flesvoeding? Anders wat extra water/ vocht geven.
    Als je het wil proberen moet je gewoon je gevoel volgen. Hier wel gepureerd de eerste keren. Gewoon pitjes er in gelaten.

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb kiwi bewust achteraan het rijtje gezet van fruit om te proberen. Toen beide kindjes het prima bleken te doen met alles wat ik hun voorzette, ben ik rond 10 maand begonnen met het wat gevoeliger fruit, zoals aardbeien en kiwi.
    Er zijn genoeg kindjes die het gelijk al krijgen en nergens last van hebben.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Met 6/7 maanden met kiwi begonnen. Dit ging gelijk goed. Wel vermengd met ander fruit.

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier pas rond 10 maanden geloof ik gegeven, zeker niet met een half jaar

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kreeg hij het voor het eerst rond de 8 maanden. Ik wilde er nog even mee wachten, maar had bij schoonmoeder aangegeven dat hij zacht fruit in stukjes kon eten, dus zij had hem een keer kiwi gegeven.
    Gaf gelukkig geen reactie, dus vanaf toen ben ik het zelf ook wat vaker gaan geven. Hij reageerde sowieso nooit ergens echt op (behalve verstopping van banaan), dus durfde dat toen wel aan.
    Ik deed ook wel eens een halve sinaasappel of een mandarijntje uitpersen en door z'n fruithap heen voor de ontlasting.
    Peer werkte hier vaak ook wel laxerend en door het avondeten een scheutje olijfolie en niet teveel aardappel, dat werkte hier ook weer verstoppend. Vaak een half aardappeltje en daar dan flink wat groente bij.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier bij de oudste met 8 maanden gegeven. Zij had toen veel last van verstopping en met een stukje rijpe kiwi was dat verleden tijd.
    Met aardbeien en citrusvruchten heb ik gewacht tot een jaar.

Ik zou ervoor zorgen dat ze goed rijp zijn, dus niet 'zuur' of hard.
    Bij de jongste hielpen vijgen dan weer goed tegen verstopping.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik gaf zoon zojuist een pruim en bedacht me dat ik daar ook rond de 7 maanden mee ben begonnen voor de moeizame ontlasting. Gewoon velletje eraf halen en even prakken.

10. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier werkt druiven laxerend, wel met schil.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Hier kiwi gegeven vanaf 6 mnd. Door de banaan heen. Ging prima.
    En rond valentijnsdag hadden ze van die hele grote aardbeien. Die heb ik mijn zoontje toen ook in zijn handje gegeven. Ging ook goed.
    Maar hier zijn ook geen allergieën in de familie, dus ik maak me daar ook nooit zo druk om.
    En je kan de kiwi gewoon met pitjes geven hoor.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In Vlaanderen is het advies dat je kiwi vanaf zes maand mag geven.

Deel Deze Pagina