Mijn zoontje is bijna 7 weken en komt overdag erg vaak voor eten. Het is een tevreden mannetje, slaapt goed, het gaat eigenlijk heel goed! Hij heeft tot 3 weken volledige BV gehad, maar hij kwam zo vaak dat ik het ben gaan afbouwen (kostte teveel tijd icm peuter), hij kwam toen tussen de 12 en 15 keer. Morgenochtend krijgt hij de laatste keer BV, want ik krijg morgen medicatie waarbij ik geen BV meer mag geven. Overdag komt hij elke 2 uur om te eten. Hij kreeg 2/3 keer BV en de rest FV. De FV varieert van 60 - 120 ml Friso 1 standaard. Als hij niet meer hoeft, drukt hij de fles uit zijn mond. Hij drinkt per dag tussen de 650 - 850 ml. Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen dat hij meer drinkt uit een flesje en dan minder vaak wilt drinken? Zou voeding voor hiongerige baby's kunnen helpen (mijn oudste zoon was een hele hongerige baby)?
Hoi! Ik denk dat je even moet afwachten. Het is namelijk per kindje heel verschillend wanneer ze een grotere hoeveelheid per keer kunnen drinken. Ik denk dat je zoontje per keer maar een kleine hoeveelheid kan drinken. Wisselen van voeding zou ik je nu nog niet adviseren. Misschien gaat het over een klein poosje alweer iets beter. Groetjes Linda
Ja klopt! Komt vanzelf. Ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend kan zijn, dus ik hoop voor jou dat je zoontje snel iets meer per fles kan drinken! Groetjes Linda