Een baby en een dreumes 's nachts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daydreams, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    #1 Daydreams, 22 aug 2012
    Laatst bewerkt: 22 aug 2012
    We verwachten over een paar weekjes ons tweede kindje. Ons zoontje is dan ongeveer 14 maanden oud. Een baby huilt natuurlijk veel en komt vaak meerdere keren per nacht voor voeding.
    Nou vraag ik me af wat ons zoontje daar van meekrijgt en of we straks 's nachts met 2 wakkere kindjes zitten.
    Hoe ging dat bij jullie?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waar slaapt je zoontje? Mijn dochter had de eerste week last van de huilende baby tijdens haar bedtijd, maar na een paar dagen was ze gewend. Vannacht lag ze tussenin omdat ze wakker werd na een enge droom ofzo en in de tussentijd heeft mn zoon 2x gedronken ( en heel even gehuild tijdens t verschonen ) en heeft ze niks gemerkt. 't enigste is als hij bv om 7.30u gaat huilen, dan word ze vroeger wakker als normaal. Ik heb wel een keer of 2 2 kinderen wakker gehad de afgelopen maand maar mn dochter is geen super slaper, wordt ze wakker, is ze uren wakker.

3. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Onze oudste is nu 20 maanden en normaal gesproken erg gevoelig voor geluidjes als hij slaapt. Nu de baby er is is hij nog geen enkele keer wakker geworden s nachts. Niet verwacht, maar ben er heel blij om. :)

4. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Suusjuh. Mijn zoontje slaapt op zijn eigen kamer en de baby komt de eerste tijd in een wiegje naast ons. De slaapkamers zijn wel aangrenzend en gehoorig.
    Maar je dochtet is dan al vrij snel gewend geraakt aan het geluid? Hoopt dat mijn zoontje dat ook doet, die gaat net als jou dochter ook niet zomaar weer slapen.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    M'n jongste huilt amper in d nacht hij slaapt bij ons op se kamer en j bent zo alert ik hoor z'n murm of smak geluidjes zo snel, hup verschonen aanleggen en terug erin

Maar oudste is nog nooit wakker geworden ( jongste huilde eerste 2 wkjs wel Es' bij luier verschonen maar er zit een kamer tussen onze kamers en beide deuren zijn helemaal dicht ( woon in flat dus erg gehorig opzich)

Moet zeggen m'n oudste wordt echt nooit snachts wakker al vanaf heel jong slaapt hij heel goed snachts, uitzondering van ziekte of tandjes maar nog amper voorgekomen

Oudste moest wel wennen aan huilen tijdens zijn bedtijd, heel t wennen duurde in totaal 2 wkn.. Kwestie van timen en btj multitasken haha

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Onze jongste huilde 's nachts enorm hard. Nam hem daarom altijd snel mee naar beneden om daar de fles klaar te maken en hem daar te verschonen, want was ook altijd bang dat ik er anders 2 wakker zou hebben (oudste is al wel wat ouder, maar ook dan heb je ze liever niet wakker 's nachts).

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier werd onze oudste in de nacht niet wakker van de baby. Maar de baby lag dan ook in een wieg naast ons bed en ik gaf borstvoeding, dus dan huilt een baby bijna niet, want je kunt heel snel aanleggen. 's nachts verschoonde ik de luier overigens niet (behalve als ze had gepoept natuurlijk).

