Hallo, Ik heb een zoontje van bijna 3 weken oud en ik heb geprobeerd /geef borstvoeding, maar gisteren kwamen ze van het consultatiebureau wegen en blijkt dat hij nog niet weer is aangekomen en dat hij ong. 40cc per voedingsbeurt binnen krijgt. (veel te weinig) Nu willen ze graag dat ik ga voeden/kolven en evt flesvoeding bij geven, maar ik vind dat nogal een gedoe en gestress voor mezelf en voor mijn zoontje. Hoe stap ik eventueel verantwoord over naar flesvoeding en hoeveel cc ''mag'' hij ongeveer per voeding??? Bedankt alvast! Groetjes Janet
Hoi, Kan mij voorstellen dat dat moeilijk is en het is ook goed om daar even over na te denken en de tijd voor te nemen. De hoeveelheid flesvoeding is afhankelijk van de leeftijd van je kindje, maar ook van het gewicht en het aantal voedingen dat hij krijgt per 24 uur. Ik weet het gewicht niet, maar je zou bijvoorbeeld 120 ml met 4 schepjes kunnen proberen. Meer informatie over hoeveelheid en aantal voedingen staat ook op ieder pak voeding. Afhankelijk van hoe het gaat met de borstvoeding is het goed om de overgasng/combinatie geleidelijk te laten gaan. Zodat jij (ivm stuwing evt) en je zoontje hieraan kunnen wennen. Per voeding wordt ongeveer rekening gehouden met 3 dagen - 1 week. De laatste voeding voor het slapen gaan en de ochtend voeding kan je het beste zolang mogelijk zelf geven. Groetjes Angelique