Wel een paar keer erge krampjes/pijn 's avonds laat en dan werd dreumes wél wakker en zaten we inderdaad met 2 huilende kindjes op bed... ;) Onze dreumes heeft echt een fase gehad dat ze mee ging huilen... Maar Charlie heeft sowieso VEEL ontroostbaar gehuild tussen 2 en 6 weken (wegens pijn in dr lichaam) en dat ging ook door merg en been, dus dat vind ik niet zo gek.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt de oudste nog regelmatig s nachts wakker. Soms door de jongste. Soms s avonds laat als ik naar boven ga met de kleine en ze huilt. Als m'n man late dienst heeft, leg ik de oudste naast me neer en die gaat dan wel slapen.
    Soms slaapt die s nachts bij mij/ons en dan slaapt ze door de voedingen heen of ze wordt even wakker, geeft de jongste een kusje en gaat weer slapen.
    Maar de jongste huilt s nachts ook eigenlijk niet, verschonen doe ik s nachts niet en leg haar zo snel mogelijk aan.
    Overdag huilt ze regelmatig (onrustig kindje). In de auto gaat de oudste dan wel eens meehuilen maar jongste krijst dan ook echt.
    Als je jongste onrustig is en de oudste begint te huilen, gaat de jongste ook vaak huilen. Vindt dat wel pittige momenten als ik alleen ben.
    Gaan nu met de jongste naar een osteopaat vanwege de onrust.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh ja, ik was alweer vergeten dat het andersom ook zo ging. Niet alleen ging onze dreumes huilen als onze baby krijste, ook ging de baby huilen als de oudste huilde... Pfff... Ik heb inderdaad ook 1 hele lange avond gehad toen mijn man weg was, de rest gelukkig altijd met zn 2en kunnen afhandelen.... Maar denk dat dit vooral opgaat bij onrustige (huil-)baby's. Na de behandelingen van de osteopaat krijste Charlie niet meer en ging alles ook veel soepeler met dreumes.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    @red, succes hopelijk helpt het! zo sneu!

@verschonen, deed ik nog wel tot een week of 8/9, hij maakte vanaf het begin al lange rukken ( van 21 tot 5/6, en dan was de luier wel vol, en was dan bang voor lekkage, aangezien hij snachts heel veel melk krijgt)
    Inmiddels hoeft t niet meer, luier is ook groter :p

11. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Onze baby wordt nooit wakker tot nu toe s nachts, dreumes wel, maar baby slaapt gewoon door. Als baby tussendoor huilt wordt dreumes ook niet wakker btw :) handig!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier helaas een man met ploegendiensten. Zijn late diensten vind ik echt een zware week.
    Reageer nog even in mn eigen topic over de osteopaat, hoe t gaat.

13. misa

misa Niet meer actief

Hier weinig problemen met dat de oudste wakker wordt van de jongste. bovendien, een aby hoeft niet veel te huilen he..!

14. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Idd onze jongste huilde eigenlijk nooit in bed en nu al helemaal niet meer. X

15. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wel veel verschillende verhalen. Wel veel moeders die borstvoeding geven dus dat is wel handig. Ik kan helaas geen borstvoeding geven dus het wordt gewoon de fles. Bij de eerste gingen we altijd even naar geneden om de fles te maken dus daar gaat dan ook weer tijd in zitten. We hebben wel een co sleeper. Ik hoor hier trouwens veel goede verhalen over de osteopaat als er klachten zijn.
    De oudste slaapt de laatste tijd slecht dus het zal wel een pittige tijd gaan worden. Mijn man gaat dan op zolder slapen want als hij om de 3 uur wakker wordt dan is dat erg vermoeiend en gewoon gevaarlijk omdat hij veel moet rijden voor zijn werk.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaap ik regelmatig met 2 kids en ligt mn man op een matras in de babykamer.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Als je fv geeft zou ik in elk geval zorgen dat je alles klaar hebt staan zodat je zo snel mogelijk een flesje kunt geven en je kindje dus niet te lang hoeft te huilen.

Verder zijn de kids hier eigenlijk nooit wakker geworden van elkaar. De oudste twee hebben zelfs een tijdje op een kamer geslapen en dan kon de een huilend wakker worden, terwijl de ander gewoon rustig verder sliep.

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn man, hoort nog niet eens hard gehuil haha, die is echt nog nooit wakker geworden!

en id als je fv geeft, gewoon thermosflesje, koudwater flesje en je poeder in de fles...bij de eerste geluidjes gewoon mengen en geven...denk niet dat een baby dan ehct hoeft te krijsen!

Deel Deze Pagina